اصول تخریب ساختمان و انواع روشهای تخریب ساختمان

یکی از عوامل مهم در روش اجرای نمای ساختمان با استفاده از چسب، انتخاب مناسب چسب متناسب با نوع متریال است، از این رو این روش از اجرای نمای ساختمان نیز همانند روش خشک، نیازمند نیروی مهندسی متخصص و باسابقه است، در صورتی که از چسب نامناسب برای اتصال متریال به بدنه ساختمان استفاده شود، مقاومت و دوام نمای ساختمان کمتر خواهد شد. بالکن های عمیق با جعبه های گل کوچک، به صورت فضای سبزی است که نمای پشتی ساختمان را پوشش می دهد و با استفاده از آب باران که در مخازن روی بام ذخیره می شود، آبیاری می شوند. این معماران توضیح دادند: ” برای آنکه نور خورشید در فضای اصلی زندگی بیشتر شود، ما قسمت های خصوصی ساختمان را در بخش عقبی ساختمان قراردادیم و قسمت هایی از خانه را که فضای مشترک هستند در امتداد نمای اصلی آن که رو به جنوب غربی قرار دارد، قراردادیم “. معماران از قطعات کارخانه ای گرانیتی برای نمای ساختمان استفاده کردند که برای ایجاد یک سطح مضرس، نوارهایی با عمق های مختلف در رویه سنگ گذاشته شده بودند.

اقتصاد بیشتر مردم محلات در اشتغال به کار برش سنگ و شکل دهی به آن می باشد که بیش از نیمی از آن به دلیل ناکارآمدی در فناوری برش سنگ رو به افول است. بزرگ ترین چالش این پروژه، به گفته معماران، دستیابی به این سطح از حریم خصوصی و درعین حال ایجاد خانه ای است که یک معماری قوی را بیان می کند. اما هدف از مقاله حاضر که گزارش آن در پیش رو قرار دارد، در وهله نخست بر روی دیدگاه ها و گونه گونی کاربردهای هندسه در معماری است تا بتوان با روشی مقایسه ای و تطبیقی، بخشی از مبانی اصلی راهنما در شیوه های طراحی و کاربرد هندسه در معماری و ساختمان را که در سایر مطالعات کمتر بدانها پرداخته شده است مورد شناسایی و جمع بندی قرار داد .اهدافی که در این مقاله مورد توجه قرار دارند عبارتند از:تدوین مفاهیم پایه و تعریف های لازم در مورد هندسه و نقش آن در معماریبررسی نحوه به کارگرفتن هندسه در طراحی معماریدسته بندی اطلاعات و ارزیابی آنها به منظور نیل به دیدگاههایی در استفاده از هندسه در معماری .

معماران توجه خود را به نمای جنوبی ساختمان متمرکز کردند و مجموعه ای از صفحه های آجری شیب دار را در فرورفتگی های بالکن قراردادند تا برخی از فضاهایی را که توسط ساکنان بلوک های مجاور در آن ایجادشده اند، ادغام کنند. استراتژی ما در درجه اول بر جلوگیری از ارائه­ ی طرحی پیچیده متمرکز بود. این موضوع منجر به تجاربی غیراستاندارد از فضای داخلی می شود. به وسیله تناسب مناسب پنجره ها، بازشوهای در، سایبان و محدوده سقف ها، سازه های عمودی و افقی، مصالح، رنگ، عناصر تزیینی و… تفاوت در رنگ، اندازه و بافت ضایعات سنگی، شکلی طبیعی را به دیوارها می بخشد که در فواصلی مشخص، جهت محافظت از پنجره های کوچک از نور مستقیم خورشید، به سمت خارج زاویه دار شده و به صورت باران گیر اجرا می شوند. عراقیان که تازه ۲۶ سال داشت در هنگام طراحی این پل توضیح داد: “از همان ابتدا، مفهوم این طراحی ایجاد یک ساختار فضایی بزرگ بود تا بتواند یک فضای معماری را ایجاد کند، درعین حال هم زمان به صورت یک سازه نیز عمل کند.

سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران از وقوع حریق در یک ساختمان اداری-تجاری در خیابان بهبودی خبر داد. علاوه بر این، فولاد به ما این امکان را می داد تا دقیق تر باشیم. در این مدل طراحی نما از تعداد محدودی مصالح به کار گرفته شده و کاربرد ساده و صریح فرم ها اصل طراحی می باشد. معماری مینیمال و شعار «کمتر بیشتر است» از اصول کار میس وندروهه هستند. این کالای بادوام، پرهزینه و غیر منقول که جایگزینی ندارد یک کالای سرمایه ای است و در حقیقت نوعی پس انداز به شمار می آید از این رو بررسی هزینه های ساخت و کاهش هرچه بیشتر آن ها با حفظ کیفیت سازه از مهم ترین اصول اولیه ساخت و ساز می باشد.

این سبمعماری صنعتی یک اصطلاح برای توصیف سازه (ساختمان)های ساخته شده، برای تسهیل نیازهای صنعت است. هرکدام دارای یک درب در بخش کناری هستند که امکان دسترسی به تراس را در هنگام باز بودن غلاف فراهم می کند و هنگام بسته شدن به خانه دسترسی دارد. این خانه در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند. گروه طراحی منظر این پروژه با آوردن پوشش گیاهی سطح های پایین تر به بالکن های واحد های مسکونی توانسته است طبیعت را تا طبقات میانی امتداد دهد. در معماری نوین معماران به سمت ایجاد یک جایگزین بودند. این پروژه زمینه را برای نسل جدیدی از معماران جوان فراهم می کند تا در داخل و خارج از کشور کار پیدا کنند. در طبقه بالا، سه اتاق خواب بزرگ که در هرکدام از آن ها حمام وجود دارد قرار داشته و همگی این اتاق ها به یک بالکن بلند و باریک دسترسی دارند. این بخش دارای دو اتاق خواب اضافی، فضای نشیمن، اتاق های تأسیسات و پارکینگ اختصاصی است.

آن ها ۲۱ نوع سطح مختلف را توسعه دادند که درعین حال که ظاهر کلی این طرح را حفظ می کنند، درجه ای از شخصی سازی را برای هر محل اقامت ایجاد می کنند. در این صفحه امکان ورود به سامانه بر اساس ” ورود با رمز ایستا ” و ” ورود با شناسه سخت افزاری” وجود دارد و به دلخواه می توانید از یک مورد استفاده کنید. البته این سازه معایبی از جمله نیاز به نیروی متخصص برای اجرا و محدودیت در تعداد طبقات نیز دارد. استفاده بجا از برخی عناصر پیشساخته میتواند سبب صرفهجویی در هزینه و زمان ساخت سازه شما شود.

هلدینگ ساختمانی سپنتا به عنوان یک موسسه طراحی نمای ساختمان با تجربه و سابقه کار بالا آماده ارائه مشاوره رایگان به کارفرمایان و معماران است و همچنین می توانید برای اجرای پروژه با قیمت مناسب روی این مجموعه حساب کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر برای طراحی و اجرای نمای ساختمان با شماره های درج شده در سایت تماس سایت iranianarchitectures بگیرید. سنگ تراشی یکی از بزرگ ترین کسب وکارها در این منطقه است اما این کار فرایندی است که بیش از نیمی از تولیدات آن دور ریخته می شود، بنابراین معمار رامین مهدی زاده از گروه معماری Collective Terrain (AbCT) تصمیم به بازیافت مواد دورریختنی گرفته و از آن به عنوان نمایی برای یک ساختمان استفاده می کند. بنابراین نورپردازی نما به اندازه طراحی خود نما مهم می باشد. ” نمای جنوبی که رو به یک پارک محلی کوچک است، پیچیده تر از این دو است.

این سبک معماری بسته به هر فضا، هر موقعیت و فرهنگ و حتی هر خانواده و ساختار زندگی می تواند متفاوت باشد و دیگر خبری از اصول و قوانین نوشته شده مشخص همانند آن چیزهایی که در سبک کلاسیک یا مدرن وجود دارد، نیست. سایر ساختمان های برجسته که رویکردی مشابه برای ارائه حریم خصوصی و ایجاد سایه در ساختمان دارند، شامل یک مهمانخانه ویتنامی پوشیده از کرکره های چندرنگ و یک بلوک آپارتمان سائوپائولو است که با پانل های سوراخ دار تاشو می توان آن را باز یا بسته کرد. نمای سبز ساختمان از آجرهای محلی ساخته شده است و در همان شبکه پنجره ها در فضای جلوی سازه و رو به خیابان است. فضای اصلی نشیمن برای ایجاد فضایی سینمایی مانند، از پنجره های جلوی آن رو به تلویزیونی بزرگ قرارگرفته است و یک شومینه فرورفته در امتداد دیواره جانبی دارد. با وجود حضور شرکتهای توانمند داخلی در زمینه انرژی تجدید پذیر، پوشش تقاضای روزافزون و نهایتا بومی سازی این صنعت مستلزم مشارکت و همکاری هرچه بیشتر متخصصین است. چهار مقاله pdf در خصوص معماری بومی را می توانید از طریق لینک زیر دانلود بفرمایید، متن کامل مقالات در فایل های پی دی اف وجود دارد.

معماری ارادۀ زمان است که به فضا تبدیل شده است. ساختمان اداری سعادت آباد در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید. پل طبیعت در منطقه شمالی تهران معروف به عباس آباد واقع شده است که در ابتدا برنامه ریزی شده بود که منطقه ای مسکونی برای افراد ارتشی باشد اما به عنوان محلی برای کتابخانه ها و موزه ها تبدیل شده است. کف های چوبی بکار رفته در قسمت داخلی و مطابق با سطح تراس هستند و همچنین چندتخته چوب نیز دیوارها را پوشانده است. خانه شریفی ها دارای سه اتاق است که می تواند ۹۰ درجه بچرخد تا نماها و تراس ها را در طول تابستان های گرم ایران باز کند و به موقعیت افقی خود برگردند تا خانه در حین زمستان های سرد و برفی گرم تر شود. این فرم و شکل برای مردم بسیار آشنا است، زیرا منشأ این اشکال معادن سنگ است و به همین دلیل حتی یک قطعه معماری معاصر نیز می توانست به راحتی با آن ها سازگار گردد.

دوطبقه بالا دارای فضاهای اختصاصی بیشتری است، اتاق خواب مستر و حمام در طبقه چهارم و همچنین آشپزخانه و اتاق مطالعه و سه اتاق خواب و حمام در طبقه پنجم که در اطراف یک اتاق نشیمن قرارگرفته اند. تغابنی طراح آن می گوید: “این نوع نام گذاری برای عبارت های قدیمی ایران که دارای اتاق های تابستانی و اتاق های زمستانی هستند، استفاده می شده است. رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برای ما مرده جلوه میکند، رنگها ایده آغازین و ثمره نور اصلی بدون رنگ هستند و مقابل آنها تاریکی بدون رنگ است. کنزو تانگه از معماران مشهور ژاپنی قرن بیستم است که به خوبی توانست سبک هنری ژاپنی را در معماری مدرن تلفیق کند و آثار مهمی را در سراسر جهان طراحی کند. در حال حاضر بزرگ ترین پل عابر پیاده در کشور به طول ۲۷۰ متر طراحی و ساخته معمار جوان ایرانی لیلا عراقیان، است. را آشناست و می تواند آن ها را به خوبی طراحی کند. پل هایی، برای اتصال اتاق ها در قسمت جلویی و پشتی بنا، از خلأ مرکزی در تمام سطوح سازه عبور می کنند و بالکن های داخلی و پنجره های اطراف این پوسته امکان مشاهده اتاق ها و کف های مختلف را فراهم می کند.

فلسفه فولدینگ منطق ارسطویی را نیز زیر سوال می برد. “هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. این بلوک آپارتمانی مسکونی منحصربه فرد در محلات و با به کارگیری ضایعات سنگی در بافت شهری، توسط گروه معماری Collective Terrain طراحی شده است. موتورهای دورانی نصب شده بر هر یک از غلاف ها (جعبه ها) توسط شرکت آلمانی Bumat ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود. این سازه شامل سه سطح است که از یک مسیر منحنی شکل می باشد و توسط رمپ ها و پله های مختلفی به هم وصل می شوند. ایستایی روشنترین مشخصه از بین سه عبارت ویتروویوس است.

طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد. نورگیری آشپزخانه و پذیرایی از یک پنجره به شرطی مجاز می باشد که طول نورگیری کمتر از ۸ متر باشد . ساختار مولکولی و ترکیب شیمیایی گروت ها به گونه است، که پس از اجرا توان جذب نیروهای وارده را دارد. کرکره های چوبی را می توان در سرتاسر پنجره هایی به سبک لانه کبوتری در این آپارتمان کشید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشد.