معماری آنلاین پایگاه تخصصی معماری، شهرسازی و آمایش سرزمین | iranianarchitectures

به طوری که در سبک مدرن، برخلاف سایر سبک‌ها، شاهد استفاده از پلان‌هایی چندضلعی هستیم. تولدی که با شکوفایی مکتب شیکاگو، نهضت هنر نو و جنبش فوتوریسم همراه شد و توانست آغازی پرشکوه را برای خود رقم بزند. اگر طرحی در تمامی مراحل بالا، مورد قبول مشتری قرار بگیرد، برای اجرا انتخاب می‌شود. اخبار جدید از شورش رادیکال ساکنین شوشتر نو علیه کالبد آن، بهانه‌ای برای تحلیل پروژه از موضع ذی‌نفعان و ساکنین آن است؛ کاربرانی که همواره در تحلیل‌ها نادیده انگاشته شدند یا به دلیل عدم سپاس‌گذاری در برابر این اثر مورد طعن و کنایه بوده‌اند.

  • در معماری به سبک مدرن طرح‌ها و ایده‌ها با محیط اطراف و فاکتورهای انسانی سازگاری مناسب ندارند.
  • این سبک در دهۀ ۱۹۸۰ ظهور کرد، و آرمان های برگرفته از جنبش مدرن را با سازه های بسیار پیشرفته و نوآوری های فنی به اجرا درآورد.
  • طراحان داخلی چیدمان دیوار‌ها و درهای غیر باربر را تعیین می‌کنند، مصالح و نحوه‌ی تکمیل پروژه را انتخاب می‌کنند، پریز‌ها را قرار می‌دهند، نورپردازی می‌کنند و حتی مبلمان را انتخاب می‌کنند.
  • معماری چین نیز همانند سایر هنرهای آن از گستردگی و تنوع فراوان برخوردار است، هر چند آثار معماری آنان گاه به علت استفاده از مصالح کم دوام از بین رفته‌اند، ولیکن آنچه از این آثار باقیمانده، گویای این حقیقت است که آثار چین در حد معماری‌های مصر و بین‌النهرین و ایران باستان است.
  • در واقع برای ایستا بودن یک سازه باید مشخصات فنی اعم از کاربرد مصالح مرغوب رعایت شود.

در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات می‌کنند، نیاز‌های پروژه را درک می‌کنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی می‌کنند و طرح کلی خود را توسعه می‌دهند. معماران مدارک طراحی شامل رندرها و مدل‌ها را با درجه‌ای از جزئیات تولید می‌کنند که امکان ارزیابی و تائید آن برای کارفرما فراهم شود. معماران منظر فضا‌های بیرونی مانند پارک‌ها و باغ‌ها و همچنین سازه‌های خاصی را در آنها طراحی می‌کنند. معماران منظر به مهارت‌های مشابه معماران دیگر، به علاوه مهارت‌های اضافی مانند مدیریت سیلاب، طراحی، کاشت و برنامه ریزی پایداری نیاز دارند. فردریک لا اولمستد، طراح پارک مرکزی شهر نیویورک، اولین فردی بود که از عنوان “معمار منظر” استفاده کرد. امروزه سازمان‌هایی مانند انجمن معماران منظر آمریکا و موسسه معماری منظر بریتانیا مجوز معماران منظر را ارائه می‌دهند.

آشنایی با رشته حسابداری

یک نمونه دیگر پروژه تری تاپس (Tree-tops) اثر دیوید گلسر از مارکیس، ستولر، گلسر در کارولینای جنوبی است. در این پروژه سیستم راهروها و پلهای ارتباطی ای که در ساختمان انبارها در ساوانای جورجیا وجود دارد به عنوان الگوی مناسب حل کردن بسیاری از مسائل مربوط به جانمایی و سیرکولاسیون انتخاب شده با وجود این که سایت پروژه برخلاف ساختمان انبارها تخت و کاربری آن مسکونی است، سیستم راهروها به خوبی جوابگو هستند. در طراحی پروژه صحت و نحوه انجام گیری این مقایسه مورد توجه معماران قرار داشته است و در این رابطه در برخی از موارد بهینه سازی هم انجام داده اند که نمونه آن استفاده از پنجره های تانل داری است که به درون گذر باز می شوند.

http://carsicm.ir

اولین مرحله فاز صفر معماری یا همان مطالعات معماری می باشد در این قسمت مطالعات مربوط به زمین مانند خاک شناسی و ژئوتکنیک که بر شناخت گسل های موجود و میزان استجکام زمین و زلزله خیز بودن و میزان قدرت تحمل زمین برای ایجاد یک بنا و. تمرکز دارد انجام می شود ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت، کلیه مطالعات شهری و مدنی از حیث ضوابط شهری و.. که پس از انجام مطالعات و پژوهش و انجام فاز صفر معماری و تایید آن به فاز بعد می رسیم. مرحله بعد فاز یک معماری که همان طراحی اولیه معماری می باشد که به طور مفصل در آیتم های بعدی بیان خواهیم کرد.پس از این مرحله میرسیم به مرحله فاز دو معماری و تهیه دیتیل ها و نقشه های اجرایی معماری می باشد. عمل کردگرایی در طراحی کارخانه‌ها و خانه‌سازی‌های انبوه اصالت خاصی یافت.

لئونید سابسوویچ، شهرگرائی و شهر سوسیالیستی

به طور مجله خبری معماری ایرانی این سبک، تصاویر و اشکال خیالی و رویایی را خلق می‌کند. سبک اکسپرسیونیسم شامل اشکال و تصاویر زیستی، اندامی و عاطفی می‌باشد. این سبک در سال ۱۹۱۷ در هلند بنا نهاده شد و ضمن سال‌‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۱ به اوج خود رسید.

ویترویوس: ایستایی، کارایی، زیبایی[ویرایش]