اپلیکیشن جامع خدمات ساختمانی ساختمان کاران | iranianarchitectures

در این روش، از اتصال تیرها و الوارهای چوبی با میخ و یا پیچ، برای ساخت دیوارها، کف ها، سقف ها استفاده می شود. بسیاری از افراد از چارچوب چوبی، به دلیل کم هزینه بودن و طراحی متنوع آن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر چوب را به دلیل کاربری آسان آن ترجیح می دهند. یکی از مشکلات نگهداری چوب، آسیب دیدن آن در برابر رطوبت، پوسیدگی، برآمدگی و هجوم موریانه و قارچ می باشد. چوب همچنین یک عایق نسبتاً ضعیف است و محافظت کمی در برابر سر و صدا، طوفان و باد ارائه می دهد. روش های مختلف ساخت و ساز نه تنها در هزینه و طراحی معماری خانه، بلکه بر نیازهای تعمیر و نگهداری و همچنین ارزش بلند مدت ملک نیز تأثیر می گذارند. انتخاب روش ساخت و ساز مؤثر، حتی در میزان مصرف انرژی خانه و اثرات زیست محیطی بیرون از منزل نیز تأثیر می گذارد.

  • اما تعریف ساختمان از نظر مهندسی ساختار و مبتنی بر متریالی همچون آجر، ماسه، انواع سیمان، آب، بتن، فلز و… می‌باشد.
  • این ساختمان‌ ها شامل کلیه ساختمان‌ های مشمول این آیین‌نامه، به جز ساختمان‌های عنوان شده در سه گروه دیگر می‌باشند.
  • در اینجا چند مرحله مهم برای پیشبرد بهتر و کارآمدتر پروژه مسکن شما ارائه شده است.
  • ملات مورد استفاده جهت تعمیر و ترمیم انواع سطوح و المان های بتنی و مقاوم سازی ساختمان ها در دو نوع پایه سیمانی و پایه اپوکسی موجود می باشد.

بیمارستان‌ ها، مراکز آتش‌ نشانی، تأسیسات آبرسانی، نیروگاه‌ ها، برج‌ های مراقبت، مخابرات، رادیو و تلویزیون، تأسیسات انتظامی، مراکز کمک رسانی در این دسته قرار می گیرد. برای ساختمان‌ های کوچک که در نهایت ۲ طبقه باشند و حداکثر ارتفاع آن‌ ها حداکثر ۸ متر باشند، می‌ توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. در کشور عزیز ما ایران معمولاً برای ساختن این ستون‌ ها از تیر آهن‌ های I دوبل یا بال پهن‌ های تکی (آهن‌های هاش H) استفاده می‌ شود. منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی (آهن، سیمان، گچ، آجر و …) می‌ باشد.

اجزای سازنده ی ساختمان

به توصیه های معمار برای مجله خبری معماری ایرانی تغییرات ساختاری در جاهایی که استفاده بهتر از فضا کمک می کند، عمل کنید. ضمن تهیه یک نقشه دو بعدی با مشورت با معمار و تیم سازنده، مدل سه بعدی نهایی خانه خود را نیز همراه با تعیین ارتفاع تهیه کنید. وظیفه یک معمار تایید شده، توسعه طرح هایی هست که برای تصویب به شهرداری تهیه کرده اید.

http://carsicm.ir

پس از اجرای دیوارها، اجرای تاسیسات مانند لوله کشی گاز ، آب و برق کشی ساختمان انجام می‌شود. همچنین تاسیسات مربوط به اعلام و اطفا حریق نیز مطابق با قوانین نظام مهندسی نیز در این مرحله انجام می‌شود. نمای شیشه‌ای اسپایدر در حقیقت شیشه های دو جداره ۶ میلی متری هستند و یک لایه پلاستیکی ۴۰ میلی متری در بین این دو لایه شیشه قرار می‌گیرد.

عمده ترین وظیفه مهاربندها و دیوارهای برشی مستهلک کردن نیروی زلزله وارد بر ساختمان می باشد. استفاده از دیوار برشی در ساختمان هایی که هم اکنون ساخته می شوند بسیار متداول بوده اما بیشتر ساختمان هایی که مدت زیادی از ساخت آن ها میگذرد فاقد این المان می باشند. یکی از متداول ترین المان های باربر جانبی (خصوصا در در سازه های فولادی) مهاربندها هستند که از دیرباز تا کنون استفاده های زیادی از آن ها شده است. به همین علت یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان استفاده از مهاربند های فولادی هستند که از مزایای آن می توان کاهش دریفت سازه، عدم ایجاد محدودیت معماری هم چون دیوار های برشی بتنی و… اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که استفاده از مهاربند فولادی هم چون همه روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان معایبی هم چون پیچیده بود جزییات اتصالات را دارد ولی در کل روشی بسیار مفید و کاربردی است. در برخی از ساختمان ها با درخواست مالک ساختمان، نیاز به تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش طبقات آن می باشد.

اهم مصوبات هیات مدیره (۲۸/اردیبهشت ماه/۹۹)