همه چیز در مورد طراحی ساختمان و معماری داخلی هادی کریمی | iranianarchitectures

امروزه دیگر سازه‌های بزرگ نمی‌توانند فقط توسط یک شخص خلق شوند بلکه افراد زیادی در طراحی آن نقش دارند. مدرنیسم و پست-مدرنیسم توسط افرادی در تخصص معماری مورد نقد قرار گرفته‌اند، با این نگرش که معماری موفق اهداف فردی زیبایی شناختی، فلسفی یا شخصی نیست، بلکه هدف آن باید برطرف کردن نیازهای روزانه افراد باشد و باید از فناوری برای بهبود شرایط زندگی در آن استفاده شود. درب و پنجره های شیشه ای نور خورشید را به بهترین شکل از خود عبور می دهند و فضای خانه بسیار روشن و دلباز به چشم می آید.

  • سپس، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، خلاصه‌ای جامع تهیه می‌شود.
  • شناسه این سبک به کار گیری اشکال هندسی دقیق و رنگ های روشن است و آمیخته ای از نوگرایی و طراحی های زینتی و گرانبها می باشد.
  • این سبک باید پاسخگوی بینش های آینده نگر و هم بینش های گذشته نگر باشد و هم باید همه سلایق در زمان حال را در نظر بگیرد.
  • به عنوان مثال زندگی خانوادگی و شخصی در خانه شکل می گیرد ، هرگونه ملکی می تواند بزرگترین سرمایه گذاری انسان باشد ، سلامتی و رشد فردی در خانه و محل کار بدست آمده و انرژی لازم برای رسیدن به اهداف حرفه ای از یک خانه مناسب آغاز و در محل کار تجلی می یابد.
  • همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، در معماری داخلی به چگونه ساخت سازه توجه می شود.
  • در زمان قاجاریه عمدتا برای طراحی کاخ های اشراف و امرا مورد استفاده قرار می گرفت.

معماری یک هنر اجتماعی است.[۲۲] معماران گاه بناهایی را با ایده‌های شخصی طراحی می‌کنند و حتی می‌سازند، ولی بیشتر ساختمان‌ها با توجه به نیازهای اجتماعی طراحی می‌شوند. معمولاً از معماران انتظار می‌رود که یک ساختمان مشخص را در یک مکان مشخص طراحی کنند. در روند ساخت یک ساختمان افراد زیادی درگیر می‌شوند؛ به مقدار زیادی سرمایه و منابع و به تخصص‌های دیگری به جز معمار نیاز است. هم‌چنین قوانین و آیین‌نامه‌های ساختمانی، تصمیم‌گیری‌های معمار را محدود می‌کنند.

ارتباط بین معماری ساختمان و احساس آرامش ساکنین

مجله خبری معماری ایرانی رنسانس تناسبات معماری کلاسیک را حفظ کرد اما به طور قابل توجهی به آن زیبایی بخشید. سبک معماری رمانسک یا رومی وار یکی از سبک های قرون وسطی مربوط به دهه یازدهم و دوازدهم می باشد که مرکز آن ایتالیا بود. در طراحی بنا از معماری روم و بیزانس تاثیر گرفته بود و در تزیینات داخلی از نگاره های ایرانی و بین النهرین تاثیری زیادی پذیرفته بود. این بناها دارای دیوارها و بدنه ضخیم و سنگین، پایه های محکم، طاق های گرد، برج های بزرگ، دالان های تزیین شده و پنجره ها بسیار محدود و کوچک می باشند. برای سالیان متمادی، آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر فضای نشیمن است، بنابراین ظاهر آن تاثیر زیادی بر ظاهر کلی این فضا دارد.وقتی خطوط ساده با مواد و رنگ های مدرن…

طراحی درب ها و پنجره ها

معماری های تک یا تکنولوژی پیشرفته، عناصر پیشرفته تکنولوژی و صنعت را با هم ترکیب کرد. معماری های تک سبکی از معماری است که تمامی تجهیزات و ابزار پیشرفته ای که قبلا در درون ساختمان بودند را بیرون کشید و به ظاهر بیرونی ساختمان منتقل کرد و در درون سازه هم فرم های انعطاف پذیری را قرار داد. ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند. آیا “فصلنامه معماری و ساختمان” متعلق به شماست یا عضو تیم آن هستید؟ عضو شوید و اطلاعات آن را ویرایش نمایید.

ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است. همچنین می‌توانید مراحل اخذ مجوز تخریب ساختمان و شروع اجرای ساختمان جدید خود را به تیم حرفه‌ای اجرا و نظارت شرکت خط و خاک بسپارید و از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهره‌مند شوید. پیشرفت تکنولوژی، باعث شده شما بتوانید در ساختمان خود استخر، سونا و جکوزی طراحی کنید. موقعیت استخر، سونا و جکوزی را درطراحی ساختمان در هر نقطه ای تعیین شود، تنها کافی است که با رعایت نکات اجرایی و استاندارد های ابعاد و اندازه ها دست به طراحی آن بزنید. توجه داشته باشید در کنار سونا و جکوزی حتما باد حمام وجود داشته باشد و این فضاها باید از نور و تهویه مناسب، برخوردار باشند.

http://carsicm.ir