چگونه سر دوش خود را تمیز کنید و از تجمع مواد معدنی خلاص شوید

Architectural Digest logo

کیسه پلاستیکی را تا نیمه با سرکه مقطر پر کنید. کیسه را روی سر دوش قرار دهید تا کاملاً در مایع غوطه ور شود و در صورت لزوم مقدار بیشتری اضافه کنید. با دقت نوارهای لاستیکی را دور بالای کیسه پلاستیکی بپیچید تا روی سر دوش محکم شود. اگر نوار لاستیکی بسیار کوچک یا سست باشد، ممکن است دشوار باشد. نکته: نوارهایی به ضخامت یک چهارم اینچ را از فروشگاه مواد غذایی که کلم بروکلی ها را در کنار هم نگه می دارند، ذخیره کنید. به عنوان یک اقدام احتیاطی، اگر کیسه پر از سرکه شل شد و افتاد، حتماً پرده دوش یا درهای شیشه ای دوش را ببندید. اگرچه به کاشی های شما آسیبی نمی رساند، اما ممکن است بوی اسیدی موقتی به جا بگذارد.

به طور کلی، ایده خوبی است که سر دوش خود را به صورت هفتگی با محلول تمیزکننده ای که از قسمت های مساوی سرکه سفید مقطر و آب تشکیل شده است، اسپری کنید. همچنین می‌توانید ماهیانه از جوش شیرین و خمیر آب لیمو استفاده کنید تا کثیفی و رسوب را از بین ببرید.

چه مدت باید سر دوش خود را در سرکه خیس کنید؟

سر دوش باید چند ساعت در سرکه بماند. حداقل چهار ساعت بهینه است، 12 ساعت حتی بهتر است. به همین دلیل، تمرین خوبی است که این پروژه تمیز کردن را یا در صبح (دقیقا بعد از دوش گرفتن) یا عصر (به این ترتیب شما برای نشستن در طول شب وقت دارید) شروع کنید.

یک هشدار: اگر سر دوش شما از مس ساخته شده است، با احتیاط با این هک تمیز کننده رفتار کنید. این مورد را نباید بیش از 30 دقیقه در سرکه سفید فرو کرد. این روش تمیز کردن را برای سرهای دوش با روکش نیکل به کلی نادیده بگیرید، زیرا سطح براق ممکن است توسط اسید آسیب ببیند.

از طرف دیگر، اگر ترجیح می‌دهید تمام سر دوش خود را در سرکه خیس نکنید، محلول تمیزکننده‌ای از جوش شیرین و آب لیمو درست کنید، سپس آن را با یک مسواک قدیمی روی سطح بمالید تا به نازل‌ها برسد. آب داغ بزنید تا مطمئن شوید که هر نازل تمیز است و کار شما تمام شده است.

چگونه سر دوش را عمیق تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن عمیق سر دوش، دستورالعمل خیساندن سر دوش در بالا را دنبال کنید، سپس پس از چندین ساعت خیساندن در سرکه، کیسه را از بازوی دوش باز کنید و مایع را در فاضلاب بریزید. در این مرحله، می‌توانید از یک مسواک قدیمی و جوش شیرین برای تمیز کردن لوله‌کشی، شیر آب، نازل‌ها و هر وسیله دیگری استفاده کنید تا لکه‌های کثیفی و آب سخت را برای تقویت مضاعف پاک کنید.

سپس، آب داغ را اجرا کنید تا بررسی کنید که آیا سر دوش تمیز است یا نیاز به درمان بیشتری دارد. شستشو همچنین به حل و رها شدن رسوبات معدنی داخل سر دوش کمک می کند. به عنوان آخرین مرحله، یک پارچه میکروفیبر برای خشک کردن و جلا دادن سر دوش بردارید، مطمئن شوید که آهک ندارد و واقعاً تمیز و درخشان است.

دو دست دستکش سفید، یک سر دوش جداگانه را زیر یک بازوی فلزی که از دیوار کاشی‌کاری‌شده سیاه کشیده شده است، نگه می‌دارند

برای سرهای دوش که نیاز به تمیز کردن عمیق تری دارند، سر دوش را از پایه آن جدا کنید تا نگاه دقیق تری داشته باشید.عکس: yunava1/Getty Images

منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/how-to-clean-a-shower-head