مرکز معماری ایران صفحه نخست | iranianarchitectures

اگر موضوعی حضور تمام ویژگی های مورد نظر را در خودش داشته باشد آنگاه می تواند به عنوان الگویی برای طراحی پروژه در نظر گرفته شود. بعد از انجام مطالعات طراح به ارائه کانسپت و یا طرح کلی و مفهوم کلی پروژه می پردازد و طرح کلی سازه را بر روی کاغذ میکشد و به ارائه ایده ها و مد های مورد نظر خود بر روی آن می پردازد البته توجه داشته باشید که نوع کاربری سازه مورد نظر و نوع استفاده از آن میتواند در طراحی فضای کلی بسیار تاثیر گزار باشد . در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید.

انواع بادبند در ساختمان ها [صفر تا صد]

ترکیب مجله خبری معماری ایرانی های روکوکو، باروک و سلطنتی را سبک فرانسوی گویند که پیرو شادمانی و خوشی است. در این سبک دیوارها را اکثرا با رنگ های روشن و سفید رنگ آمیزی می‌کنند تا باعث جلوه خاص و ویژه به وسایل شود و بر روشنی فضا اثر گذار باشد ولی در کل از طرح های گل دار هم در سبک فرانسوی استفاده می‌شود. دلفریب، زیبا، برجسته، لوکس از ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی فرانسوی بشمار می‌روند همچنین بکار بردن مبلمانی از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل چسب خلق می‌کند. سبک فرانسوی بسیار مطبوع، دلچسب و خاکی بوده است و برخلاف فکر عامیانه، سبکی خودآرا و تظاهر کننده نمی‌باشد. در این روش تنها به تقلید از شکل پرداخته شده و به مبانی و اصول سازه‌ای آن توجه نمی‌شود.

http://carsicm.ir

بیش‌تر ساختمان‌های تاریخی که مورد تحسین واقع شده‌اند، به دست اشخاصی ساخته‌شده‌اند که هم معمار و هم مهندس بوده‌اند. در حالی که معمار علاوه بر دیدن این نیازها، باید فراتر رود و معنا، حس یا ایده‌ای را منتقل کند. برای مثال یک بنای مذهبی مثل کلیسا باید بیان‌کنندهٔ یک نظم کیهانی، منتقل‌کنندهٔ احساس ایثار و حتی آموزش‌دهندهٔ ایمان و فلسفهٔ مذهبی از لابلای ریختها و تزئینات باشد.

دوره معماری و مرور معماری سنتی ایرانی

ساختمان‌هایی که با سبک بروتالیسم ساخته می‌شوند، با بتن زبره پوشانده شده و دارای هیچ‌گونه روکشی نمی‌باشند. در نهایت این سبک با اشکال ساده و تزئینات کم، در آسمان‌خراش‌های بلند آمریکا گرفته تا خانه‌های دارای پشت‌بام مسطح، به کار گرفته شد. وی معتقد است که طراحی یک شئ باید ضروریات اصلی آن را در بر داشته و ماهیت واقعی آن را آشکار سازد. تاکید این سبک بر کاربرد عناصر طراحی ساده بدون تزیین و دکور می‌باشد. علی‌رغم هم‌دوره بودن سبک اکسپرسیونیسم با Bauhaus در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰، این دو سبک با مفاهیم یکدیگر در تناقض قرار دارند. باوهاوس معتقد به جمله « فرم تابع کارکرد است» بود یکی از سختی‌های معمار مدرن در دهه ۱۹۳۰ به شمار می‌رفت.

  • ستون های کم قطر و نازک همراه با قوس و انحناهای بسیار زیاد از ویژگی های بارز گوتیک می‌باشد.
  • حضور ساختمان بر روی زمین از ویژگی‌های طبیعی پروژه معماری است که به شکل نقطه‌ی آغاز برای مرتبط ساختن نمای درون و برون استفاده شده است.
  • آغاز سبک مدرن از دوره رنسانس و با پیدایش باورهای انسان گرایانه و خرد گرایانه بوده است.
  • کار شما با ریاضیات است و محاسبه ی مقدار باری که قرار است به سازه در حال ساختتان وارد شود تا بهترین مصالح و طرح اسکلت و فوندانسیون را برایش در نظر بگیرید.
  • اساساً همه ساختارهای طبیعی بافت لایه‌ای دارند؛ یعنی سطوح و حجم‌های آن‌ها از کنار و روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به وجود آمده‌است.

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت… آنها نیازهای کارفرما را تفسیر می‌کنند، محل ساختمان و محیط اطراف را تجزیه و تحلیل می‌کنند، بودجه را در نظر می‌گیرند و طرحی را در این پارامترها خلق می‌کنند. معماری داخلی یعنی بهینه سازی وطراحی فضاهای داخلی عمارت و ساختمان ها که افزون بر زیبا سازی، بسیار کاربردی برای آرامش و آسایش انسان به منظور انجام فعالیت های روزمره انسانی است که در دنیا امروزی معماری داخلی به اسم یک هنر، یک صنعت، یک تکنیک، یک فن و یک حرفه شناخته شده است. طراحان با این امکانات قادر شدند طرح‌های مدرن اسلامی را در مدل سه بعدی ارائه دهند. از مشکلات اصلی سبک معماری ‌مدرن می‌توان به عدم تمرکز روی انعطاف کافی و یا فرم‌های کاربردی مختلف در بناهای ساخته شده می‌باشد.