مرکز معماری ایران صفحه نخست | iranianarchitectures

همچنین در این دو قرن به عنوان سبکی بی نهایت دوست داشتنی و مطلوب در میان مردم اروپا وجود داشت. سبک باروک توانست در تمامی زمینه ها از جمله مجسمه سازی، رقص، تئاتر، فلسفه، نقاشی، ادبیات و موسیقی ورود کرده و آنها را تحت تاثیر قرار دهد و تنها به طراحی دکوراسیون داخلی و معماری به پایان نرسید. باروک در معنی اصلی کلمه یعنی، مروارید ناصاف و پرپیچ و تاب و نامنظم. موزه لوور و کاخ ورسای با طراحی منحصر به فردی که دارند باعث مجذوب شدن بیننده شده و از بهترین ترین مثال های سبک باروک می‌باشند.

  • نکته جالب در این رابطه این است که سخت ترین کار این نیست که چگونه کانسپت خود را به دیگران معرفی کنیم بلکه سخت ترین کار این است که چگونه باید کانسپت را برای خود تشریح کنیم.
  • رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برای ما مرده جلوه می‌کند، رنگ‌ها ایده آغازین و ثمره نور اصلی بدون رنگ هستند و مقابل آن‌ها تاریکی بدون رنگ است.
  • سبک معماری کلاسیک زمینه را برای ایده‌های جدید و تحولات آینده با نما و ظاهر سنگین، باوقار، مجلل و تناسبات زیبنده و نیکو فراهم ساخت.
  • این ها تصاویری هستند که همیشه تداعی کننده ی معماری سنتی ایرانیان هستند.

قرن های ۱۵ و ۱۶ در اروپا، نوزایی نقش مایه ها و قالب کلاسیک جنبش نئوکلاسیک۳۷ ایتالیا را در پی داشت. آثار مارکوس ویتروویوس پولیو۳۸، مهندس رومی قرن ۱پ م، سرچشمۀ اصلی الهام معماران بزرگ دورۀ رنسانس۳۹ ـ آندرِ آ پالادیو۴۰، لئون باتیستا آلبرتی۴۱، فیلیپو برونلّسکی۴۲، دوناتو برامانته۴۳، و میکلانژ ـ بود. کان علاقه مند به فرمها و هستی اشیاء و جوهره آنها و عناصر و بیانگری آنها است، او می گوید من همواره به طبیعت پدیده ها و به ظهور و تبدیل آنها به نهایتشان فکر می کنم. هر ساختمانی در واقع پاسخی است به آنچه برایش اندیشیده شده و فضای آن مشخص کننده جایگاه انسان هاست. تصورات در مقایسه با ایده ها از اساس و تکامل و اغلب اهمیت کمتری بر خوردارند.

برخلاف انواع قبلی کانسپت ها که در آنها معمار می بایست به درون پروژه و پروژه های مشابه بنگرد تا کانسپت مناسب را پیدا کند، در این نوع خود معمار مفهومی جدید را به درون پروژه می برد. اگر این کانسپت او انتخاب صحیحی باشد به خاطر تنوعش مورد تعیین قرار می گیرد و اگر این چنین نباشد به خاطر این پیش فرض غلط صلاحیت و شایستگی او زیر سوال خواهد رفت. صورت مسأله اصلی در موزه هوا فضا سیرکولاسیون (چگونگی هدایت جمعیتی بزرگ) است و کانسپت ارائه شده عبارت است از یک گذر دو طبقه که تعدادی فضای بسته نمایشگاهی را به هم مرتبط می کند. همچنین سه سالن چند طبقه برای نمایش جاذبه های اصلی موزه در طول مسیر قرار داده شده اند.

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

او از روی هر تصویر مجدداً مجله خبری معماری ایرانی می کند و به ویرایش آنها می پردازد تا ویژگی مد نظرش را برجسته سازد. این ویژگیها به تدریج به صورت فرضیاتی ذهنی به وجود می آیند که هر کدام در حکم یک درس طراحی هستند. این فرضیات به هم افزوده می شوند تا در نهایت مجموعه آنها هدایت کننده طرح پیشنهادی او باشند.

http://carsicm.ir

در طراحی داخلی مدرن به نور طبیعی اهمیت زیادی داده شده به همین علت در این سبک معماری پنجره‌های بزرگ، نورگیر پنجره‌های سرتاسری ازکف تا سقف بسیار دیده می‌شوند. ساختمان‌هایی مثل قصرها و کلیساها در معماری مدرن از اهمیت خیلی کمی برخوردار بود. یکی از مهم‌ترین اصول معماری مدرن سادگی در طراحی و اجرای فرم و نما است. لویی سالیوان پدر معماری مدرن یکی دیگر از افراد مشهور در این سبک معماری می‌باشد. پیش از آنکه در نقش استیک فروش، مُبلغ فحش، پیشکسوت در استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده، و رئیس جمهور معروف شود، ترامپ غول معاملات ملکی بود؛ ولی نه از نوع محترم‌شان.

آشنایی با اسم قابل شمارش و غیر قابل شمارش در انگلیسی به همراه مثال و نکات گرامری