ساختمان اداری شریف معماری معاصر ایران | iranianarchitectures

اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. دفتر مرکزی جدید شرکت Deloitte، به نام The Edge ، توسط شرکت معماری PLP مستقر در لندن طراحی شده و در آمستردام، هلند واقع شده است.

http://carsicm.ir

در این فضاها میزها و فضاهایی نیز برای استفاده کنندگان از کتابها و منابع و هم چنین کارکنان کتابخانه بایستی در نظر گرفته شود. در فضای ساختمان های اداری کتابخانه و مرکز اسناد برای امور تحقیقاتی به منزله سیستم مغزی آن است که می تواند به صورت مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی نیز باشد. هر گونه ذخیره سازی می تواند به صورت فردی، گروهی یا عمومی باشد که تعداد و نوع آن به واحد و بخش کاری مشخصی مربوط می شود. به طور کلی باید دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل ها راحت و آسان باشد. توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد. در حال حاضر، مقرراتی در خصوص ساختمان های اداری استاندارد وجود دارد.

رویکردهای موجود در طراحی ساختمان اداری سبز

بسیاری از مجله خبری معماری ایرانی های بزرگ به طور فزاینده ای در حال حرکت به سوی فضای کاری باز، خلاق و مشترک هستند. دفتر مرکزی بی آی تی که توسط “دفتر معماری تداوم پویا” در ضلع جنوب بلوار صبا در محل تقاطع خیابان جردن قرار گرفته، مجموعه ای آپارتمانی است که طبقه همکف این بنا تجاری، و پنج طبقه بالای همکف، اداری و چهار طبقه زیر همکف، پارکینگ است. مجموعه اداری در اختیار چند شرکت بین المللی از جمله بی ای تی است. تولید آسان، قیمت مناسب، رنگ های طبیعی و غیرقابل تغییر در برابر نور خورشید، مقاومت دربرابر آتش سوزی و ضربه، و از همه مهم تر همخوانی داشتن با معماری سنتی ایران را می توان جز مزیت های این نما دانست.

  • بازسازی‌های کلی‌تر، نیاز به تخلیه ساحتمان دارن و طبیهتاً پروژه‌های زمان‌برتری هستن.
  • همچنین در هر طبقه از این پروژه، با توجه به جهت کنسول شدن طبقات، تراس هایی رو به شمال نیز تعبیه شده است تا از نور طبیعی برای روشنایی دفاتر استفاده شود.
  • معیارهای داده شده در جهت طراحی یک ساختمان متناسب با ساختمانهای اصلی آجری در پردیس دانشگاه بود.
  • آب جاری در لوله کشی کف زمین برای هدایت گرمای بیش از حد در غرب 4 مناسب است.
  • طرح ساختمان بر روی یک سازه موجود که قبلاً تا طبقه همکف ساخته شده بود، توسعه یافته است.

البته لازم به ذکراست تمام اصول فوق در تمام ساختمان هایی که توسط آرجنت تولید شده پیدا نمی شود. و سیاست این شرکت در استفاده از دستورالعمل های حاصل از بهترین تجربیات است. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند.

طراحی های انجام شده از طریق ثبت سفارش

در این صورت کارفرما هم می‌تونه تخمینی واقعی از هزینه‌های شما داشته باشه. ۳- رنگ آمیزی دیوار ها از نکات خیلی مهم در بازسازی دکوراسیون اداری می باشد. باید سعی کنید از رنگ های پر انرژی در بازسازی ساختمان های اداری استفاده کنید. اگر اتاقها نور گیر نباشند یا ساعات کاری شرکت شب باشد، حتماً به نورپردازی مصنوعی نیاز پیدا خواهید کرد. میتوانید جهت کم کردن هزینه، بعضی موارد که خیلی ضروری نیستند را حذف کنید.