آموزش صرافی کوکوین Kucoin

اما برخی منابع دیگر مثل CoinIntelligence میگویند که صرافی Coinex در هنگ کنگ چین واقع شده و در انگلستان ثبت شده است. مورد دیگر برای بالا بردن امنیت حساب کاربری در صرافی Kucoin تنظیم Login Safety Phrase می باشد. کیف پول سیف پل SafePal: اپلیکیشن کیف پول سیف پل نیز برای نسخه های اندروید و Ios تلفن همراه قابل نصب و بارگیری می باشد. میتوانید از گوگلپلی و یا اپاستور برنامهی کوینکس را دانلود و نصب کنید. CET رمز اختصاصی کوینکس است. در این صرافی، شما میتوانید توکنهای CET را ارسال و دریافت کنید، توکنهای جدید ایجاد کنید و آن را مدیریت کنید، بسوزانید، قفل کنید، از حالت قفل در آورید و کارهای مختلف انجام دهید. کوین CET در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، در رتبه ۴۸۸ جدول رمزارزها قرار دارد. سرویس استارتآپ صرافی گیت در دسترس کاربران کشور هند قرار گرفته است.

منظور از صرافی کوینکس چیست؟ برای کاربران iOS (گوشیهای آیفون) چنین مشکلی گزارش نشده است و اپلیکیشن کوینکس در اپ استور اپل همچنان موجود است. بیش از ۶۰ درصد مراجعهکنندگان یکی از این صرافیهای ناشناخته و غیرمعتبر خارجی به نام “کوینکس”، از کاربران ایرانی هستند که ظاهرا فقط برای جذب سرمایههای شهروندان کشورمان فعالیت میکند و تبلیغات گسترده و شبکهسازی این سایتهای گمنام و مشکوک خارجی موجب ترغیب کاربران ایرانی به ثبتنام و تشکیل کیف پول ارزهای دیجیتال در این مجموعهها شده که چنین روندی، قطعا تبعات امنیتی و اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد. صرافی Coinex نیز ممکن است چنین بلایی را بر سر کاربران ایرانی بیاورد. سپس در کادر Amount نیز میزان رمزارز مدنظر را وارد کنید. پس از وارد کردن ایمیل روی دکمه Send Code فشار می دهیم که کدی به ایمیل ارسال می شود. توجه داشته باشید که برای این انتقال باید ایمیل را به عنوان مقصد واریزی در قسمت انتقال ثبت کنید.

درنهایت، طبق گفته صرافی، CoinEx Chain به یک اکوسیستم کامل تبدیل می شود که از معماری زنجیره های عمومی موازی سایت ایران ارز دیجیتال (iranarzdigital.com) پشتیبانی می کند. در ابتدا باید بگوییم که یکی از فعالین حوزه رمز ارز، ادعا کرده که با مدیر عامل این صرافی صحبت کرده و او گفته که کاربران ایرانی میتوانند در این صرافی فعالیت کنند؛ در ابتدا صرافی Coinex و خدمات آن را معرفی میکنیم و سپس به موارد دیگری مثل احراز هویت و امنیت فعالیت در این صرافی برای ایرانیان میپردازیم. این گزارش همچنین به تأثیر ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس در مارکت ارزهای دیجیتال و رمز ارزهای خاص و قیمتشان اشاره کرد. صرافی kucoin در رنکینگ صرافی های ارزهای دیجیتال رتبه 5 را دارد و با حجم معاملات بیش از 1.5 میلیارد دلار به عنوان یک صرافی معتبر جهانی شناخته می شود. در طرح دوم این کمپین کاربرانی که برای اولین بار در سرویسهای سواپ USDT-margin شرکت کنند و حجم معاملات آنها از ۵۰۰ دلار بیشتر باشد مشمول دریافت بخشی از جایزه ۱۰،۰۰۰ دلاری به صورت توکن HT خواهند بود.

نکتهی دیگر اینکه صرافی بایننس برای راحتی کاربران خود امکان دسترسی به اپلیکیشنهای مخصوص موبایل و کامپیوترهای شخصی را به وجود آورده است که فرایند ترید را برای کاربران سادهتر میکند. چرا بایننس را که بزرگترین و معتبرترین صرافی دنیاست را انتخاب نکرده؟ این صرافی پنجمین استخر بزرگ بیت کوین و بزرگترین استخر استخراج بیتکوین کش است. تمام کاربرانی که مراحل احراز هویت خود را تکمیل کرده باشند و در سرویس P2P صرافی هوبی حداقل ۱۰۰ دلار رمز ارز خریداری کنند مشمول دریافت سهمی از استخر جایزه به ارزش ۶۵۰۰ دلار به صورت توکن DOGE خواهند بود. کاربرانی که در این صرافی ثبتنام کنند و مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایند و حجم معاملات آنها در بازارهای آنی ۱۰۰ دلار باشد، مشمول دریافت بخشی از جایزه ۵۰۰۰ دلاری به صورت توکن HT خواهند بود. به منظور برداشت کوینهای خود از صرافی، کارمزد تعیینشده بستگی به رمزارزی دارد که میخواهید از صرافی خارج کنید.

همچنین میتوانید جفت ارزهای معاملاتی بسازید، سفارش خود را قرار دهید، تاریخچه تراکنشها را بررسی کنید و تبدیل به ولیدیتور برای تایید کردن تراکنشها شوید. تاریخچه تراکنشهای این کیف پول نشان میدهد که در ۷ ماه گذشته این ولت، هیچ فعالیتی نداشته است. جزییات: این کمپین تا پایان ماه آگوست (۹ شهریور) ادامه خواهد داشت. جزییات: این کمپین تا تاریخ ۳ سپتامبر ادامه خواهد داشت. از سوی دیگری توصیه میشود که افراد مبتدی به هیچوجه از این پلتفرم استفاده نکنند، چون خطر از دست رفتن سرمایه آنها وجود دارد. امکان تنظیم ربات های معامله گر بر روی سیستم معاملات کوینکس، امکان استفاده از قیمت ها و سایر اخبار و اطلاعات سایت در سایت های شخصی و مواردی از این دست از جمله موارد استفاده از این API ها است. امکان انجام معاملات مارجین در این دو صرافی برای معامله گرها وجود دارد. قوانین ضد پولشویی برخی از کشورهای دنیا مثل استونی، لوکزامبورگ و مالت راحتتر است و بسیاری از کسب و کارهایی که شفافیت لازم را ندارند، این کشورها را برای فعالیت انتخاب میکنند.

CET رمز اختصاصی کوینکس است.

اگر یک صرافی ادعا کند که کاربران ایرانی میتوانند در آن فعالیت کنند، خود این قضیه هم مشکل دارد؛ چرا که از قوانین تحریم تبعیت نمیکند. صرافی کوینکس یک ارائه دهنده خدمات مبادله ارز دیجیتال جهانی است که با استفاده از موتور تطبیق پرسرعت خود می تواند حداکثر 10 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. در این صرافی، بلاکها در چند ثانیه ایجاد میشوند و تراکنشها به صورت لحظهای تایید میشوند. توجه داشته باشید تغییر آیپی در کوینکس مشکلی ایجاد نمیکند و کوینکس با هر تغییر آیپی ورود برای شما یک ایمیل اطلاعرسانی میفرستد تا متوجه باشید که آیپی ورود شما تغییر کرده است و این یک پیام استاندارد است. در طرح اول این مسابقه ۱۰۰۰ کاربری که برای بار اول معاملات ETF را در صرافی کوکوین فعال نمایند و حجم معاملات آنها از ۵۰۰ دلار بیشتر باشد مشمول دریافت ایردراپ یک الی ۵۰ USDT خواهند بود.

از آنجایی که در کشور سیشل هیچ گونه قانون گذاری برای فعالیت در حوزه کریپتو وجود ندارد، این کشور مقصد مناسبی برای صرافیهایی مثل کوینکس است؛ عدم شفافیت فعالیتهای کوینکس، این کشور را به سمت مقصدی بدون قانون گذاری سوق داده است. کشور جزیرهای سیشل در قاره آفریقا قرار دارد و هیچ گونه قانونگذاری برای فعالیت در حوزه رمزارزها در این کشور وجود ندارد. وجود ستونهای محدود کننده باعث میشود، هر شخص برای خرید و فروشهای خود محدودیت قرار دهد. توجه داشته باشید که برای نگهداری از رمز ارز خود حتما از کیف پول امن استفاده کنید. یا اینکه کد QR آن را به صورت امن پرینت کرده و نگهداری کنید. در مقایسه با برخی از رقبا KuCoin کارمزدهای معاملاتی پایینی دریافت میکند که آن را به گزینهای جذاب برای کاربران تبدیل میکند. برای کمکردن ریسک معاملات خود بهتر است با تمام دارایی که به بخش مارجین منتقل کردهاید، معاملات خود را باز نکنید، بهتر هنگام فعالیت در بخش مارجین بهصورت پلهای وارد معامله شوید تا به این صورت ریسک معاملات خود را کنترل کنید.

Coinex Dex: که یک صرافی غیرمتمرکز برای انجام ترید است.

این حساب مخصوص معاملات نقدی یا Spot بدون اهرم در صرافی KuCoin است و با انتقال یا واریز وجوه به این حساب میتوانید در پنل معاملات (Spot Trading) معاملات خود را انجام دهید. این مدیر چینی برخلاف رقیب خود یعنی مدیرعامل بایننس در شبکههای اجتماعی فعال است و به گونهای اینفلوئنسر به حساب میآید. یکی از فعالان ایرانی حوزه رمز ارزها، چندی پیش اعلام کرد که مدیر عامل صرافی Coinex با ایرانیها مشکل ندارد و آنها میتوانند به راحتی در این صرافی فعالیت کنند. اما به این مسئله اشاره شده که اگر شما ساکن کشوری باشید که فعالیت در کوینکس مغایر با قوانین آن کشور باشد و همچنین اگر مقامات دولتی فعالیت شما را غیرقانونی اعلام کنند، کوینکس حق دارد بر اساس قوانین خود، حساب شما را ببندد یا دسترسی شما را محدود کند. همانطور که مطالعه کردید، صرافی Kucoin در حال حاضر اشاره مستقیمی به ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی نکرده است، اما با تاکید زیادی میگوید که در صورت لزوم، با قانونگذاران تمام کشورها همکاری میکند، اطلاعات کاربران را در اختیار آنها قرار میدهد و حساب کاربران خطاکار را مسدود میکند.

لذا توصیه میشود مقاله نقد و بررسی صرافی Coinex برای فعالیت کاربران ایرانی را مطالعه کنید. در یک آمار جالب که از سایت Alexa منتشر شده، کاربران ایرانی بیشترین فعالیت را در صرافی Coinex دارند. کد ریفرال چیز بدی نیست و خیلی از پروژهها از آن استفاده میکنند؛ اما این که یک شخص ایرانی برای ریفرال گیری، صرافی Coinex را انتخاب کند (که شفافیت لازم را ندارد)، مشکوک است. دسترسی به خدمات صرافی کوینکس که یکی از محبوبترین پلتفرمهای معاملاتی رمز ارز در بین کاربران ایرانی است، برای بسیاری از کاربران در هفتههای اخیر امکانپذیر نبوده است. در طرح دوم این مسابقه کاربران بر اساس حجم معاملات آنها در بازارهای توکنهای لوریج شده رتبهبندی خواهند شد. این بخش هم همانند معاملات اسپات دارای 4 حالت Limit، Market، Stop-Limit، Stop-Market میباشد. طبق صفحه Terms of Services سایت کوینکس، این کمپانی در جزیره سیشل واقع شده است.

کاربران صرافی گیت میتوانند با سپردهگذاری توکنهای FAN, BUSY, COFIX به مدت ۷ روز در سرویس HODL&EARN این صرافی تا سقف ۱۰۰٪ سود سالانه دریافت نمایند. صرافی هوبی کمپین خرید در سرویس P2P را با ۱۰،۰۰۰ دلار دوج کوین جایزه برگزار میکند. نفرات اول تا سوم به ترتیب معادل ۱۰۰۰، ۸۰۰ و ۷۰۰ دلار توکن HAKA دریافت میکنند. نفرات ۴ الی ۱۰ و نفرات ۱۱ الی ۲۰ هرکدام به ترتیب معادل ۵۰۰ دلار و ۴۰۰ دلار از این توکن جایزه دریافت میکنند.

تمام کاربرانی که حجم معاملات آنها در بازار HAKA/USDT از ۷۰۰۰ توکن HAKA بیشتر باشد رتبهبندی خواهند شد. شاید صرافی Coinex هم به همین دلیل در استونی واقع شده بود و بعد از آن، مدعی شد که دفتر مرکزی کوینکس در سیشل قرار دارد. معاملات همه داخل زنجیره قرار میگیرند و شفاف هستند؛ همه عملکردها قابل پیگیری هستند و تمام آدرس اکانتها قابل بررسی هستند. ورود به بخش اسپات تریدینگ با توجه به تصویر زیر 2 روش شامل “Spot Trading” و “Margin Trading” برای ثبت سفارش در بخش معاملات لحظه ای صرافی کوینکس برای معامله گران تنظیم شده است که برای ثبت سفارشات اسپات لازم است به قسمت “Spot” مراجعه نمایید. صرافی متمرکز: یک پلتفرم ترید رمز ارز، که شامل ترید قراردادهای دائمی، لحظهای، مارجین و دیگر اوراق مشتقه است. در بخش معاملات فیوچرز یا Perpetual کوینکس، شما می توانید با استفاده از اهرم، دارایی خود را چند برابر کرده و با آن به ترید بپردازید.

ابتدا باید کشور خود را انتخاب کنید و پس از آن شماره موبایلتان را در کادر مربوطه وارد نمایید. همانطور که گفتیم، برای فعال کردن تأیید دو عاملی، هم میتوان از پیامک استفاده کرد و شما شماره موبایل خود را در صرافی کوینکس ثبت کنید و هم نرم افزار (Google Authenticator). در بخش Basic information اطلاعات اولیهای مانند تصویر پروفایل، نام نمایشی، شماره تماس، محدوده زمانی (time zone)، ارز پایه و زبان را انتخاب میکنید. پس از وارد کردن موارد خواسته شده برای ثبت نام در صرافی نوبیتکس، به پنل کاربری خود در وب سایت نوبیتکس ورود پیدا میکنید. برای قرارگیری در این سطح، کاربران باید گذرنامه اسکن شده یا مدرک دیگری برای تعیین هویت خود ارائه دهند. کاربران میتوانند توکن خود را بدون نیاز به اجازه بسازند و به صورت جفت ارز برای معامله در این صرافی قرار دهند. کاربران نمی توانند وجوه خود را به صورت نقدی و به شکل ارزهای مرجع از این صرافی برداشت کنند.

در نتیجه اگر شرکتی بدون در نظر گرفتن این قانون به کاربران ایرانی سرویس بدهد، به نوعی در حال قانونشکنی است و خود آن شرکت دیر یا زود درگیر مواجهه با قانونگذاران خواهد شد و در این میان، کاربران ایرانی آن شرکت هم متضرر خواهند شد. اولویت با افرادی است که زودتر ترید خود را تکمیل نمایند. صرافی کوکوین کمپین ترید توکنهای لوریجشده را با ۳۰،۰۰۰ دلار جایزه برگزار میکند. صرافی هوبی کمپین معاملات آخرین هفته آگوست را با ۳۰،۰۰۰ دلار جایزه برگزار میکند. صرافی کوکوین مسابقه ترید توکن HAKA را با ۳۰،۰۰۰ دلار جایزه برگزار میکند.

برای شرکت در این مسابقه تکمیل این فرم الزامی است. در نتیجه، این مسئله میتواند برای کاربران کشور ما دردسرساز شود. هماکنون بیش از دو میلیون کاربر در ۱۰۰ کشور مختلف جهان، از عملکرد سریع و پایدار و تجربه راحت واریز و برداشت این صرافی استفاده میکنند. بنابراین، جدول زمانی خاص به پیشرفت کلی در جبهه های مختلف بستگی دارد. بنابراین، این کشور به گزینه مناسبی برای فعالیت شرکتهای کریپتویی تبدیل شده است. عدم شفافیت در مشخص کردن موقعیت جغرافیایی یک صرافی متمرکز، پرچم قرمز بزرگی برای آن به حساب میآید. البته با بررسی صفحه لینکدین صرافی کوینکس، میبینم که موقعیت جغرافیایی این کمپانی همچنان هنگ کنگ است. البته میتوانید کد را به صورت دستی یا (Private Key) وارد کنید و در نهایت روی گزینه Next کلیک کنید. یک کد تایید به ایمیلی ارسال میشود که باید در کادر مربوطه وارد و تایید شود. کادر بعدی میزان کارمزد شبکه تتر می باشد که در نوبیتکس ۰.۸ دلار است و برای همه یکسان است و فرقی نمی کند که شما ۱۰ دلار انتقال بدهید یا بیشتر، برای هر بار انتقال این مقدار کارمزد شبکه را باید بدهید.

این موضوع امکان دارد کاربران تازه وارد را کمی گیج کند که چگونه ارز فیات خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند! برای ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال، کاربران میتوانند برنامه تلفن همراه CoinEx را که برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است دانلود کنند. Coinex Dex: که یک صرافی غیرمتمرکز برای انجام ترید است. برای مثال، اگر شما از لوریج ۱:۱۰۰ استفاده کنید، میتوانید در برابر هر یک دلار سرمایه، ۱۰۰ دلار معامله کنید. همانطور که بارها در میهن بلاکچین اشاره کردیم از صرافی رمز ارز به عنوان کیف پول استفاده نکنید و سرمایه خود را در صرافی نگهداری نکنید. صرافی Coinex ادعا میکند که در ازای نگهداری رمزارز CET که کوین این صرافی است، شما میتوانید روزانه حدود ۰.۶ تا ۱ درصد سود دریافت کنید. نزدیک به ۲۲ میلیون دلار و حدود ۳۴ درصد از کل معاملات در این صرافی. کارمزد های سازنده و خریدار در این صرافی در حدود 0.1 درصد است.