معماری چیست و معمار کیست؟ گروه معماری بام | iranianarchitectures

با این همه نباید خواست اجتماع را به دیدهٔ یک مانع در برابر اهداف هنرمندانهٔ معمار نگریست. بیش‌تر معمارها به این درخواست‌ها به عنوان شرایط طبیعی یک مسیر هنری نگاه می‌کنند. آنچه امروز معماری بومی خوانده می‌شود، همچنان در اکثر نقاط جهان ادامه دارد. در حقیقت معماری بومی همان معماری است که مردم اکثر روزها در اطراف خود می‌بینند. در جنوب‌غربی آسیا، فرهنگ نوسنگی درست بعد از ۱۰۰۰۰ سال قبل میلاد در سرزمین شام حضور پیدا کرد؛ و از آنجا به سمت شرق و غرب گسترش پیدا کرد.

دانلود آبجکت میز غذاخوری 14 از Pro 3DSky

حضور ساختمان بر روی زمین از ویژگی‌های طبیعی پروژه معماری است که به شکل نقطه‌ی آغاز برای مرتبط ساختن نمای درون و برون استفاده شده است. این سبک از معماری، تلاش دارد که طراحی بنا را با ویژگی‌های بومی و محلی گره بزند. نمونه بارز معماری مدرن برج ایفل بود که تمامی این مصالح نوین بتن و فلز و شیشه را در بردارد.

مهندسی عمران چیست؟

قدمت حرفه طراحی داخلی متجاوز از صد سال است و ما در اینجا به بررسی ریشه‌های تاریخ طراحی داخلی و هفت دکوراتور افسانه‌ای که با شروع رشد صنعت در اوایل دهه 1900، نامی برای خود دست و پا کردند،… کار یک معمار با محدودیت بودجه، خواسته های کارفرما، کدهای ساختمان و بسیاری دیگر از نگرانی های عملی، محدود شده است. در تمام این محدودیت ها، یک معمار تنها ۱۵ درصد آزادی دارد تا هنر خود را ارائه دهد. معمار کسی است که عاشق طراحی است و به طور خاص آموزش دیده و مجوز کار در برنامه ریزی و طراحی ساختمان ها را دارد. از خصوصیات این سبک دارا بودن پارتیشن های نامرئی، کمد و کابینت مخفی و اتاق مخفی می‌باشد در واقع ترکیبی از جزییات، ظرافت ها و احساسات است.

http://carsicm.ir

مجله خبری معماری ایرانی به رغم تفاوت‌های سرزمینی که در شکل آن تاثیر فراوانی داشته، دارای ویژگی‌‌های ذاتی، پویا و تدریجی است، که آن‌را هویت می‌نامند. واژه‌شناسی هویت، ما را به انسان، معماری و مولفه‌های تمیز‌دهنده‌ی آن می‌رساند. کلیتی که قبلاً از دیدگاه ملک الشعرای بهار با نام “سبک” به جهان درون و برون انسان تقسیم می‌شد؛ ولی معنای آن در سده-های اخیر با تحول ایجاد شده در عالم و آدم، با “مد معماری” جایگزین و در دایره‌ی سلایق گذرای معماران محبوس و از معنای قدیمی خود فرسنگ‌ها فاصله گرفته است. مولفه‌های تمیز‌دهنده‌ی معماری شامل انسان و باورهایش، مکان و زمان می‌باشند. در این مقاله ضمن بررسی جایگاه انسان مولف و بهره‌بردار از معماری، به بررسی مکان از دیدگاه نظریه‌پردازان پدیدار‌شناس و روانشناسان محیطی و ارتباط در هم تنیده‌ی آن با انسان و تاثیر خاطره مکانی پرداخته می‌شود.

  • از دهه ۱۹۸۰ به بعد که پیچیدگی ساختمان‌ها در زمینه‌های مختلفی از قبیل سیستم‌های سازه ای، انرژی و فناوری افزایش یافته‌است، شاخه معماری به بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌است.
  • دانلود معماری یکی از به روز ترین و کاملترین آرشیو های تخصصی معماری در ایران میباشد و ما هر روز جدید ترین مطالب را برای دانلود آماده میکنیم.
  • در آخر ضمن سپاسگزاری از شما بابت همراهی ما تا انتهای مقاله، امیدواریم که پاسخ سؤالات درون ذهن خود – پیرامون شغل مهندسی معماری – را با مطالعه‌ی این مقاله یافته باشید.
  • به این ترتیب احساس پیوند معماری سنتی قدیمی با سبک معماری مدرن حفظ می شود و نوع معماری سنتی جلوه می کند.

معماری هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هم آهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. این سبک از قرن ۸م، هم زمان با گسترش دین اسلام از مرکزیت خود در خاورمیانه، به سوی غرب تا اسپانیا و به سوی شرق تا چین و فیلیپین گسترش یافت. ویژگی های شاخص آن عبارت اند از ساخت گل دسته و گنبد و قوس های تیزه دار. معماری اسلامی، بیشتر از طریق بناهای اسپانیایی، همچون مسجد جامعِ۲۲ کوردووا (قرطبه)۲۳ و کاخ الحمراء۲۴ در گرانادا (غرناطه)۲۵، در معماری کلیساها تأثیری عمیق گذاشت؛ اقتباس قوس تیزه دارِ گوتیک۲۶ از آن جمله است. کلیساهایی با دیوارهای عظیم به منظور ایجاد یکپارچگی سازه ای، قوس های دورتمام، پنجره های کوچک، و در نتیجه فضاهای داخلی تاریک، از مشخصات آن است.

تفاوت‌های معماری مدرن و پست مدرن و کلاسیک