مرکز معماری ایران صفحه نخست | iranianarchitectures

یک کسب و کار معماری با مفاهمی چون مدیریت، استراتژی، بازاریابی، منابع انسانی، حسابداری و مدیریت مالی سر و کار دارد که در انتهای مقاله ترتیب مطالعه‌ی موضوعات مرتبط با این زمینه را درج کرده‌ایم. معماری ، تعریف معماری یا بررسی ابعاد مختلف آن، موضوعاتی است که پرداختن به آن در یک مطلب سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم. اشکالی عجیب و شگفت انگیز و رنگ‌های شفاف از اساسی ترین خصوصیت های سبک معماری پست مدرن می‌باشد. یک ساختمان ایده آل دارای ۳ مشخصه اصلی است ؛ ایستایی، کارایی و زیبایی؛ یک معمار ایده آل هم باید با فعالیت خود را در راستا این سه اصل پیش ببرد. معماری چیست؟ در واقع اولین سوالی است که ممکن است برای ما مطرح شود این است که « معماری چیست و سبک های معماری کدامند؟ »و اینکه چرا باید برای ساخت خانه بهمهندس معمار مراجعه کنیم.برای پاسخ به این سوالات با تعاریفی از معماری شروع می‌کنیم .

  • امروزه این یک اصل پذیرفته شده‌است که در همهٔ فرهنگ‌ها فضای داخلی خانه، به شکل مردانه یا زنانه است و روابط بین این دو نوع فضا، یک عامل بنیادی در برنامه‌دهی معماری به‌شمار می‌رود.
  • یک مهندس عمران باید بسیار اجتماعی و دارای توان ایجاد ارتباط با سایرین باشد.
  • خصوصیات معماری سنتی معمولا بر اساس فرهنگ و طرح های سنتی رایج در آن منطقه و مصالح مورد استفاده در آن شکل می گیرد.

سبک بروتالیسم (زبره‌کاری) توسط پیتر و آلیسون اسمیتسون در سال ۱۹۵۳ میلادی ابداع شد. از مشخصات بناهای ساخته‌شده با این سبک می‌توان به واحدبندی شدن، دارا بودن پیش‌ساخت و زیرساخت قوی و همچنین انطباق‌پذیری اشاره کرد. در سال ۱۹۶۰ نخستین بیانه خود را در رابطه با سبک متابولیسم منتشر کرده و توجه عموم را به خود جلب کردند.

دانلود آبجکت پرده کرکره ایی از Pro 3DSky

در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، بار دیگر سبک رومی وار در اروپا و امریکا رونق گرفت. با مقایسه بین پلانها و فضاهای داخلی می توان شباهت های زیاد بین آن دو را دید. نمونه دیگر جستجو برای کانسپت های جوهره گرا را می توان در آثار جان پورتمن مشاهده کرد. در کانسپت کارهای او می توان تصاویر ذهنی و علاقه های او، توجه به کاربردهای بنا و هر کجا که ممکن بوده طراحی شهری ای متناسب با شهر موجود را مشاهده کرد.

ویلای سالاری

مجله خبری معماری ایرانیان باید مشتری و نیازهای کسانی که از فضای جدید استفاده خواهند کرد را در نظر داشته باشند که ما این موضوع را در درس نوشته‌ای با عنوان بازاریابی معماری مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. در این فرآیند، معماران به سبب موانعی که قوانین اقتصادی ایجاد می‌کند، امکان تقلید از هم صنفی‌های خود جهت تولید آثاری که تقاضایی برای آن وجود ندارد را از دست می‌دهند. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که انواع معماری به شکل‌های اجتماعی آن جامعه بستگی دارد. ما همچنین معتقدیم بخش سوم و مغفول مانده‌ی معماری، کسب و کار است.

معماریبرای بیان این موارد ازرنگونورپردازیومتریال (مصالح) بهره می‌برد. تقلید و الگوپذیری و الهام جویی از طبیعت در معماری به سه شیوه تقسیم می‌شود. هریک از این شیوه‌ها از شیوهٔ قبل خود کامل‌تر و آگاهانه‌تر است و شیوهٔ سوم، شیوه مطلوب و غایی است. در یک رده‌بندی دقیق‌تر می‌توان مصالح ساختمانی را دست‌کم در پنج رده تقسیم کرد. همچنین کلمه و آوای آن، شکل و رنگ اش، رگه‌های اصلی از ذات فوق طبیعی است که ما تصویری اندک از آن داریم. همان‌طور که صدا، رنگ، جلا به لفظ می‌بخشد، همین‌طور هم رنگ به‌طور طبیعی به فرم شکل خاصی می‌دهد.

http://carsicm.ir