معماری آنلاین پایگاه تخصصی معماری، شهرسازی و آمایش سرزمین | iranianarchitectures

با توجه به کمیت و کیفیت درسهایی که در این رشته ارائه می‌گردد، داوطلب باید از توان و دانش برتر در زمینه‌های ریاضی و فیزیک برخوردار باشد تا در فهم دروس پایه به مشکل بر نخورده و دروس تخصصی و فنی را به راحتی فراگرفته و در آن‌ها خبره گردد . البته در زمینه طراحی و پیاده سازی ایده ها مهندس معمار نمی تواند با خیال آن که اجرا صرفا به عهده مهندس عمران است فکر کند که دیگر هیچ گونه مسئولیتی در حوزه اجرا ندارد . در زمینه ساخت، تصمیمات مختلفی اخذ می شود که گرفتن برخی از آن ها به عهده مهندسان معمار و برخی دیگر بر عهده مهندس عمران می باشد و در ادامه برخی از حیطه های تصمیم گیری را مورد بررسی قرار می دهیم . آیا یکی از این دو رشته نسبت به دیگری برتری دارد؟ پاسخ این سوال قطعاً خیر می باشد هر دو این رشته ها شباهت هایی با هم دارند برای مثال رشته عمران و رشته معماری هر دو با صنعت ساختمان در ارتباط اند ولی تفاوت هایی نیز دارند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

http://carsicm.ir

مدرنیسم و پست-مدرنیسم توسط افرادی در تخصص معماری مورد نقد قرار گرفته‌اند، با این نگرش که معماری موفق اهداف فردی زیبایی شناختی، فلسفی یا شخصی نیست، بلکه هدف آن باید برطرف کردن نیازهای روزانه افراد باشد و باید از فناوری برای بهبود شرایط زندگی در آن استفاده شود. معماری چین نیز همانند سایر هنرهای آن از گستردگی و تنوع فراوان برخوردار است، هر چند آثار معماری آنان گاه به علت استفاده از مصالح کم دوام از بین رفته‌اند، ولیکن آنچه از این آثار باقیمانده، گویای این حقیقت است که آثار چین در حد معماری‌های مصر و بین‌النهرین و ایران باستان است. به‌طور کلی معماری چین شامل معابد (کنفوسیوسی، لائوتسه، بودایی) پاگودا، قصر، دیوار بزرگ چین، خانه و دیرها، آرامگاه‌ها و معابد صخره‌ای (غارها) است. معماری چین یگانه سیستم معماری در جهان است که ترکیب‌بندی چوبی عمده آن می‌باشد که تجلی بخش عمیق اصول اخلاقی چینی‌ها و دیدگاه‌های زیبائی، ارزش و طبیعت است. معماران به سوی جایگزینی برای طراحی داخلی از طریق ساخت شاهکارهایی با ساخت و ساز مصالح معماری مدرن بودند که هم عملکردی و هم چشم‌نواز باشند.

از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند. مصالح ساختمانی که مصری‌ها از آن استفاده می‌کردند عمدتاً انواع سنگ معدن و سنگ گرانیت بوده‌است که با قایق‌های عظیم از طریق رود نیل به مصر آورده می‌شده‌است.

معماری درمانگر

این مجموعه به عنوان چیدمان نهایی در طراحی داخلی فضاهای مختلف مانند نشیمن، اتاق غذاخوری، رستوران، کافی … مدل سه بعدی سینک روشویی در این مطلب، مجموعه آبجکت سینک روشویی 14 از مدل های حرفه ایی آرشیو 3DSky را برای شما همراهان گرامی سایت مرجع دانلود معماری تهیه و آماده دریافت نموده ایم. این کالکشن شامل مدل سه بعدی متنوع، با کیفیت و بسیار دقیق سینک روشویی می باشد. این مجموعه در پروژه های مختلف طراحی فضاهای بهداشتی به منظور چیدمان نهایی فضا مورد استفاده طراحان و معماران …

  • در این میان، هر کسی که بتواند با ذوق و دانش هنری‌اش ترکیب بهتر و هدفمندتری از آثار گذشته ارائه دهد، بیشتر می‌درخشد.
  • با این حال، یک مهندس عمران بر اطمینان از ایمن بودن سازه و توانایی تحمل آن تمرکز می کند، در حالی که معمار بر زیبایی شناسیِ سازه و همچنین بر ظاهر، احساس و عملکرد تمرکز می‌کند.
  • اطلاعات و شناخت مورد نظر در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مذاکرات با کارفرما و آگاه شدن از نیازهای مورد نظر کارفرما به دست می آید.
  • آثار مارکوس ویتروویوس پولیو۳۸، مهندس رومی قرن ۱پ م، سرچشمۀ اصلی الهام معماران بزرگ دورۀ رنسانس۳۹ ـ آندرِ آ پالادیو۴۰، لئون باتیستا آلبرتی۴۱، فیلیپو برونلّسکی۴۲، دوناتو برامانته۴۳، و میکلانژ ـ بود.

اندازه ها و استانداردها مشخص می‌کنند برای مجله خبری معماری ایرانی یک اثر به چه اندازه و مقیاس فضا لازم است. معماری از سازواره، آرایش، تناسبات، پسندیدگی، هماهنگی، قرینگی، وابستگی و اقتصاد ناشی و نتیجه می‌شود . چند نمونه از تعاریف مطرح شده از زبان بزرگان و کسانی که تاثیرگذار بودند را بررسی می کنیم . Architect واژه لاتین معمار میباشد که هم معنا با کلمه فارسی مهراز است.

گرافیک و شبیه سازی سه بعدی