ساختمان کالای ساختمان اخبار ساختمان پیام ساختمان | iranianarchitectures

مقاومت این ساختمان ها از هر جهت بسیار اهمیت دارد و باید از مصالح استاندارد و مقاوم استفاده نمود. طبق قوانین نظام مهندسی در ساختمان سازی امروزه لازم است که حتما پنجره ها دو جداره باشند. معمولاً ستون و تیر این گونه ساختمان‌ها از بتن ساخته می‌شود و سقف آنها می‌تواند از انواع دال، تیرچه و بلوک، کرومیت و پانل های پیش ساخته باشد. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد. پاکسازی محل ساخت – قبل از شروع پروژه ساختمانی، لازم است که محل ساخت را از چمن، تخته سنگ و غیره پاکسازی کنید. در صورت وجود یک تپه خاک روی زمین، باید آن را از میان برداشت و در صورت وجود گودال، باید آن را پر کرد.

اهم مصوبات جلسه هیات مدیره (۱۵/تیرماه/۹۹)

علت این امر هم فقدان دانش و شناخت کافی از زلزله در زمان ساخت آن سازه ها است. ساختمان سازی از زمان‌های قدیم به عنوان یک صنعت به کار برده می‌شده که امروزه با توجه به ورود تکنولوژی به صنعت ساختمان سازی، زمان کوتاه تری جهت ساخت ساختمان در نظر گرفته می‌شود. ساختمان چیست؟ ساختمان یا سرپناه، یکی از اساسی‌ترین نیاز بشر می‌باشد که نقش پناهگاه را برای انسان ایفا می‌کند. در جوامع امروزی تعریف از ساختمان معمولا یک سازه‌ی بلند می‌باشد که متشکل از سقف، دیوار و اتاق دارد.

ورود مجلس به ماجرای تخریب واحدهای نوساز در زلزله خوی

در این نما که بیشتر برای مجله خبری معماری ایرانی های ویلایی و یا بطور کلی ساختمان های ۱ تا ۳ طبقه کاربرد بسیار بالایی دارد. در این نوع ساختمان دارای ۲ نمای شیشه ای است به فاصله بیش از ۴۰ سانتی متر تا ۲ متر اند که این فضا برای ایجاد محیطی عایق حرارتی نقش دارد. در نمای فریم لس نمای ساختمان توسط شبکه‌های پروفیلی از جنس فلز شبکه‌بندی می‌شود سپس شیشه‌ها که توسط لاستیک‌های مخفی آب بندی و هوابندی شده‌اند در این شبکه‌ها که دارای رنگ بندی متنوعی هستند قرار می‌گیرند.

  • اغلب این نوع ساختمان در بخش های شمالی ایران خیلی کاربرد دارد و کلبه های چوبی شمال ایران گویای زیبایی آن است.
  • موسسات عمده فروشی ها، از ساختمان های بارخانه و یا انبار خود، برای ارائه خدمات حمل و نقل کامیون و یا خدمات رزرو حمل و نقل کامیون استفاده می کنند.
  • در صورت وجود یک تپه خاک روی زمین، باید آن را از میان برداشت و در صورت وجود گودال، باید آن را پر کرد.
  • در روش های جدید مانند استفاده از الیاف FRP وزن سازه افزایش چشمگیری نداشته و امروزه با افزایش تولیدات الیاف FRP شاهد کاهش قیمت این الیاف در بازار هستیم.
  • این حالت بیشتر برای ساختمان ‌هایی که نزدیک به سفره‌ های آب زیرزمینی، قنات ‌ها، چاه ‌ها و منابع آبی ساخته می‌ شوند اتفاق می ‌افتد.
  • نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود.
بعد از اتمام کار معمار ساختمان، نوبت به مرحله “محوطه سازی” و نصب مسیر پارکینگ، پاسیو و پیاده روها می رسد. بعد از این مراحل، برای زیباسازی ساختمان باید سیستم آبیاری، فضای سبز، کاشت درختان و همچنین روشنایی در فضای باز را عملیاتی کنید. یکی از پدیده ‌های مخربی که برای اکثر ساختمان‌ ها بعد از گذشت مدت زمان مشخصی اتفاق می ‌افتد نشست ساختمان است. با این حال اگر نشست هم انجام شد باید با راهکارهای مختلف جلوی پیشرفت آن گرفته شود تا باعث خرابی سازه نشود. این می تواند به دلیل سن ساختار، ساخت و ساز ضعیف یا فشار آب رخ دهد.

اجزای سازنده ی ساختمان، مواد اساسی برای ساخت و ساز ساختمان به شمار می روند. تمام ساختمان هایی که تا به حال ساخته شده اند، مولفه های یک سانی مانند فوندانسیون (زیربنا)، دیوار، کف، اتاق و سقف دارند که اجزای اصلی ساختمان را شامل می شوند. ساختمان ها در مرحله آخر برای ظریف کاری، نیاز به تزئین و یا نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می شوند. بتن از مصالح کاربردی ساختمانی می‌باشد که با هزینه مناسبی ساخته شده، دارای دوام و استحکام مناسبی بوده و شکل قالبی را که در آن ساخته می‌شود، به خود می‌گیرد. اغلب کف های بتنی در محل و در موقعیت نهایی خود اجرا و ساخته می‌شوند. کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند.

http://carsicm.ir