مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | iranianarchitectures

در ایران نیز کلیه کاوش های باستان شناسی سابقه معماری ایرانی را به هفت هزار سال قبل از میلاد تخمین زده اند. رشته ی مهندسی که معماری یکی از رشته هایی می باشد که افراد بسیار زیادی که در حال تحصیل در رشته ی ریاضی فیزیک هستند، علاقه ی بسیار زیادی برای تحصیل در رشته مهندسی معماری دارند. معماری یکی از رشته های هنری محسوب می شود و تلفیقی از هنر و فن می باشد. مواردی بسیار زیادی ممکن است که یک فرد عادی را به یک معمار تبدیل کند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. همه کانسپتهای تصویرگر در جوهره، نماد فعالیت درون ساختمان نیستند. پنجره هایی که در آنجا پانل هایی مسلب و رنگارنگ بودند و وقتی گشوده می شوند علاوه بر جریان هوای اضافی برای داخل نمایی از جریان حرکت و فعالیت در گذر را هم مورد نظر معماران بوجود آورده اند.

مدرسه معماری داخلی

خلق مجله خبری معماری ایرانی‌های جدید یک تلاش پیچیده است و مدیران پروژه، یک برنامه کاری تهیه می‌کنند و روزانه بین بسیاری از اعضای مختلف تیم هماهنگی بوجود می‌آورند. مدیران پروژه برای برقراری ارتباط با همه‌ی طرف‌ها، حل مشکلات و رهبری، به دانش عمیقی از فرایند معماری نیاز دارند. ساختار های مستطیل شکل و شکلی ساده از ویژگی هایی می‌باشد که با مشاهده بناهایی با این خصوصیت میتوانیم تشخیص دهیم که در آن بنا، از معماری مدرن استفاده شده است. در واقع تعریف معماری زمانی مهم شد که مرزهای دانش، بینش وآموزش معماریبه صورت آکادمیک مورد توجه قرار گرفت و تخصص گرایی در جوامع انسانی مطرح شد، به این مفهوم که سازه ازمعماریجدا شده، متخصصین تاسیسات و نظایر آن به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کردند. بنابراین مواردی که اهمیت پیدا می‌کند شامل سازه سالم و برنامه ریزی ساده و انواع مختلف ویژگی های هنری از قبیل دوام و ماندگاری مواد و مصالح مطبوع، رنگ آمیزی خوشایند و دلپذیر و تزئینات و آراستگی و پویایی و تناسبات خوب و مقیاس و غیره است.

http://carsicm.ir

خانه سازی در ابتدا در اثر تعامل بین نیازهای انسان و ابزارهای در دسترس او شکل گرفت. با رشد فرهنگ‌ها و دانش انسان، خانه سازی یک پیشه شد، و «معماری» نام رسمی و مورد احترام این پیشه شد. کنده کاری‌های سخت که درکشان برای مخاطب سخت و درهای قوس دار و پارچه‌های رنگی از دیگر‌ ویژگی‌های معماری‌ مدرن اسلام است.

مهارت های لازم برای شغل مهندسی معماری

گاهی اوقات شکاف هایی در دانش وجود دارد و نیاز به همکاری با معماران و مهندسان دیگر برای اجرای ایمن و موفقیت آمیز یک طرح تا تکمیل آن است. معمار متخصصی حرفه ای است که ساختمان ها را برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند و به طور کلی نقش اساسی در ساخت آنها ایفا می‌کند. همچنین براساس اینکه مسئولیت ایمنی ساکنان ساختمان را نیز بر عهده دارند، باید دارای مجوز حرفه‌ای باشند.

حاصل فعالیت دوساله «رویدادهای معماری» از تابستان ۹۵ تا ۹۷، انتشار ۱۷۴۸ مطلب (اعم از مقالات و گزارش‌های تولیدی، ترجمه و بازنشر) و ۱۱۸۶ فراخوان (اعم از فراخوان رویدادها، مسابقات معماری، فراخوان مقالات و …) بود. در طول دوسال فعالیت، پایگاه ما ۱٫۹۷۲٫۲۰۰ بار بازدید را تجربه کرد. جیک بارتون، طراح، در این سخنرانی برخی از چیدمان‌های موزه ۱۱ سپتامبر و چند پروژه دیگر مانند لشکر داستان‌ها را معرفی می‌کند که از طریق ظرفیت‌های نرم‌افزاری و چندرسانه‌ای تماشاگر را به صورت فعالانه درگیر می‌کنند. بارتون نشان می‌دهد چطور از طریق این شیوه طراحی تعاملی حتی می‌توان کاربر را به مشارکت گرفت و محتوای موزه یا یک پروژه تاریخ شفاهی را با داستان‌های مردم عادی تکمیل کرد. از بالا بردن ارتفاع ساختمان‌ها تا ندادن دستمزد پیمانکاران، ترامپ همواره به حرفه‌ی معماری بی‌احترامی کرده‌است.

  • منظور از کارایی این می‌باشد که هدف از ساخت سازه و طراحی آن چه می‌باشد و مواردی که نیاز است این سازه در بر داشته باشد را برای آن طراحی و در نقشه و ساخت آن گنجاند.
  • در اینجا واحدهای دانشجویان مجرد و دانشجویان مزدوج در کنار هم قرار داده شده اند.
  • این در حالی است که برای مثال، ساختمان‌های کلاسیک کاملا به فرهنگی که در آن شکل گرفته‌اند وفادار هستند.
  • اگر چه سالهاست که دیگر این نوع معماری به طور رسمی و همیشگی در این کشور استفاده نمی شود و خیلی رایج نیست اما زمانی که معماری بخواهد سازه ای اصیل و خاص طراحی کند حتما از جلوه های ویژه ی سبک سنتی ایرانی در آن استفاده می کند.
  • به ترتیب بهره‌جویی از بتن و شیشه هم وارد میدان توسعه معماری مدرن گردید.