معماری چیست؟ تفاوت رشته معماری و عمران مکتب‌خونه مکتوب | iranianarchitectures

فرانک لوید رایت۵۹، میس وان در روهه۶۰ و شارل ادوآر ژانره۶۱ مشهور به لوکوربوزیه۶۲، از برجسته ترین معماران مدرن اند. معماری مدرن به طراحی مجتمع های وسیع ساختمانی و طرح های جامع شهری نیز می پردازد. چنین فضایی برای بناهایی چون اتحادیه های دانشجویی، کتابخانه ها، ساختمان های آموزشی بسیار مناسب بودند، ایده آل ها می توانند تأثیر مثبت زیادی داشته باشند و اگر معماران در پروژه ها به آنها رجوع نکنند و از آنها در شکل دادن کانسپت ها بهره نگیرند در واقع کار را سخت تر کرده اند. تجارب قبل آنها و مهارت های ذهنیشان به پروژه جدید کمکی نخواهد کرد و همکاری را می باید از مرحله طراحی های بسیار ابتدایی آغاز و این نه به نفع کارفرما و نه به نفع معمار خواهد بود.

لیست دسته بندی

مجله خبری معماری ایرانی کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت… آنها نیازهای کارفرما را تفسیر می‌کنند، محل ساختمان و محیط اطراف را تجزیه و تحلیل می‌کنند، بودجه را در نظر می‌گیرند و طرحی را در این پارامترها خلق می‌کنند. معماری داخلی یعنی بهینه سازی وطراحی فضاهای داخلی عمارت و ساختمان ها که افزون بر زیبا سازی، بسیار کاربردی برای آرامش و آسایش انسان به منظور انجام فعالیت های روزمره انسانی است که در دنیا امروزی معماری داخلی به اسم یک هنر، یک صنعت، یک تکنیک، یک فن و یک حرفه شناخته شده است. طراحان با این امکانات قادر شدند طرح‌های مدرن اسلامی را در مدل سه بعدی ارائه دهند. از مشکلات اصلی سبک معماری ‌مدرن می‌توان به عدم تمرکز روی انعطاف کافی و یا فرم‌های کاربردی مختلف در بناهای ساخته شده می‌باشد.

  • ستون‌هایی با شکل معماری کلاسیک، سنگ‌فرش‌ها و گنبدهایی که نسبت به سبک کلاسیک پیشرفت های فراوانی یافته‌اند از اساسی ترین خصوصیت سبک رنسانس می‌باشند.
  • همین امر تولد پنجره‌هایی بزرگ و سرتاسری با هدف تامین هرچه بیشتر نور را به دنبال داشت که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک معماری مدرن به شمار می‌رود.
  • این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد.
  • لویی سالیوان پدر معماری مدرن یکی دیگر از افراد مشهور در این سبک معماری می‌باشد.

ترکیب سبک های روکوکو، باروک و سلطنتی را سبک فرانسوی گویند که پیرو شادمانی و خوشی است. در این سبک دیوارها را اکثرا با رنگ های روشن و سفید رنگ آمیزی می‌کنند تا باعث جلوه خاص و ویژه به وسایل شود و بر روشنی فضا اثر گذار باشد ولی در کل از طرح های گل دار هم در سبک فرانسوی استفاده می‌شود. دلفریب، زیبا، برجسته، لوکس از ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی فرانسوی بشمار می‌روند همچنین بکار بردن مبلمانی از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل چسب خلق می‌کند. سبک فرانسوی بسیار مطبوع، دلچسب و خاکی بوده است و برخلاف فکر عامیانه، سبکی خودآرا و تظاهر کننده نمی‌باشد. در این روش تنها به تقلید از شکل پرداخته شده و به مبانی و اصول سازه‌ای آن توجه نمی‌شود.

تعریف معماری از دیدگاه نظریه پردازان و معروف ترین معماران

اگر موضوعی حضور تمام ویژگی های مورد نظر را در خودش داشته باشد آنگاه می تواند به عنوان الگویی برای طراحی پروژه در نظر گرفته شود. بعد از انجام مطالعات طراح به ارائه کانسپت و یا طرح کلی و مفهوم کلی پروژه می پردازد و طرح کلی سازه را بر روی کاغذ میکشد و به ارائه ایده ها و مد های مورد نظر خود بر روی آن می پردازد البته توجه داشته باشید که نوع کاربری سازه مورد نظر و نوع استفاده از آن میتواند در طراحی فضای کلی بسیار تاثیر گزار باشد . در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید.

http://carsicm.ir

ساختمان‌هایی که با سبک بروتالیسم ساخته می‌شوند، با بتن زبره پوشانده شده و دارای هیچ‌گونه روکشی نمی‌باشند. در نهایت این سبک با اشکال ساده و تزئینات کم، در آسمان‌خراش‌های بلند آمریکا گرفته تا خانه‌های دارای پشت‌بام مسطح، به کار گرفته شد. وی معتقد است که طراحی یک شئ باید ضروریات اصلی آن را در بر داشته و ماهیت واقعی آن را آشکار سازد. تاکید این سبک بر کاربرد عناصر طراحی ساده بدون تزیین و دکور می‌باشد. علی‌رغم هم‌دوره بودن سبک اکسپرسیونیسم با Bauhaus در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰، این دو سبک با مفاهیم یکدیگر در تناقض قرار دارند. باوهاوس معتقد به جمله « فرم تابع کارکرد است» بود یکی از سختی‌های معمار مدرن در دهه ۱۹۳۰ به شمار می‌رفت.

بررسی فرصت های شغلی مهندسی معماری