زمان کاشت پیاز لاله: هر آنچه که باید در مورد کاشت گل های کلاسیک بدانید

Architectural Digest logo

این تصویر ممکن است حاوی فردی باشد که در حال پخت و پز و تولید مواد غذایی میوه، گلابی، گیاه و در فضای باز است

هنگام چیدن پیاز گل لاله سختی و علائم پوسیدگی را بررسی کنید.

عکس: Leanne M./Getty Images

چگونه پیاز گل لاله مناسب را انتخاب کنیم

برای انتخاب پیاز مناسب برای کاشت، مهم است که علائم سلامتی را بشناسید. ایوانوف می‌گوید: «وقتی پیاز گل لاله می‌خرید، مطمئن شوید که ثابت شده‌اند. “وقتی آن را لمس می کنید، نباید هیچ نشانه ای از کپک روی آن وجود داشته باشد.” او توصیه می کند در نهایت سعی کنید لامپ ها را زودتر از مرکز باغ خود خریداری کنید زیرا لامپ های با کیفیت اول فروخته می شوند و هر چیزی که باقی می ماند ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد.

نحوه کاشت پیاز گل لاله

مرحله 1: خاک را آماده کنید

Trautz Out می گوید: “قبل از کاشت، این کار را با شل کردن آن به عمق 12 اینچ انجام دهید.” چندین اینچ از مواد آلی مانند کمپوست.” پودر استخوان گزینه دیگری است.

با توجه به سطح pH خاک، لاله ها خاک خنثی تا کمی اسیدی را ترجیح می دهند. همچنین حتماً کیفیت خاک را بررسی کنید، زیرا لاله ها خاک رسی را دوست ندارند. به گفته ایوانوف، “اگر با خاک رسی یا شنی کار می کنید، می توانید قبل از کاشت پیازها، آن را با افزودن مقدار زیادی مواد آلی بهبود بخشید.” او می گوید، یا اگر به جای آن پیاز گل لاله را در گلدان می کارید، از کمپوست همه منظوره بدون ذغال سنگ نارس استفاده کنید.

مهمتر از همه، شما می خواهید خاک مرطوب باشد، نه خیلی مرطوب یا خشک. ایوانوف می‌گوید: «هنگامی که پیاز گل لاله را می‌کارید، باید خاک مرطوب و با زهکشی خوب و مکانی آفتابی اما محافظت شده برای آن‌ها فراهم کنید. لاله ها خاک با زهکشی سریع را ترجیح می دهند که برای مدت طولانی خیس نمی ماند. خیلی مرطوب است و پیازهای لاله می توانند پوسیده شوند. از سوی دیگر، اگر خاک در پاییز یا زمستان خیلی گرم و خشک باشد، پیازهای لاله ممکن است دچار بیماری قارچی شوند.

مرحله 2: در طول پاییز در خاک مرطوب بکارید

در پاییز، به طور ایده‌آل در حدود اکتبر یا نوامبر، پیازهای لاله را به عمق 6 تا 8 اینچ بکارید. Trautzout می گوید: «یک قانون خوب این است که پیازها را در عمقی که حدوداً سه برابر قطر آنها است، بکارید. لامپ را داخل سوراخ تازه حفر شده با سمت نوک تیز به سمت بالا قرار دهید و ناحیه کمپوست را در بالا فشار دهید. مطمئن شوید که هر پیاز را در یک گودال کاشت جداگانه بکارید و فضای کافی در اطراف هر کدام بگذارید.

مرحله 3: آب

پس از کاشت، نیازی به خیس کردن پیاز در آب نیست. ایوانوف می گوید: «در عوض، آنها را فقط یک بار پس از کاشت و در بهار کم آبیاری کنید. در بهار، می‌توانید هفته‌ای یک‌بار به گل‌ها آبیاری کنید تا به گل‌ها در ایجاد سیستم ریشه‌ای خوب کمک کنید. در حالت ایده آل، خاک باید مرطوب بماند اما اشباع نشود. خیلی خیس است و لامپ ها پوسیده می شوند. با این حال، اگر خاک خیلی خشک باشد، ممکن است پیازها نتوانند مواد مغذی کافی برای رشد را جذب کنند.

سوالات متداول

لاله ها در آفتاب بهتر رشد می کنند یا در سایه؟

تصویر ممکن است حاوی پرتوهای گیاه چمن باشد که معماری ربات دارای پناهگاه در فضای باز باغ و حیاط طبیعت و درخت باشد

گل های رنگارنگ می توانند اضافات خیره کننده ای به باغ ایجاد کنند.

عکس: اولریش هولمن/ گتی ایماژ

لاله ها به عنوان گیاهان چند ساله در محیط هایی با زمستان های خنک و مرطوب، شرایطی که در اکثر مناطق USDA 3 تا 8 وجود دارد، بهترین رشد را دارند. آنها آفتاب کامل را ترجیح می دهند اما سایه جزئی را تحمل می کنند. دمای خاک مهم نیست. ایوانوف می‌گوید: «به طور کلی، من توصیه می‌کنم مکانی را در باغ خود انتخاب کنید که در اوایل بهار آفتاب کامل داشته باشد و زهکشی خوبی داشته باشد.

منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/when-to-plant-tulip-bulbs