مرکز معماری ایران صفحه نخست | iranianarchitectures

ترکیب مجله خبری معماری ایرانی های روکوکو، باروک و سلطنتی را سبک فرانسوی گویند که پیرو شادمانی و خوشی است. در این سبک دیوارها را اکثرا با رنگ های روشن و سفید رنگ آمیزی می‌کنند تا باعث جلوه خاص و ویژه به وسایل شود و بر روشنی فضا اثر گذار باشد ولی در کل از طرح های گل دار هم در سبک فرانسوی استفاده می‌شود. دلفریب، زیبا، برجسته، لوکس از ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی فرانسوی بشمار می‌روند همچنین بکار بردن مبلمانی از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل چسب خلق می‌کند. سبک فرانسوی بسیار مطبوع، دلچسب و خاکی بوده است و برخلاف فکر عامیانه، سبکی خودآرا و تظاهر کننده نمی‌باشد. در این روش تنها به تقلید از شکل پرداخته شده و به مبانی و اصول سازه‌ای آن توجه نمی‌شود.

http://carsicm.ir

فرانک لوید رایت۵۹، میس وان در روهه۶۰ و شارل ادوآر ژانره۶۱ مشهور به لوکوربوزیه۶۲، از برجسته ترین معماران مدرن اند. معماری مدرن به طراحی مجتمع های وسیع ساختمانی و طرح های جامع شهری نیز می پردازد. چنین فضایی برای بناهایی چون اتحادیه های دانشجویی، کتابخانه ها، ساختمان های آموزشی بسیار مناسب بودند، ایده آل ها می توانند تأثیر مثبت زیادی داشته باشند و اگر معماران در پروژه ها به آنها رجوع نکنند و از آنها در شکل دادن کانسپت ها بهره نگیرند در واقع کار را سخت تر کرده اند. تجارب قبل آنها و مهارت های ذهنیشان به پروژه جدید کمکی نخواهد کرد و همکاری را می باید از مرحله طراحی های بسیار ابتدایی آغاز و این نه به نفع کارفرما و نه به نفع معمار خواهد بود.

فرایند طراحی معماری

امروزه معماری دانشی به وسعت یک اقیانوس و به قدمت تمام دوران برای هر منطقه و ترکیبی از سایر علوم به ویژه ریاضی و انسانی است . به تعریف اجمالی در خصوص اینکه معماری چیست، معمار کیست و چه ویژگی هایی دارد می پردازیم. این فسانه از بهر آن گفتم که تا آنگه که معماری این مزرعه به تو مفوض است نگذاری که بی عمارت گذارند. ( مرزبان نامه ص 292 ).با این مقدمات معماری ولایت خوارزم بدو ارزانی داشتیم. نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید. همین علت باعث شده اکثرا سبک روکوکو را جایگیزین باروک بدانند ولی برخلاف باروک که مدت زمانی طولانی محبوبیت داشت این سبک عمر کوتاهی داشت.

با آرامش ذهنی شروع به طراحی معماری کنید.

اگر موضوعی حضور تمام ویژگی های مورد نظر را در خودش داشته باشد آنگاه می تواند به عنوان الگویی برای طراحی پروژه در نظر گرفته شود. بعد از انجام مطالعات طراح به ارائه کانسپت و یا طرح کلی و مفهوم کلی پروژه می پردازد و طرح کلی سازه را بر روی کاغذ میکشد و به ارائه ایده ها و مد های مورد نظر خود بر روی آن می پردازد البته توجه داشته باشید که نوع کاربری سازه مورد نظر و نوع استفاده از آن میتواند در طراحی فضای کلی بسیار تاثیر گزار باشد . در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید.

رشته مهندسی معماری برای چه کسانی مناسب است؟

ساختمان‌هایی که با سبک بروتالیسم ساخته می‌شوند، با بتن زبره پوشانده شده و دارای هیچ‌گونه روکشی نمی‌باشند. در نهایت این سبک با اشکال ساده و تزئینات کم، در آسمان‌خراش‌های بلند آمریکا گرفته تا خانه‌های دارای پشت‌بام مسطح، به کار گرفته شد. وی معتقد است که طراحی یک شئ باید ضروریات اصلی آن را در بر داشته و ماهیت واقعی آن را آشکار سازد. تاکید این سبک بر کاربرد عناصر طراحی ساده بدون تزیین و دکور می‌باشد. علی‌رغم هم‌دوره بودن سبک اکسپرسیونیسم با Bauhaus در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰، این دو سبک با مفاهیم یکدیگر در تناقض قرار دارند. باوهاوس معتقد به جمله « فرم تابع کارکرد است» بود یکی از سختی‌های معمار مدرن در دهه ۱۹۳۰ به شمار می‌رفت.

  • معماریبرای بیان این موارد ازرنگونورپردازیومتریال (مصالح) بهره می‌برد.
  • کامپوزیت های چوب پلاست (پلاستو وود) (Wood-Plastic Composite) فراورده های اکسترود شده یا قالبی اند و شکل معینی دارند و طبق تعریف، پلاستیک های پر شده با الیاف سلولزی چوب و یا مواد لیگنوسلولزی دیگر هستند.
  • کلیساها، شاخص ترین تجلی گاه معماری بیزانسی اند که بعضی از آن ها بسیار عظیم اند و بر اساس طرح صلیب یونانی (ایاصوفیه۱۹ در استانبول، سان مارکو۲۰ در ونیز)، با نقوش هندسی و تزیینات موزائیکی۲۱ ساخته شده اند.
  • با این حال، لازم به ذکر است که مسائل ساختمانی فراتر از یک ساختار ابتدایی است که یک معمار بتواند آن را به عهده بگیرد یا به تنهایی همه چیز را درک کند.