در طراحی، این کیفیتهای معنی دار شکل و رنگ میبایست با یکدیگر مطابقت داده شوند. رنگها نیروها و انرژیهای درخشندهای هستند که چه آگاه و چه ناخود آگاه روی ما اثر مثبت و منفی خواهند داشت. هنرمندانی که شیشههای رنگین خلق میکنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرارآمیز استفاده میکردند تا اندیشههای پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمیآورند.
- همه کانسپتهای تصویرگر در جوهره، نماد فعالیت درون ساختمان نیستند.
- چنین فضایی برای بناهایی چون اتحادیه های دانشجویی، کتابخانه ها، ساختمان های آموزشی بسیار مناسب بودند، ایده آل ها می توانند تأثیر مثبت زیادی داشته باشند و اگر معماران در پروژه ها به آنها رجوع نکنند و از آنها در شکل دادن کانسپت ها بهره نگیرند در واقع کار را سخت تر کرده اند.
- شغل مهندسی معماری یکی از حوزههای کاری جذاب در بین مشاغل مهندسی میباشد، زیرا خلاقیت و انعطافپذیری بالایی در آن وجود دارد، که معماران را مجبور میکند تا از تمامی خلاقیت و نوآوری خود برای ارائهی طراحیهای جذاب و کاربردی، استفاده نمایند.
- که پس از انجام مطالعات و پژوهش و انجام فاز صفر معماری و تایید آن به فاز بعد می رسیم.
یک ساختمان حکومتی هم باید دارای شخصیت خاص باشد و بازدیدکنندگان (یا شهروندان) را به یک رفتار مورد انتظار وادارد. این اهداف و سیاستها توسط فرهنگ یا حتی خود شخص سازنده تعریف میشود و در حوزهٔ کاری معمار (و نه مهندس) قرار دارد. معماری سنتی نوعی از معماری است که که در هر ناحیه یا منطقه ای مختص خود است. خصوصیات معماری سنتی معمولا بر اساس فرهنگ و طرح های سنتی رایج در آن منطقه و مصالح مورد استفاده در آن شکل می گیرد. معماری سنتی که در حال حاضر استفاده شده و توسط سازندگان و معماران اجرا می شود، مشتمل بر وفاداری به حفظ پیوند بین سبک های معماری قدیمی و استفاده ی مجدد از مصالح جدید یا طراحی ساختمان ها است به گونه ای که با ساخت کلی سنتی سازگار بماند.
پنجرهها و مبلمان با زمینه مجله خبری معماری ایرانی و سایز متوسط در مبلمان و پنجرههایی با سایز بزرگ شاهد آن هستیم که رنگ آنها با یکدیگر مخلوط میشود و از لحاظ اثرگذاری بر محیط غالب خواهند شد. با مبلمان و پنجرههای متوسط و با رنگی متعادل و متوسط میتوانیم ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را میتوان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه بهطور مؤثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفتهاست تا با نظم مبلمان و میزان نور، آنها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید. همین اشیاء مزاحم، صحنهها را مخدوش میکنند و همچنین، بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزئیات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید. ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شدهاست و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشتهاست.
آفرینش فرم در معماری
بسته به اینکه یک مدل چقدر پیچیده است، یک مدل سه بعدی می تواند بین 10 تا چند صد … در معماری سنتی ایرانی، به عوامل طبیعی توجه زیادی می شده است به طوری که این موارد در تمامی کاربری فضا و محیط داخلی رعایت می شده است. تا قبل از ظهور مکتب مدرن معماران تصور می کردند که همه شاه کارهای معماری در شهر بوجود آمده اند و وظیفه معمار در این میان این بود که در یابد کدام بنای قدیمی می تواند الگویی مناسب برای پروژه در حال طراحی باشد. زمانی اصلی ترین الگوی قابل قبول برای کلیساها و کالج ها و دانشگاه ها “گوتیک”، برای بانک ها “دوریک یونانی” و برای ساختمان های مقر حکومت “سنت پیتر” در نظر گرفته می شد. گاها در طراحی معماری سازمان یافته، با ادبیات هایی آشنا می شویم که بیشتر ابزارهایی هستند برای آنکه چند متفکر، افکار خود را ورز دهند و شاید درخروجی عملی جامعه تاثیر نداشته باشند.
مرتفع ترین استخر روباز جهان
بعد از جنگ جهانی اول همزمان با روی کار آمدن سلسله پهلوی معماری مدرن ایران شروع شد. در هنر پستمدرن هجو کردن، پارودی، اغراق در کلیشهها، کولاژ ساختن از سبکهای مختلف و گوناگون بسیار جذاب است. یک معمار کلاسیک نیز، در تلاش است تا بناهای مشهور تاریخ را بازسازی نماید و این کار را در تناسب با روزگار فعالی و مقتضیات کنونی انجام دهد. عملی کردن این سبک در آن زمان، به منظور استفاده از معماری برای خلق زندگی بهتر برای شهروندان بود. عقیده سبک فانکشنالیسم این است که طراحی ساختمان باید منعکسکننده هدف و عملکرد آن باشد. اگرچه دنیایی که منجر به رشد و پرورش معماری مدرن شد تغییرات فراوانی کرده است.