انواع نشست در ساختمان اصلاح و علائم نشست ساختمان مرکزآهن | iranianarchitectures

اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تعیین شد. ‌استفاده از سیستم‌های سازه‌ای، غیر از آنچه در بالا عنوان شده، به شرطی مجاز است كه ویژگی‌های آنها در ارتباط با بارهای قائم و زلزله توسط یكی از آیین نامه‌های معتبر جهانی، به تأیید كمیته اجرایی این آیین نامه رسیده باشد. قاب‌های ساختمانی در این سیستم می‌توانند دارای اتصالات ساده و یا گیردار باشند، ولی در تحمل بارهای جانبی مشاركت نخواهند داشت.

مزایای ساختمان های بتنی

به عنوان مثال یک ساختمان با کاربری مسکونی تبدیل به یک انبار نگهداری شود. هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود. به همین علت و قبل از اجرای هر گونه تغییر در کاربری ساختمان لازم است تا مطالعات و بررسی های لازم صورت گرفته و در صورت لزوم روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان متناسب معرفی گردد. شاتکریت یا بتن پاشی بر دیوارها یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمانمی باشد. این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد. روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مجله خبری معماری ایرانی ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند. نشست دیفرانسیلی یا نشست نامتقارن به معنای حرکت غیر یکنواخت خاک ‌های زیرین است که با سرعت ‌های مختلفی این اتفاق در نقاط متفاوت زیر ساختمان می ‌افتد. این نوع نشست ساختمان معمولاً باعث بروز ترک خوردن ستون ‌ها، سقف و حتی دیوارها می ‌شود.

http://carsicm.ir

برای این کار از روش ‌های مختلفی استفاده می‌ کنند؛ مثلاً موادی مثل بتن روان یا دوغاب را داخل دالی که دچار نشست شده است پمپاژ می ‌کنند. با این کار میزان فشار بر خاک زیر ساختمان یکپارچه می ‌شود و از نشست‌ های بعدی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این روش می ‌توان از پوشش پلی اورتان نیز استفاده کرد که گران تر از روش قبلی خواهد شد؛ اما قوی ‌تر است و طول عمر بیشتری هم دارد.

  • بعد از اجرای پوشش کف ساختمان، گچ کاری انجام می‌شود و تمام سطح دیوارها و سقف به جز مکان‌هایی مثل سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه که کاشی کاری می‌شوند، با گچ پوشانده می‌شوند.
  • این نوع نما در فروشگاه‌ها و نماهای ساختمانی تجاری کاربرد بسیاری دارد.
  • ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد.

برای این نوع ساختمان، به وسیله‌ی متریال طراحی شده یک قالب خارجی ساخته می‌شود به طوری که در مقاومت سازه اثری ندارد و شکل ظاهری آن کج دیده می‌شود. ساختمان کج که توسط شرکت پاسارگاد ایده پردازی شده است بسیار حرفه‌ای می‌باشد و توجه عموم مردم را به خود جلب می‌کند. این ساختمان در ابتدا همانند ساختمان‌های معمولی ساخته می‌شود و پس از طراحی آن المان‌هایی اطراف آن نصب شده و به عنوان یک پوسته خارجی عمل کرده و به مخاطب القا می‌کند که ساختمان کج ساخته شده است. گاهی اوقات عامل اصلی ایجاد نشست، رطوبت بیش از حد خاک یا کم و زیاد شدن نامنظم این رطوبت می ‌باشد. این حالت بیشتر برای ساختمان ‌هایی که نزدیک به سفره‌ های آب زیرزمینی، قنات ‌ها، چاه ‌ها و منابع آبی ساخته می‌ شوند اتفاق می ‌افتد. در این‌ حالت می‌ توان با احداث زهکش ‌های مناسب در اطراف ساختمان که رطوبت اضافی را خارج می ‌کند از نشست ساختمان جلوگیری نمود.