ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی | iranianarchitectures

در این مرحله نقشه ساختمان توسط مجری ساختمان با دقت بر روی زمین پیاده می شود. اگر ساختمان قدیمی در زمین موجود باشد قبل از هرکاری لازم است تا عملیات تخریب صورت گیرد. ساختمان‌هایی هستند که اسکلت اصلی آنها را چوب تشکیل می‌دهد، سقف آنها معمولاً شیبدار می‌باشد و در مناطقی که چوب فراوان است، در حاشیه جنگلها مثل شمال ایران متداول هستند. یک ساختمان از قسمت مختلفی از جمله زیر بنا، زیر ستون، کف ، سقف و … تشکیل می شود. پس از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی، کاشی های لعاب دار، کاشی های سفالی، گرانیت، مرمر، چوب، کفپوش اپوکسی.

http://carsicm.ir

ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است. در این ساختمان ها، اجتماعات عمومی برای اهداف سرگرمی، تفریحی، اجتماعی، مذهبی، ملی، مدنی، مسافرتی و یا سایر اهداف مشابه برگزار می شود.

دراین مجله خبری معماری ایرانی با استهلاک انرژی زلزله، نیروی وارد شده به ساختمان بسیار کم تر از مقدار واقعی می باشد. یکی دیگر از روش های نوین مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمان ها استفاده از جداگرهای لرزه ای میباشد. با استفاده از جداساز های لرزه ای از انتقال ارتعاش زمین که ناشی از وقوع زمین لرزه است بهسازه جلوگیری می شود که در نتیجه ی این اقدام جا به جایی جانبی و دریفت سازه بسیار کمتر از حالتیاست که از جداساز های لرزه ای استفاده نمی شود. در ابتدای کار محلی که نیاز به تقویت دارد با انجام تست بتن و گاها با انجام عملیات کرگیری و آزمایش نمونه کرگیری شده مورد شناسایی قرار می گیرد.

شرکت فرآورده‌های شیمیایی ساختمان

معمولاً شروع نشست‌ های نامتقارن با ایجاد ترک‌ های عمودی در ستون‌ ها، ترک‌ های پله به‌ خصوص در دیواره ‌های پله ‌ها و ترک ‌های دیوارهای آجری مشخص می‌ شود. اگر ترک ‌ها کوچک باشند به معنی شروع نشست است و می‌ توان جلوی پیشرفت آن را گرفت اما در صورت ترک ‌های خیلی بزرگ اصطلاحاً می ‌گوییم سازه دچار نشست مداوم شده است و جلوگیری از پیشرفت آن کار بسیار دشواری خواهد بود. این سیستم ابداعی قوی ترین سیستم موجود در بازار است زیرا به فونداسیون کف و دیوارها مقید می شود. الیاف کربنی با یک براکت گالوانیزه به صفحۀ و به وسیله یک پین به فونداسیون متصل می شوند. به دلیل اتصال سیستم الیاف کربنی به فونداسیون و توزیع یکنواخت تنش بیرونی ، خرابی رخ نمی دهد.

صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان؛ از مجوز ساخت گرفته تا طراحی داخلی!

هرگونه تغییر در سیستم سازه ای یک ساختمان می تواند منجر به افزایش بار مرده و زنده، ضریب اهمیت ساختمان و همچنین سطح عملکرد ساختمان گردد. در نتیجه نیاز به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد. هر ساختمانی به منظور کاربری مشخصی طراحی شده و می بایست الزامات آیین نامه های مرتبط را برای حصول سطح ایمنی و پایداری مورد انتظار تامین نماید. با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند.

  • به همین علت از میلگردهای فولادی در بتن استفاده می شود که پس از ترک خوردن بتن ناحیه کششی وظیفه تحمل نیروهای کششی را برعهده میگیرد.
  • تمام این پی ها، برای ساخت ستون ها، دیوارها، اتاق ها و فضاهای نشیمن استفاده می شوند.
  • میراگرها یا دمپرها یک سیستم مهاربندی یا باربر جانبی است که عموما در ساختمان ها و پل ها از آن استفادهمی گردد.
  • به همین علت تعمیر مناسب ترک‌ها بستگی به دانستن علت ترک‌ها و انتخاب مراحل تعمیر متناسب با این علت‌ها دارد و گرنه ترک‌ها ممکن است موقت و زودگذر باشند.
  • تیر، برای تحمل بار سنگینی که از روبنا بالای درب یا پنجره ها وارد می شود، در نزدیکی درگاهی قرار می گیرد و می تواند از جنس استیل فلزی، آجر تقویت شده، سنگ و یا چوب باشد.
  • برای اتصالات این نوع ساختمان از نبشی-تسمه و برای زیر ستون‌ ها از صفحه فولادی (بیس پلیت) استفاده می‌ شود.