ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی | iranianarchitectures

پیدا کردن یک پیمانکار ساختمان خوب، گام بعدی است که باید در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید. اما اگر بتوانید یک پیمانکار خوب، قابل اعتماد و معقول پیدا کنید، در حقیقت در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. همیشه از روش کار پیمانکار خود سوال بپرسید و قابل اعتماد بودن او را بررسی کنید. همچنین می توانید با بازدید از پروژه های قبلی او، سوابق کاریش را نیز مرور کنید.

اهم مصوبات هیات مدیره (۲۴/شهریور/۹۹)

به‌ علاوه اگر در سازه مورد نظر از سیستم پی منفرد استفاده شده باشد، میزان سرعت نشست هر ستون با دیگری متفاوت خواهد بود که باعث افزایش خرابی ‌های ناشی از نشست ساختمان خواهد شد. بسیاری از ساختمان هایی که چندین سال از ساخت آن ها میگذرد بر اساس آیین نامه ها و روش هایی طراحی و ساخته شده اند، که امروزه از درجه اعتبار ساقط گشته و برای عملکرد مناسب نیاز به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای دارند. به عنوان مثال بسیاری از سازه هایی که تا سال ۱۹۸۰ در در دنیا ساخته شده اند با وجود اهمیت های زیادی که دارند در مقابل زلزله مقاوم نیستند.

http://carsicm.irهزینه مجله خبری معماری ایرانی خانه برای شما چقدر خواهد بود؟ افزایش فوق العاده ای در هزینه ساخت خانه در سال های اخیر رخ داده است. همیشه باید میزان هزینه های صرف شده را یادداشت کرده و در صورت نیاز برای گرفتن وام به بانک ها مراجعه کنید. نقشه خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید.

  • کل بار حاصل از کف، سقف و دیوارها توسط دیوارهای باربر یا حمال کنترل می شود.
  • مکان و زمینی که قرار است ساختمان در آن ساخته شود، از اهمیت بالایی برخورد دارد.
  • فشار هیدرواستاتیک (آب) در خاك در خارج از خانه، شایع ترین علت ایجاد دیوار بنا است.

ساختمان‌های صنعتی به لحاظ کاربری که دارند معمولاً برای کارخانجات تولیدی و صنعتی، انبارها، آشیانه‌ها، تعمیرگاه‌ها، فضاهای ورزشی و غیره استفاده می‌شوند. به لحاظ جلوگیری از پرت حرارت (از دست رفتن حرارت) دیوارها ضخیم ساخته می‌شوند (ضخیم تر از ۳۵سانتی متر) تا در مناطق سردسیری از ورود سرما از بیرون و در مناطق گرمسیری از ورود گرما از بیرون جلوگیری کند. اینگونه ساختمان‌ها می‌تواند چوبی یا گنبدی باشد، در مناطق سردسیری ایران (شمال ایران) بامها چوبی و درمناطق کویری و جنوبی، گنبدی اجرا می‌شود. یک ساختمان از سه بخش اصلی که عبارتند از زیربنا (فونداسیون)، ستون پایه و روبنا تشکیل می شود. هنگامی که کلیه جوازها و گواهی های لازم را گرفتید، آن وقت می توانید اتصال برق موقت ساختمان را برای موقعیت مستقر ساخت و ساز که بعداً به یک اتصال دائمی تبدیل می شود، بگیرید. کار گچ کاری می تواند پس از اتمام کار برق کاری و لوله کشی شروع شود.

۱۹.  محوطه سازی و ایجاد فضای سبز

فاصله بین سطح زیربنا و سطح روبنا به عنوان پایه ستون شناخته می شود. در روبنا، ضمن ساخت دیوارها و اتاق ها، بارهای قسمت فوقانی نیز به زیربنا منتقل می شوند. این ساختمان ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند.

اهم مصوبات هیات مدیره (۱۶/آذر/۹۹)