ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | iranianarchitectures

نمای شیشه‌ای ساختمان‌های مدرن در معماری باعث می‌شود تا فضای اطراف ساختمان بر بخشی از سطح ساختمان منعکس شود، همچنین موجب می‌شود تا این حس به وجود آید که فضا باز می‌باشد. در معماری مدرن از طرح ها و مواد غیر متعارف جدیدی استفاده می‌شود، ساخت بنا با استفاده زیاد از شیشه یکی از ویژگی‌هایی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. طی چندین سال گذشته ساختمان‌های شیشه ای زیادی ساخته شده اند که زیبایی خیره کننده و حیرت انگیزی دارند. استفاده از شیشه در طراحی نمای ساختمان دارای ۳ نوع فریم لس، اسپایدر و کرتین وال هستند.

  • علت این امر هم فقدان دانش و شناخت کافی از زلزله در زمان ساخت آن سازه ها است.
  • حالا، وقت آن است که عمیق تر به بررسی انواع معرفی شده ی ساختمان بپردازیم.
  • ساخت خانه با بلوک های بتنی اگر صاحب ملکی بخواهد خانه ای بسازد باید از مصالحی استفاده کند که بتوانند سازه ای محکم و مقاوم داشته باشند و استفاده از بلوک…
  • هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود.
  • افرادی که به دنبال برندینگ ساختمان‌های خود هستند می‌توانند این ترفند معماری را بر روی ساختمان هایشان توسط شرکت پاسارگاد پیاده کنند و به نمادی زیبا در شهرشان تبدیل شوند.

اجرای اسکلت ساختمان چه بتنی باشد چه فلزی با اجرای ستون ها آغاز می‌شود. بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد. ساختِمان یا بنا، سازه‌ای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته می‌شود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم می‌کند.

اهم مصوبات هیات مدیره (۱/خرداد/۱۴۰۱)

نحوه مجله خبری معماری ایرانی نیپل به گونه ای است که سوراخ قرار گرفته در مرکز نیپل منطبق بر سوراخ ایجاد شده بر روی وجوه ستون باشد. پس از انجام این عملیات باید اجازه داد تا بتونه خشک شود و پس از آن با استفاده از FRP المان مورد نظر را دور پیچ می کنیم. پس از تحلیل رفتار ساختمان در برابر بار وارده روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان با در نظر گرفتن پارامترهای همچون اقتصادی بودن، سرعت عمل در اجرا و ایجاد حداقل تغییر در پیکربتدی ساختمان پیشنهاد می گردد. روش های ساخت و ساز دوستدار محیط زیست، علی رغم صرفه اقتصادی بیشتر، هنوز درصد پایینی از ساخت و سازهای مدرن را شامل می شوند.

http://carsicm.ir

ساخت خانه با بلوک های بتنی اگر صاحب ملکی بخواهد خانه ای بسازد باید از مصالحی استفاده کند که بتوانند سازه ای محکم و مقاوم داشته باشند و استفاده از بلوک… هر ساختمان نوع اسکلت متفاوتی براساس مصالح متنوعی که در بازار ساخت و ساز هست، دارد که می تواند فلزی، بتنی و… باشد. در حین گچ کاری ساختمان یا پس از آن، نما توسط مجری ساختمان اجرا می‌شود. برای این مرحله نیاز به اجرای داربست است تا مراحل اجرای نما انجام شود. بعد از اجرای پوشش کف ساختمان، گچ کاری انجام می‌شود و تمام سطح دیوارها و سقف به جز مکان‌هایی مثل سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه که کاشی کاری می‌شوند، با گچ پوشانده می‌شوند.

ساختمان‌های بتنی[ویرایش]

این نوع نما در فروشگاه‌ها و نماهای ساختمانی تجاری کاربرد بسیاری دارد. این نماها به صورت خود ایستا هستند که بصورت اتصالات نقطه‌ای به سازه نمای متصل می‌شوند. علت نامگذاری اسپایدر این است اتصالاتی که صفحات شیشه را به هم وصل می‌کند حالت عنکبوتی دارد.