ترید ارز دیجیتال از کجا شروع کنیم؟ حسینی فایننس | حسینی فایننس

برای فردی که ریسک‌پذیری پایینی دارد حضور در بازارهای پر ریسکی مثل بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار مخرب باشد. شما برای ورود به هر معامله‌ای باید از خود بپرسید که حاضرید چه مقدار پول در آن معامله از دست دهید. بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای مالی، بازار نوپایی است. همین مساله فرصت‌ها و ریسک‌هایی را برای تریدرها با خود به همراه آورده است. انتخاب بازار مناسب برای ترید را ‌می‌توان از دو منظر مورد بحث و بررسی قرار داد. هر بازاری بسته به افراد حاضر در آن، نوع فعالیت و نحوه شرکت در آن با دیگر بازارها متفاوت است.

ویژگی کپی کردن روش معاملاتی سایر تریدر‌ها یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سوشیال تریدینگ است. این اشتباه یکی از اساسی‌ترین قوانین برای هر معامله‌گر را در دنیای ارزهای دیجیتال یادآور می‌شود؛ هرگز پولی که در حال حاضر با آن معامله نمی‌کنید را در صرافی نگه‌داری نکنید. اگر پول شما در صرافی باشد شما بر آن هیچ کنترلی ندارید؛ اگر صرافی مورد نظر هک شود یا به هر دلیل از دسترس خارج شود یا فعالیتش را متوقف کند، امکان از دست رفتن پول شما وجود دارد. از همین رو پیش از آغاز معاملات خود، اشتباهات رایج در معاملات را بررسی می‌کنیم تا به درک درستی از آنها برسید و تکرارشان نکنید. به عبارت دیگر یک صرافی تمایل دارد تا تریدر به عنوان یک «بازارساز» یا سفارش گذار عمل کند.

دسته: آموزش ترید و سرمایه گذاری

سوال انواع ترید چیست به زمان‌ فعالیت در بازهای مالی و نحوه انجام معاملات اشاره می‌کند. برخی از تریدرها معاملات روزانه خود را در همان روز به سرانجام می‌رسانند. در حالی که برخی دیگر، ممکن است معاملات خود را تا ماه‌ها باز نگه دارند. در این قسمت به بررسی روش‌های مختلف معامله در بازارهای مالی می‌پردازیم. در دو بخش قبلی پاسخ سوال‌های ترید چیست و سرمایه‌گذاری چیست را دادیم.

معامله‌گران با طراحی ربات‌های اختصاصی به محض مشاهده‌ی روند نزولی قیمت ارز‌ دیجیتالی مانند بیت کوین را به صورت خودکار خریداری می‌کنند. البته ناگفته نماند که ساختار پیچیده و پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال موجب شده که حتی کارشناسان این حوزه نتوانند تحلیل درست و دقیقی از شرایط ارائه دهند. ماهیت پر نوسان بازار ارزهای دیجیتال روزانه فرصت‌های معاملاتی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هنگامی که میزان نوسانات افزایش پیدا می‌کند، هر لحظه ممکن است شاهد روند صعودی یا نزولی قیمت باشیم. حالا شما می‌توانید با تحلیل درست و شناسایی تغییرات قابل توجه روزانه در روند قیمت و بستن چندین معامله در تایم فریم‌های کوتاه از نوسانات بازار سود خوبی به دست آورید. بازار ارزهای دیجیتال بازار نوپایی است که با ارائه بیت‌کوین شروع شده است.

  • سیگنال‌ها همیشه بد نیستند و هستند کسانی که سیگنال‌های مناسب ارائه می‌دهند.
  • بازار اسپات که به‌نام بازار نقدی نیز شناخته می‌شود، جایی است که ادوات مالی با چیزی به نام «تحویل فوری» معامله می‌شوند.
  • می‌دانیم اطلاعات دقیق، درست، جامع و به روز نقش بسزایی در بهتر شدن پیش‌بینی‌ها دارد.

به عبارت دیگر تقریباً تمام صرافی‌های معتبر داخلی به دلایل امنیتی و مبارزه با فساد قبل از شروع فعالیت از شما می‌خواهند که هویت خود را پیش آن‌ها تایید آموزش سرمایه‌گذاری و ترید حسینی فاینانس کنید. برای اینکار باید عکس خود را به همراه تصویر کارت ملی و کارت بانکی و یک دست نوشته برای آن‌ها ارسال کنید تا امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال برایتان آزادسازی شود. می‌توان گفت کسانی در بازار برنده هستند که سریع‌تر از سایر افراد موقعیت‌های خرید را شناسایی و به بازار ورود پیدا کنند. حتی در برخی از موارد افزایش قیمت معمولا تنها چند دقیقه بعد از کاهش ناگهانی قیمت اتفاق می‌افتد.

نکات مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری:

ترید ارز دیجیتال از کجا شروع کنیم؟ حسینی فایننس | حسینی فایننس

به عنوان مثال، شرکت­ هایی که سهام خود را در بازار بورس قرار داده ­اند، باید به طور دور­ه ­ای (سه ماهه و یا یک ساله) صورت­ حساب مالی خود را منتشر کنند. در حالی که در بازار ارزهای دیجیتال، هیچ قانونی مبنی بر الزام ارائه صورت حساب­ های مالی وجود ندارد. نوسان قیمت در بازار نشانه سلامت بازار و یکی از بارزترین تفاوت­ های میان دو بازار ارز دیجیتال و بورس، میزان نوسانات قیمتی است. نوسانات روزانه قیمت در بورس، هرگز بیشتر از پنج یا ده درصد نمی­ شود.