انواع نمای ساختمان به همراه عکس های با کیفیت [+نکات اجرایی]

رسالت اصلی رشته معماری,طراحی ساختمان های مفید,زیبا و اصیل و ساماندهی به محیط مصنوع وشکل دادن به فضای زندگی انسان ها در توازن با طبیعت متناسب با ارزش ها و شرایط فرهنگی,اجتماعی,اقتصادی و فنی جامعه است.معماری در هر عصر گویای چگونگی زندگی اجتماعی,سیاسی,اقتصادی مردم ان کشور می باشدو به همین دلیل برای اطلاع از انچه در ان مکان گذشته است به مطالعه معماری ان موقع سایت iranianarchitectures می پردازند. شیشهای که معماری نما را تشکیل میدهد از کشور هلند به اینجا حمل شده و معمار اصلی این پروژه ادعا میکند که میتواند در هر نوع آب و هوایی مقاومت کند. این تعریف،معماری را از طراحی مهندسی که استفاده خلاقانه از مصالح و فرم ها با بهره گیری از قواعد علمی است ,متمایز میکند.اثار معماری به عنوان نماد های فرهنگی ,سیاسی و اجتماعی یک کشور شناخته میشود. به این ترتیب روند معماری از طراحی مهندسی متمایز میشود که برپایهی کاربرد خلاقانه اصول ریاضی و علمی است. از طرفی دیگر باید بگوییم که نما به عنوان پوسته خارجی، ساختمان را از خرابی ها و آسیب های ممکن محفوظ می دارد و مهم تر از همه این که نمای هر ساختمان به آن شخصیت می دهد و باعث می شود تا در میان ساختمان های مجاور متمایز و برجسته تر دیده شود.

به طور مثال جنبشهایی نظیر بینالمللی، اکسپرسیونیسم، بوروتالیسم و فرمالیستی.نوآوریهای فنی، آزمایش و تفکر دربارهی روش زندگی انسان و استفاده از محیطهای مصنوع ، چه ساختمانها وچه محوطهسازی، از نشانهای جنبش معماری مدرن است. برای مثال در استان اصفهان استفاده از نمای چوبی در نماهای اصلی ساختمان در خارج از محدوده مصوب تاریخی شهر اصفهان و تنها به میزان 10 درصد مجاز می باشد. معمار داخلی باید شناخت خوبی نسبت به نیازهای فیزیکی، دمای فضای داخلی، میزان رطوبت و روشنایی، سیستم صوتی، مباحث روانشناختی مانند زیبایی شناسی، سطح فرهنگی و موارد دیگر یک فضای داخلی داشته باشد تا بتواند معماری را با روحیات انسان در آمیزد و همسو کند. در اینجا باید از یک معمار داخلی و طراح داخلی کمک بگیرید.

طراحان نمای ساختمان را بر اساس ساختار و کاهش حجم در برابر سطح و منطبق با عملکرد فضای داخلی، پنجره هایی رو به جنوب با توجه به اقلیم اصفهان با سایبان متحرک طراحی کردند تا دید داخلی میسر نشود. به عنوان مثال در دوره مدرن همه چیز به سمت نو بودن و تجددخواهی حرکت میکند، اما در دوره پست مدرن (پسامدرن) مدرنیته با توجه به سنت مطرح میشود. این دو فرد، با نامهای کامل “Fred Astair” و “Ginger Rogers”، دو رقصنده مشهور بودند؛ اما معمار این ساختمان با شعار “هالیوودی آمریکایی را به پراک، راه ندهید!”، این بنا را معرفی کرد! هتل مارکوس ریسکال، واقع در السیگو، اسپانیا، محصول تخیل “فرانک گری”، معمار آمریکایی – کانادایی است. این ساختمان واقع در اوهایو، آمریکا، ایده Dave Longaberger، بنیانگذار شرکت The Longaberger، تولید کننده و توزیع کننده آمریکایی است؛ محصولات او سبدهای چوب افرا دستباف و سایر محصولات خانگی و سبک زندگی هستند. این موزه در سال 2000 توسط بنیانگذار مایکروسافت، “پل آلن” تاسیس شد و بسیاری از نمایشگاههای فرهنگی و ایستگاههای فعالیت تعاملی را در خود جای داده است. خانه پیانو در سال 2007 و براساس طراحی دانشجویان معماری در دانشگاه صنعتی Hefei ساخته شد. جنبش هنرها و صنایع دستی واکنشی به سبکهای تزئینی و تولید انبوه معماری ویکتوریایی بود که طراحی دست ساز و استفاده از مصالح طبیعی مانند سنگ، آجر، چوب، و جزئیات فلزکاری مس و برنز چکش خورده را در بر میگرفت.

علاوه بر آن هنگام طراحی نما بافت منطقه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. ساخت این برج، حدود ۱۷۰ میلیون دلار هزینه داشته است؛ به علاوه هزینه اضافی ۱۲۰ میلیون دلاری که برای زمین اختصاص یافته بود. علاوه بر کتاب ها، مجلات، مقالات و لوح های فشرده و … تعاریف مختلفی که تا امروز از معماری ارائه شده است، اغلب به گونهای بر اهمیت فضا در معماری ا فشاری می کنند,به گونه ای که وجه اشتراک بسیاری از این تعریف ها، در تعریف معماری به مثابه فن سازماندهی فضا است. اکثر مصالحی که در گذشته در ساختمان ها استفاده میشد مصالح فشاری بودن یعنی تحت بارهای وارده توانایی خوبی برا مقابله با فشار داشته و در برابر نیروی کششی مقاومت خوبی نداشتن. نمای ساختمانی که در منطقه مرطوب قرار دارد مسلماً با نمای خانه ای که در منطقه گرم و خشک قرار دارد کاملاً متفاوت است؛ زیرا هم طراحی و هم مصالحی که برای نماکاری ساختمان استفاده می شوند باید از قابلیت های ویژه برای آب و هوای مورد نظر برخوردار باشند. برای مثال استفاده از آن می تواند نمای ساختمان را در برابر رطوبت و خسارات ناشی از آن ایمن کند.

در بحث دکوراسیون داخلی از سبک های مختلفی پیروی می شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و تاثیری متفاوت بر فضا می گذارند. معمار شخصی است که تفکرات خالص و خلاقانه خود را بر اساس تعریف های گوناگون با توجه به فرهنگ – سبک معماری منطقه – اقلیم – کاربری فضا و فاکتورهای مهم دیگری اتود میزند. طراح با شناخت و بررسی ویژگیهای رفتاری کاربر سعی میکند برای ایجاد فضای مطلوب، زیبایی را در فضاهای کاربردی با توجه به سلیقه کارفرما به حداکثر برساند. معماری یکی از هنر اصلی است و معمار هنرمند است و آثار او در گروه اثر های هنری بررسی میشود.

در اینجا ما قصد داریم شما را با هر یک از این حوزه ها بیشتر آشنا کنیم تا با توجه به نیاز خود نوع متخصص مورد نیازتان را تشخیص دهید. معمولاً ساختمانهای اداری با توجه به ریز فضاهایی که مورد نیاز است طراحی و اجرا میشود. عرض ترکها بصورت تقریب و بیشتر به عنوان یک شاخص اضافی در نظر گرفته میشود تا سنجش مستقیمی از درجات ظرفی تقسیم بندی عرض ترکها بر پایه دیدگاه مهندسی که در زمینه عملکدر مناسب ساختمانهای و عکس العمل های ساکنین آن تجربه می شود و درحالتهای که ترک خوردگی سبب خوردگی اجزای ساختمان ویانشست مایعات و یا گازهای می شود معیار طبقه بندی سخت گیرانه تر هستند. یکی از خلاقانهترین معماری ساختمانهای جهان، کتابخانه کانزاس سیتی است که در کانزاس سیتی در ایالت میسوری آمریکا واقع شده است. عناوین نمایش داده شده، توسط خوانندگان کانزاس سیتی پیشنهاد شده و سپس توسط هیئت امنای کتابخانههای عمومی کانزاس سیتی انتخاب شدهاند.

همانطور که قبلا در آرچینا ذکر کردیم یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد، بررسی تأثیر متقابل رنگها است. معماری علمی است که با در نظر گرفتن مضامین علمی و قدم در مسیرخلاقیت هنری سعی در بهبود شرایط زندگی برای همه ی جامعه دارد و در واقع یک معمار، باید در همه ی زمینههای علمی و هنری اگاهی داشته باشد تا بتواند اثری در شایسته ی توجه از خود برجای بگذارد. معماری با توجه به یک سری قانون های کلی تعریف میشود و هرکدام سبکهای زیادی را در خود قرار داده اند. معماری داخلی هر آنچه با سکونت انسان در یک فضای داخلی مرتبط است مانند نوع متریال، پوشش نهایی سقف و کف، الزامات الکتریکی و الکترونیکی، تاسیسات، تهویه، ارگونومی و استفاده هوشمندانه از فضا را تحت تأثیر خود قرار میدهد. طراح داخلی با معماران و پیمانکاران همکاری دارد تا خواستههای کارفرما را برآورده کند، ممکن است که پروژه طراحی مربوط به فضای مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستانی، هتل و یا هر فضای داخلی دیگر باشد. آنها باید دست به دست هم دهند تا یک پروژه کامل شود و از نظر بصری و ساختاری نیز قوی شود.

ویژگیهای معماری جدید این ساختمان شگفتانگیز در داخل ساختمان ادامه دارد؛ چیزی که به عنوان کفپوشهای مرمر، یک پله بزرگ و یک پیانو پخش کننده آهنگ در دهلیز ساختمان، شاهد هستیم. به همین جهت طراح در هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار خواهد داشت: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که میخواهد آن فضا بر استفاده کننده داشته باشد. معماری این ساختمان با رنگهای روشن، چه در بیرون و چه در داخل، تاثیرات مثبتی بر ناخودآگاه انسان میگذارد و فضایی آرامشبخش و سرگرم کننده ایجاد میکند. هدف اصلی استفاده از سیستم هسته مرکزی حذف عناصر قائم برای تحمل بار وارد شده بر ساختمان و یا به حداقل رساندن آن می باشد. سبک مینیمال یا حداقل گرایی (Minimalism) یک مکتب هنری است که در تمامی هنرها از جمله “معماری” ریشه دوانده است.

این معماری، یک ساختمان به شکل فیل است که حاصل همکاری دکتر Arun Chaisaree و معمار Satrabhandhu Ong-ard است. این حجم در ترکیب با پلکان هایی با پلان منحنی شکل و فضای سبز و راهرویی که ردیف ستون ها به فاصله محور به محور50/2 متر بدنه آن را می سازند، به عنوان یک پیش فضا فضای داخلی را از فضای خارجی تفکیک میکنند. در شرکت های اداری که ارباب رجوع رفت آمد دارند میتوان در دکوراسیون داخلی شرکت اداری کتابخانه ایی سبز ایجاد کرد این قسمت میتواند زیباترین بخش شرکت اداری باشد. معمولاً معمارها در طرحهای خود امضاء دارند. این بدان معناست که هر معمار سبک خاص به خود را دارد و معمولاً فرمهایی که بیانگر هویت کار او هستند. عواملی که معمولاً با نیازهای بدن انسان مرتبط هستند. امروزه به دلیل اینکه انسان ها تغییر و تحولاتی در محیط زندگی خود ایجاد کرده اند سبب بروز بحران هایی برای ادامه زندگی شده است.

همچنین چرب کردن سطح تختهها سبب میشود تا رطوبت بتن به چوب سرایت نکرده و بتن به طور اصولی محکم شود. برای دستیابی به این اهداف، طراحان تصمیم گرفتند تا یک مدول پایه از ترکیب بلوک شهری و فضای سبز طراحی کرده و سپس آن را در جهات افقی و عمودی گسترش دهند تا ترکیبی بدست بیاید که بتوان از آن در ساختارهای مختلف و با در نظر گرفتن خواستههای کارفرما استفاده کرد. طراحی شهری بر اساس شبکهٔ شطرنجی استوار بود. مباحث این دوره آموزشی در سطحی ارائه شدهاست که این پیش­فرض وجود دارد که مخاطب بر پیش­نیازهای این درس مسلط است.

عناصر با بالاترین حد از جزئیات فقط در سطح LOD 400 ارائه میشوند ولی برای برای تطبیق، آنالیز و مدیریت یک مدل با سطح نمایش LOD 400 با واقعیت اجرایی در محل کارگاهی و محل ساخت پروژه را در سطح LOD – 500 دسته بندی میکنند. محافظت در برابر اتفاقات هواشناختی، مقیاس خاص عناصر معماری -در تناسب با بدن انسان-، منبع گرما، مکان مناسب برای ذخیره غذا و پیشبینی نیازهای بهداشتی از عواملیاند که در فرهنگهای مختلف وجود دارند؛ ولی هر فرهنگ با توجه به اولویتهایش، رابطهاش با طبیعت و درکش از بدن انسان، به این نیازها پاسخ میدهد. در واقع معمار، مانندبقیه ی افراد، تخیلاتی دارد ولی با این تفاوت که میتواند این تخیلات را به اظهار برساند. پلان مسکونی طرح 5 این بلوک ها در ۱۰ طبقه روی همکف طراحی شده است و هر طبقه به واحدهای یک و دو و سه خوابه تقسیم بندی شده است.

به بیان بهتر، اصول زیباییشناسی به اضافه جنبههای ساختاری به ساختن یک ساختمان خوب کمک میکند. حتی یک اثر خزیدن در امتداد حرکت حلزون، در نظر گرفته شده است و عناصر دیگری نیز در پشت بام به آن اضافه شده است. ابعاد بیم BIM Dimensions داری مباحث و مراحل مختلف است که از 2D تا 7D میباشد که با اضافه کردن جزئیات به روند پروژه کمک میکند. انتخاب ساختار داده مناسب براساس نیاز و پروژه بسیار مهم است. برخی از عناوین نمایش داده شده در ساختمان کتابخانه پرفروشترین ژانرهای مختلف ادبی هستند: “وینی پو” از AA Milne” ،451 Fahrenheit” توسط Ray Bradbury، “صد سال تنهایی” توسط گابریل گارسیا مارکز، “Catch-22” توسط جوزف هلر، “ارباب حلقهها” توسط JRR تالکین”رومئو و ژولیت” توسط ویلیام شکسپیر و غیره. روحی که سبک نمیشناسد، تکنیک نمیشناسد، متد نمیشناسد و تنها منتظر آن است که خود را به معرض نمایش بگذارد. در معنای وسیع و کاربردی در علوم فنی، عبارتست از نوعی ساختار خلق شده به دست بشر که شامل اجزایی با روابط پیچیده باشد و اهداف مدنظر انسانی را محقق سازد. طراحان روش های مختلفی برای نصب ستون های آجر تجربه کردند و سعی کردند بهترین فاصله و زاویه چرخش را پیدا کنند تا نور طبیعی مفید برای داخلی و دید مناسب از داخل به دست آید.