انواع ساختمان جامع ترین مقاله در مورد انواع ساختمان و ویژگی ها آن شرکت سازه سبک آرسام | iranianarchitectures

شاخص های مربوط به گزارش های ماهانه شامخ ساختمان از صعود تورم تولید مسکن به قله ۲۷ ماهه خبر می دهد و همزمان، داده های مرکز آمار می گوید، ماه گذشته تورم ماهانه مسکن به مرز ۱۰ درصد رسید. مقاومت فولاد بالا بوده و نسبت مقاومت به وزن آن از بتن بزرگتر است. این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  • منظور از ساختمان‌ های بنایی ساختمان‌ هایی هستند که مصالح آن ها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌ اند و در آن‌ ها تمام یا قسمتی از بار های قائم توسط دیوار هایی با مصالح بنایی تحمل می‌ شود.
  • ‌قاب‌های خمشی باید مستقلاً قادر به تحمل حداقل ۲۵ درصد نیروهای جانبی درتراز پایه و دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربند‌ی شده باید مستقلاً قادر به تحمل حداقل ۵۰ درصد نیروهای جانبی در تراز پایه باشند.
  • ترک‌های بتن نرم به دلیل افت بتن و ترک‌های ناشی از نشست رخ می‌دهد و بعد از سخت شدن ترک‌های جمع شدگی بتن خشک روی می دهد.
نحوه نصب نیپل به گونه ای است که سوراخ قرار گرفته در مرکز نیپل منطبق بر سوراخ ایجاد شده بر روی وجوه ستون باشد. پس از انجام این عملیات باید اجازه داد تا بتونه خشک شود و پس از آن با استفاده از FRP المان مورد نظر را دور پیچ می کنیم. پس از تحلیل رفتار ساختمان در برابر بار وارده روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان با در نظر گرفتن پارامترهای همچون اقتصادی بودن، سرعت عمل در اجرا و ایجاد حداقل تغییر در پیکربتدی ساختمان پیشنهاد می گردد. روش های ساخت و ساز دوستدار محیط زیست، علی رغم صرفه اقتصادی بیشتر، هنوز درصد پایینی از ساخت و سازهای مدرن را شامل می شوند.

اهم مصوبات هیات مدیره (۰۵/دی ماه/۱۴۰۰)

این ساختمان ها، از سطح پایینی از تعمیر و نگهداری و شرایط سکونتی بدی برخوردار هستند که ناشی از بهداشت و تهویه نامناسب و سایر عوامل آسیب زا می باشد. زاغه ها، طبق قوانین مربوطه توسط یک مقام ذیصلاح برچسب گذاری می شوند. بنایی متشکل از سقف و دیوارهایی که از ساختمان دیگر جدا شده و دارای فضاهای باز در محدوده آن می باشند. ساختمان هایی که برای ساخت، گردآوری و یا پردازش محصولات یا مواد مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان ساختمان های صنعتی شناخته می شوند.

ساختمان‌های بتنی[ویرایش]

نمای شیشه‌ای ساختمان‌های مدرن در معماری باعث می‌شود تا فضای اطراف ساختمان بر بخشی از سطح ساختمان منعکس شود، همچنین موجب می‌شود تا این حس به وجود آید که فضا باز می‌باشد. در معماری مدرن از طرح ها و مواد غیر متعارف جدیدی استفاده می‌شود، ساخت بنا با استفاده زیاد از شیشه یکی از ویژگی‌هایی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. طی چندین سال گذشته ساختمان‌های شیشه ای زیادی ساخته شده اند که زیبایی خیره کننده و حیرت انگیزی دارند. استفاده از شیشه در طراحی نمای ساختمان دارای ۳ نوع فریم لس، اسپایدر و کرتین وال هستند.

http://carsicm.ir

مجله خبری معماری ایرانی اسکلت ساختمان چه بتنی باشد چه فلزی با اجرای ستون ها آغاز می‌شود. بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد. ساختِمان یا بنا، سازه‌ای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته می‌شود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم می‌کند.

اهم مصوبات هیات مدیره (۳۰/آذر/۹۹)