دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت

صاحبین کسب و کار با تولید محتوای جذاب، نظر و نگرشی را نسبت به محصول یا خدمات خود در مشتریان ایجاد می‌کنند. بالطبع هرچقدر محتوا گیرا‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را درگیر می‌کند و هر مخاطب با به اشتراک گذاری محتوای مدنظر ما، مشتریان بالقوه ایجاد می‌کند. همین باعث می‌شود برند دهان به دهان بچرخد و در هزینه‌های تبلیغات صرفه جویی شود. ۹۲% مصرف‌کننده‌ها، پیشنهادهای دوستان یا خانواده‌شان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور می‌کنند.

معنی دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال به تمامی فعالیت هایی که در حوزه ی اینترنت انجام می شوند و با شناسایی و بررسی رفتار مشتری به صورت آنلاین به تبلیغات در زمینه های مختلف می پردازد بازاریابی دیجیتال گفته می شود. همچنین بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ می کوشد تا با تحلیل رفتار مشتری به شناخت علایق و خواسته های او دست یابد و نحوه ی کسب و کار خود را به همان سو سوق دهد. علاوه بر این، شما با دیجیتال مارکتینگ روی جایی که میخواین هزینه کنین کنترل کامل دارین. شاید قراره به جای کمپین‌‌های PPC روی طراحی نرم افزاری سرمایه گذاری کنین که محتوای جذاب رو برای اینستاگرام تولید کنه. اینطوری وقتی یکی از کانال‌ها عملکرد خوبی نداره دیگه روی اون سرمایه گذاری نمی‌کنین.

شما می‌توانید از Push Notification نیز برای یادآوری سایت یا ریتارگتینگ استفاده کنید. با این شیوه مخاطب به یاد می‌آورد که سایت شما حاوی چه مطالبی بوده و در صورت نیاز به راحتی با کلیک بر روی اعلان به آن هدایت می‌شود. در هر صورت، یک شرکت می تواند به توسعه تیم شما تبدیل شود تا به شما کمک کند ترافیک بیشتری را هدایت کنید، سرنخ ایجاد کنید و درآمد را افزایش دهید.

۱۳ـ ایمیل مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت

شیوه‌ی اول، آموزش دانشگاهی است که در قالب رشته دیجیتال مارکتینگ عرضه و سی یو وب ارائه می‌شود. آیا تبلیغات بخشی از بازاریابی است؟ وقتی هست، پس تبلیغات با ابزارهای دیجیتال، بخشی از بازاریابی دیجیتال است. برای اینکه بتوانید از این شیوه قدرتمند برای جذب مشتری استفاده کنید، باید ابتدا از مخاطبین خود بخواهید که آن را فعال کنند. این کار با نمایش یک سؤال بر روی صفحه انجام می‌شود و مخاطبان به دلخواه آن را فعال یا لغو می‌کنند.

  • بازاریابی دیجیتال به معنای دستیابی به مخاطبان هدفمند از طریق محتوای مشخص است – همه اینها بدون تحقیق کاربردی در مورد کلمات کلیدی اتفاق نمی‌افتد.
  • امروزه تقریبا کسی را پیدا نمی‌کنید که به حداقل یکی از دستگاه‌های دیجیتال مانند کامپیوتر و تلفن هوشمند دسترسی نداشته باشد.
  • دیجیتال مارکتینگ به بیزینس های فرصت های بسیار متعدد و مختلفی را برای رشد بدون توقف می دهد، اما کاملاً به شما بستگی دارد که از آن ها استفاده کنید یا استفاده نکنید.
  • بنابراین در کسب‌و‌کارها می‌توان از نوع بازخورد مشتریان در فضای دیجیتال، نسبت به یک کار اطمینان کسب کرد.
  • در سال‌های اخیر دیگر مردم وقتشان را کمتر با خواندن روزنامه یا دیدن تبلیغات در تلویزیون سپری می‌کنند.

برخی از فعالیت‌­های بازاریابی سنتی گاهاً می‌­تواند با ابزارهای دیجیتال همراه شوند و اثرگذاری بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال در شهر تهران شما روزانه بیش از 4000 سازه تبلیغاتی از قبیل بیلبورد، استرابورد و… می‌­بینید که همگی در حال رقابت با یکدیگر هستند برای جلب نظر و توجه شما. دیجیتال مارکتینگ از این نوع را می­‌توان در بیلبورد­های الکترونیکی یافت که بسیار رایج شده‌اند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)