پروژه های معماری معاصر ایران معماری معاصر ایران | iranianarchitectures

بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند. مثال‌های عمده آن استفاده از طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی، طراحی‌های پشت بام سبز، استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، و توجه بیشتر به مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌باشد. این جابجایی عمده در معماری باعث شده تا در دانشکده‌های معماری به موضوع محیط زیست بیشتر پرداخته شود.

پرومجله خبری معماری ایرانی ترسیم و طراحی باید در مراحل ابتدایی کار آغاز شود تا طرح پیشنهادی و کانسپت آن بتوانند دائماً نقد و اصلاح شوند. در تعریف ساده می توان گفت کانسپت ها ایده هایی هستند که عناصر گوناگونی در یکجا گرد هم می آورند. در معماری، کانسپت مسیری است که طی آن نیازهای فیزیکی، شرایط محیطی و باورها به هم می پیوندند و به این ترتیب کانسپت ها بخش مهمی از روند طراحی معماری را شکل می دهند. از آنجایی که نوع اقلیم همچون میزان بارش و وزش باد و … تاثیر زیادی بر مصالح ساختمانی دارد پس باید معمار در هنگام طراحی طرح مناسبی ارائه دهد تا در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندس مجری بتواند این اطلاعات را به صورت دقیق اجرا کند .

http://carsicm.ir

از آثار مدرن ایرانی می‌توان به ایستگاه قطار تهران، بانک ملی، مدرسه دارالفنون، کاخ شهربانی، آرامگاه فردوسی و سعدی نام برد. معایب سبک معماری ‌مدرن باعث شده است بسیاری از معماران این سبک احساس سرخوردگی کنند و از معماری پست مدرن استفاده کنند. به عقیده منتقدان این سبک معماری زیبایی‌شناسی نیز به اندازه دیگر قابلیت‌های بنا اهمیت دارد. ساختمان‌هایی که بر اساس معماری پست مدرنیستی ساخته می‌شوند هم نظم خاص خود را دارند. از ویژگی‌های سبک د استایل می‌توان به استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های اساسی با عناصر افقی و عمودی ساده به همراه رنگ‌های اصلی مانند سیاه و سفید اشاره کرد. معماری‌ مدرن پاکیزگی، ‌کارکردگرایی و سادگی را در طراحی نمای خانه ترویج داده است.

کارگاه «نظریه‌های نو» با عنوان «خندقی که هرگز پر نشد!»

در کارخانه‌ها، هدف چیدمان فضاها با توجه به روند تولید، کاهش جابجایی‌ها و در نهایت افزایش بهره‌وری، موجب این اتفاق شد. در مورد خانه‌سازی مسئله، ساخت خانه‌های انبوه، ارزان و باکیفیت بود. با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت.

حقوق و درآمد معماری

بی شک سبک باروک سبکی، بسیار مجلل و شکوهمند، پر عظمت، بی‌مانند و چشم‌گیر و نمادی از عظمت و اقتدار است که باعث می‌شود هر بیننده ای مجذوب آن شده و به این سبک علاقه مندشود. در مقابل آن، طراحی داخلی بیشتر مربوط به ایجاد فضایی با اوج جذابیت برای کاربر، مدیریت فضا و زیبایی فضای، ارتقا عملکرد فضای داخلی است که از دکوراسیون همراه با روش استفاده هوشمندانه از عناصر ساختاری به دست می‌آید. در اصل وظیفه یکطراح داخلی این است که با توجه به سبک های موجود در این عرصه و با توجه به اساس و پایه تخصصی و فنی معماری داخلی، بر محور سلیقه و انتخاب مشتری به زیبا سازی فضا و عملگرا شدن فضا در جهت آسایش کاربر بپردازد. معماری داخلی همانندطراحی داخلی بر فضاهای داخلی استوار است و از سمتی شبیه معماری با اجزا و عناصر سازنده ساختمان و بنا سرو کار دارد.

  • باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است.
  • در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات می‌کنند، نیاز‌های پروژه را درک می‌کنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی می‌کنند و طرح کلی خود را توسعه می‌دهند.
  • جنبه تجاری معماری نیز وجود دارد، و اگر متوجه شدید که آن سمت از تصویر را ترجیح می‌دهید، می توانید منشعب شوید و مدیر پروژه شوید.
  • آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه.