پروژه های معماری معاصر ایران معماری معاصر ایران | iranianarchitectures

از آثار مدرن ایرانی می‌توان به ایستگاه قطار تهران، بانک ملی، مدرسه دارالفنون، کاخ شهربانی، آرامگاه فردوسی و سعدی نام برد. معایب سبک معماری ‌مدرن باعث شده است بسیاری از معماران این سبک احساس سرخوردگی کنند و از معماری پست مدرن استفاده کنند. به عقیده منتقدان این سبک معماری زیبایی‌شناسی نیز به اندازه دیگر قابلیت‌های بنا اهمیت دارد. ساختمان‌هایی که بر اساس معماری پست مدرنیستی ساخته می‌شوند هم نظم خاص خود را دارند. از ویژگی‌های سبک د استایل می‌توان به استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های اساسی با عناصر افقی و عمودی ساده به همراه رنگ‌های اصلی مانند سیاه و سفید اشاره کرد. معماری‌ مدرن پاکیزگی، ‌کارکردگرایی و سادگی را در طراحی نمای خانه ترویج داده است.

http://carsicm.ir

بی شک سبک باروک سبکی، بسیار مجلل و شکوهمند، پر عظمت، بی‌مانند و چشم‌گیر و نمادی از عظمت و اقتدار است که باعث می‌شود هر بیننده ای مجذوب آن شده و به این سبک علاقه مندشود. در مقابل آن، طراحی داخلی بیشتر مربوط به ایجاد فضایی با اوج جذابیت برای کاربر، مدیریت فضا و زیبایی فضای، ارتقا عملکرد فضای داخلی است که از دکوراسیون همراه با روش استفاده هوشمندانه از عناصر ساختاری به دست می‌آید. در اصل وظیفه یکطراح داخلی این است که با توجه به سبک های موجود در این عرصه و با توجه به اساس و پایه تخصصی و فنی معماری داخلی، بر محور سلیقه و انتخاب مشتری به زیبا سازی فضا و عملگرا شدن فضا در جهت آسایش کاربر بپردازد. معماری داخلی همانندطراحی داخلی بر فضاهای داخلی استوار است و از سمتی شبیه معماری با اجزا و عناصر سازنده ساختمان و بنا سرو کار دارد.

آموزش

بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند. مثال‌های عمده آن استفاده از طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی، طراحی‌های پشت بام سبز، استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، و توجه بیشتر به مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌باشد. این جابجایی عمده در معماری باعث شده تا در دانشکده‌های معماری به موضوع محیط زیست بیشتر پرداخته شود.

برآورد هزینه های ساخت و زمان لازم برای اجرای پروژه

مجله خبری معماری ایرانی دائمی و ارتقاء مستمر متخصصین و علاقمندان حوزه‌ی ‏معماری و ساخت و ساز به منظور کاربست مناسب دستاوردهای به ‏روز علمی و پژوهشی در جهت بالا بردن شاخص‌های کمی و کیفی ‏فعالیت‌ها. در این شیوه با جدا کردن عناصر معمول ساختمانی همچون کف، دیوار، و سقف، و شکستن فرم ها و فضاها، حسی از آشفتگی و جنبش ایجاد می شود. این سبک، که در دهۀ ۱۹۸۰ در امریکا، انگلستان، و ژاپن ظهور کرد، کارکردگرایی جنبش مدرن را مردود می شمارد و آمیزه ای التقاطی از سبک ها و نقش مایه های غالباً کلاسیک را جانشین آن می کند. استفاده از کنایه، هجو، توهم زایی در معماری پسامدرن۶۳، با آرمان های مدرنیستی در تضاد شدید است که اساس آن بر برخورد صادقانه با مصالح و فُرم کارکردگرا مبتنی بود. در زمان طراحی معماری طرح های معماری مختلف، ممکن است در مقیاس ها اشتباهاتی رخ دهد.این اشتباهات تنها با در نظر گرفتن طرح از زاویه ای دیگر قابل شناسایی هستند.می توانید طرح خود را ابتدا در برگه های جدول دار بکشید.وقتی کارتان تمام شد، کار را بررسی کنید و اشکالات را رفع نمایید.

دوره های آموزشی

معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. خلق فضاهای با خلوص بصری در معماری از عمده فعالیت های معماران است. مسأله برگزیدن فرمی مناسب برای یک کانسپت در مقایسه با نقدی که خود کانسپت در طول شکل گیری آن انجام می پذیرد در سطح پایین تری از اهمیت قرار می گیرد.

  • منشاء سبک باروک از ایتالیا می‌باشد و این سبک در قرن 17 ام و 18 ام در بخش اعظمی از کشورهای لاتین توسعه یافت.
  • لویی کان در مورد کانسپت طراحی اش در ساختمان تحقیقات پزشکی دانشگاه پنسیلواینا اظهار می کند که در چند مورد مختلف، از مقایسه ها استفاده کرده است.
  • از فضای زمین به شکلی بهره جسته‌اند که بر روی نما و نقشه سازه اثر بکند.
  • همچنین، شکل‌ها نیز دارای خصوصیت گویا و معنی دار نظام زیباشناختی خود هستند.