ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | iranianarchitectures

فاصله بین سطح زیربنا و سطح روبنا به عنوان پایه ستون شناخته می شود. در روبنا، ضمن ساخت دیوارها و اتاق ها، بارهای قسمت فوقانی نیز به زیربنا منتقل می شوند. این ساختمان ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند.

گروه تخصصی معماری

هنگامی که یک خانه در شرایط نامناسب ساخته می شود، از جمله فقدان میلگرد، سیستم زهکشی نامناسب، عقب نشینی نامناسب و غیره، موجب خم شدن دیوار فونداسیون می شود. در این مطلب سعی بر این داشتیم که به بررسی تمامی قسمت‌های مراحل ساخت ساختمان بپردازیم. اگر شما در این باره تجربه ای دارید در بخش دیدگاه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد.

http://carsicm.ir

انواع اره برقی اره برقی از ابزارهای کاربردی است که در صنعت های مختلف انواع گوناگونی دارد. نکات مهم در خرید بلوک سبک برای خرید بلوک سبک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ این یکی از سوالات پرتکراری است که خیلی از افراد حین خرید بلوک از فروشنده… در حال حاضر از چوب خیلی کمتر نسبت به بقیه مصالح دیگر استفاده می شود و به علت کمبود منابع کمتر ساخته می‌ شود. در مقاله بتن چیست؟ ما به انواع بتن اشاره کردیم و برای هر بتن توضیحی مختصر جهت آشنایی ذکر کردیم که در مورد بتن مسلح هم توضیحاتی آورده شده است.

  • ب – ساختمان های موقت که مدت بهره برداری از آنها کمتر از 2 سال است.
  • لوله کشی آب باران برای جلوگیری از تجمع آب باران و بوجود آوردن شرایطی مثل گرفتگی چاه فاضلاب در ساختمان های مختلف است.
  • روبنا – اعضای مختلف روبنا مانند ستون ها و تیرها، باید طبق برنامه طراحی شده، جهت پشتیبانی از استحکام لازم برای حمل بار مرده و بار زنده که انتظار می رود در قسمت های مختلف سازه بصورت ایمن و به خوبی توزیع شوند، ایجاد شود.
  • نکته مهم در خصوص مقاومت بالای ساختمان باید از مصالحی استفاده نمود که از نظر مقاوم بودن در درجه بالایی قرار داشته باشد.
این مشکلات در هنگام وقوع مجله خبری معماری ایرانی بیشتر خود را نشان می دهند و در بسیاری از موارد باعث فرو ریختن و تخریب کلی ساختمان ها بعلت مسائلی همچون تشکیل طبقه نرم می شوند. فرا رسیدن 22 بهمن ماه، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد. © 2023 تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرآورده های شیمیایی ساختمان می باشد. در مرحله بعد بتن‌ها ریخته و قالب‌های قرار گرفته در مرحله قبل جدا می‌شود. در صورتی که مراحل بالا کامل و بدون مشکل انجام شود، پروانه ساخت با اعتبار دو ساله، صادر خواهد شد.

ساختمان کج

تورا خدا ما رو راهنمایی کنید که چه کنیم چرا این همه ترک ایجاد شده نگران هستیم .. فاصله بین دستک ‌ها را نیم متر کمتر در نظر می ‌گیریم؛ مثلاً اگر در روش قبلی 2 متر بوده است حالا 1.5 در نظر می ‌گیریم. بتن ‌ریزی باید از طریق ویبره کردن انجام شود تا یک بتن کاملاً متراکم به دست بیاید؛ سپس سطح زیر حفره پی باید با دقت زیاد و مهارت پر شود. می ‌توان کانالی با ابعاد مشخص حفر کرد که در آن طول دستک بتن کمتر از 2.5 متر، حداقل میزان عرض 40 سانتیمتر و حداقل ارتفاعش 60 سانتیمتر ‌باشد. رزین اپوکسی ماده ای شیمیایی است که دارای دو جزء رزین و هاردنر (ماده سخت کننده) بوده که باید به نسبت های مشخصی با هم ترکیب شوند. هنگامی که سطح بتن ظاهری خشن، حفره دار و پوسته پوسته پیدا می‌کند، به این پدیده کرمو شدن بتن می‌گویند.

میلگرد های FRP