معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | iranianarchitectures

رسانه ای مستقل با همکاری مؤثر حرفه مندان، اندیش‌مندان و هنرمندان داخلی و خارجی این حوزه، جهت ارتقاء کیفی و کمی در هنر معماری و صنعت ساختمان در کشور… رعایت این دو نکته در معماری سنتی، باعث ایجاد انسجام و وحدتی خاص می شود که در حس ظاهری و فضای درونی این سازه ها به خوبی حفظ می شود. تصور تابش نور آفتاب به پنجره های رنگی مشبک که روی طاقچه ی اتاق مادر بزرگ می تابد و یا گنبدهای آبی فیروزه ای مساجد که مانند نگینی در دل آسمان هستند، نیز از دیگر تصاویر نوستالژی است که در ذهن اکثر افراد جای دارد. این ها تصاویری هستند که همیشه تداعی کننده ی معماری سنتی ایرانیان هستند. مرکز معماری ایران از سال 1385 فعالیت خود در حوزه آموزش تخصصی معماری را آغاز کرده است. تجربه بیش از 16 سال حضور در کنار دانشجویان و حرفه‌مندان معماری باعث شد تا مکتب فکری مرکز معماری ایران شکل بگیرد.

مجله خبری معماری ایرانی، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. خلق فضاهای با خلوص بصری در معماری از عمده فعالیت های معماران است. مسأله برگزیدن فرمی مناسب برای یک کانسپت در مقایسه با نقدی که خود کانسپت در طول شکل گیری آن انجام می پذیرد در سطح پایین تری از اهمیت قرار می گیرد.

http://carsicm.ir

شکل‌های ساده هندسی مثل مکعب، هرم و استوانه را با رنگ و نورهای متضاد ترکیب می‌کند. تناسبات ریاضی، همگونی و تقارن مجددا در این دوره اهمیت می‌یابد؛ به طوری که در کلیساهای عصر رنسانس تقارن در نما و پلان کاملا مشهود است. آغاز سبک مدرن از دوره رنسانس و با پیدایش باورهای انسان گرایانه و خرد گرایانه بوده است. اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید. در تابستان امسال فرودستان با دو مساله «قطع برق» و «افزایش اجاره» روبرو شده‌اند. «انرژی» و «مسکن» چه ارتباطی به «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی» دارد؟ در بخش مسکن، تفاوت پرداخت بابت مصرف انرژی در سطح خانوارها‌ی کم‌درآمد و پر‌درآمد، به مجموعه‌ای از سیاستگذاری‌های غیررفاهی بر‌می‌گردد که در طی سال‌های اخیر موجب تشدید بحرانی به نام نابرابری‌های اجتماعی بین قشر مالک و مستاجر شده است.

  • در طراحی معماری در مفهوم کلان، ایده ها پاسخگوی مسائل گوناگونی هستند مانند چگونگی جهت گیری ساختمان ها، روش های بهره گیری از جریان طبیعی هوا، ارزش انرژی و حفظ و صرفه جویی در آن، اهمیت مصالح، دوام، تعامل بین اجسام، مناسب ترین راه های برقراری روابط فضایی و یا چیزهایی از این قبیل.
  • بعد از انجام مطالعات طراح به ارائه کانسپت و یا طرح کلی و مفهوم کلی پروژه می پردازد و طرح کلی سازه را بر روی کاغذ میکشد و به ارائه ایده ها و مد های مورد نظر خود بر روی آن می پردازد البته توجه داشته باشید که نوع کاربری سازه مورد نظر و نوع استفاده از آن میتواند در طراحی فضای کلی بسیار تاثیر گزار باشد .
  • هدف معماری مدرن ساختارشکنی و بی‌اعتنایی به اصولی است که به شکل یک اصل کلی درآمده‌اند.
  • این ویژگیها به تدریج به صورت فرضیاتی ذهنی به وجود می آیند که هر کدام در حکم یک درس طراحی هستند.

تقریباً در هر مورد، ممکن است در حین ساختن سوالاتی ایجاد شود که از معماران بخواهد که اسناد و مدارک جدیدی تولید کنند، الحاقی به اسناد ساختمانی موجود که جزئیات را تصحیح یا روشن می‌کند تا ساختمان طبق طراحی تکمیل شود. یک تعریف گسترده‌تر اغلب شامل طراحی کل محیط ساخته شده از سطح کلان شهرسازی، طراحی شهری و منظر تا سطح خرد جزئیات یعنی ساخت و ساز و گاهی مبلمان است. اصطلاح “معماری” همچنین برای حرفه‌ی ارائه خدمات معماری استفاده می‌شود. در معماری سنتی ایرانی، معمولا دو عنصر رنگ و نور نقش بسیار اساسی در معماری و طراحی دکوراسیون ایفا می کند.

مسیر شغلی (شاخه های اصلی)

از آنجا که برنامه‌ریزی شهری قرن بیست و یکم بر فضاهای سبز تأکید بیشتری می‌کند، اهمیت معماری منظر در حال افزایش است. طراحی معماری در درجه اول با بکارگیری مهارت‌هایی خلاقانه بر روی جِرم، فضا، حجم، بافت، نور، سایه، مصالح و برنامه هدایت می‌شود و به‌منظور دستیابی به یک هدف زیبا، کاربردی و اغلب هنری، از عناصر واقع گرایانه‌ای مانند هزینه، ساخت و فناوری بهره گرفته می‌شود. به این ترتیب روند معماری از طراحی مهندسی متمایز می‌شود که برپایه‌ی کاربرد خلاقانه اصول ریاضی و علمی است. تحقق فضای داخلی یک بنا با یکپارچه سازی جنبه معماری با طراحی فضای ساخته شده و مفهوم سازی را معماری داخلی می‌گویند.

کارآفرینی چیست؟ آشنایی با انواع مختلف کارآفرینی