انواع وسایل حمل و نقل دریایی انواع کشتی های حمل و نقل دریایی نسیم اطلس | transemartlogistics

انواع وسایل حمل و نقل دریایی انواع کشتی های حمل و نقل دریایی نسیم اطلس | transemartlogistics

این نوع حمل و نقل برای مسافت های کوتاه ایجاد شده است که طبیعتا نوع کشتی آن ها با کشتی هایی که در دریای عمیق فعالیت می کنند متفاوت است. این نوع کشتی ها کوچکتر هستند و برخی اوقات نیز قادرند به داخل کشور سفر نمایند. این کشتی ها به داخل اقیانوس عبور نکرده در راستای ساحل و دیگر آب ها به حرکت خود ادامه می دهند. حمل دریایی کوتاه عموما برای کالاهایی به کار می رود که حجم کمتری دارند و طبیعتا نرخ بار آن ها با حمل دریایی عمیق متفاوت است.

حمل کالا به روش گروپاژ:

روش های متعدد حمل و نقل جهت برقراری ارتباط شهرها و کشورها با یکدیگر می باشد که تاکنون تأثیرات خاص خود را بر صنعت گردشگری نیز داشته است. در این بخش از مقاله قصد داریم حمل با کشتی را با سایر روش های حمل و نقل و جابه جایی مقایسه کنیم. حمل با کشتی نیز مانند هر روش جابه جایی دیگر از مزایا و معایب متعددی برخوردار شده است. اگر به جهت هزینه ها بخواهیم روش حمل با کشتی را با سایر روش های حمل و نقل مقایسه کنیم باید بگوییم که روش حمل با کشتی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش ها می باشد. البته در صورتی که برای رسیدن کالا به مقصد عجله دارید توصیه می کنیم از روش حمل با کشتی استفاده نکنید؛ زیرا این روش نسبت به سایر روش ها کمی کند است. حمل و نقل دریایی یا همان حمل بار با کشتی امروزه در دنیا رواج پیدا کرده و بهترین نوع جابه جایی تلقی می شود.

بیمه حمل و نقل دریایی

حتماً می دانید که انواع مختلفی از کشتی وجود دارد که با هدف خاصی ساخته و جابه جایی کالایی خاص را برعهده می گیرند. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است درباره حمل با کشتی و مزایا و معایب آن بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. این کشتی ها در حمل و نقل دریایی برای حمل بارهای جامد مورد استفاده قرار می گیرد. بارهایی مانند غلات، سیمان و یا مواد معدنی با استفاده از انواع کشتی فله بر در سطح بین المللی جابجا می شود.

به فردی که در بندر، کالا را از کشتی تحویل می‌گیرد، دریافت کننده transemartlogistics می‌گویند. ترانزیت در لغت به معنای انتقال (کالا یا مسافر) و جابه‌جایی از یک نقطه ‌به ن… از این شیوه حمل و نقل در مواقع تحریم و یا در بنادر کوچک استفاده می شود. بعدها که آهن و فولاد کشف گردید کشتی های بخار و شناور های فولادی جای بلم های چوبی را گرفت و صنعت باربری دریایی وارد دوره جدیدی از پیشرفت شد.

  • مهم‌ترین عیب حمل و نقل دریایی میزان سرعت انتقال و حمل کالا است.
  • به عنوان مثال بار نمکی که رطوبت خورده باشد و خاصیت خود را از دست داده باشد خسارت کامل فرضی دیده.
  • به طور کلی می توان گفت کشتی های باری به دو دسته کشتی‌های لاینر یا خطوط منظم و کشتی های ترامپ یا خطوط نامنظم تقسیم بندی می شوند‌.
  • خدمات حمل و نقل با اعماق دریا به معنای حمل و نقل بین قاره ای با عبور از اقیانوس ها ، پوشش مسافت های طولانی و استفاده از کشتی های بزرگ است.
  • حمل و نقل دریایی عبارتند از نقل و انتقال و جابجایی کالا و افراد از طریق شناور های دریایی مثل کشتی های باری، قایق، لنچ و… از کانال های آبی ، اقیانوس ها، دریاها و دریاچه ها.

حمل و نقل دریایی غیر مستقیم، شامل روش‌های کراس استافینگ، ترانشیپ، چارترینگ و گروپاژ می‌گردد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد. بسیاری از کالاها به دلیل طولانی بودن مسیر و یا حجم و وزن زیادی که دارند باید از طریق دریا حمل شوند. حمل و نقل بار از طریق دریا برای بارهایی که به صورت فله هستند بسیار مناسب است.