برای خانواده ای جوان که به دنبال شروع سفر به مبلمان کلکسیونی هستند، استخدام طراح و مدیر خلاق سابق Galerie Philia خورخه براون کات برای تغییر خانه خود در گرین پوینت، بروکلین، تصمیم بسیار خوبی بود. براون کوت به یاد میآورد: «همسرم گفت: «اگر ما روی مبلمان سرمایهگذاری کنیم، قطعات خاصی میخواهیم، بنابراین من راهنمای آنها برای هنرمندان جدید از بروکلین شدم». پرتره های مینیاتوری برخی از ستاره های در حال ظهور طراحی – از جمله لوک مالانی، کوروس مقصودی، و جرمی اندرسون – اکنون خانه 2800 فوت مربعی این خانواده را زینت می دهند.
اگرچه خانه به طرز ماهرانه ای مدیریت شده است، اما از گالری دور است. راحتی، عملکرد و ایمنی در این مکان کلیدی بودند، زیرا آنها زندگی را با یک نوزاد جدید ساختند. طراحی Brown Cott اجازه می دهد تا زندگی خانوادگی و تجربیات بصری در کنار هم وجود داشته باشند.
کت قهوه ای که به خاطر فضای داخلی پر از هنرش که هرگز از رنگ دوری نمی کند، شهرت دارد، بیش از یک دهه پیش در زادگاهش جمهوری دومینیکن، طراحی خود را آغاز کرد. او شغلی ایجاد کرده است که بر روی کار هنرمندان آمریکای لاتین و تکامل آنها تمرکز دارد. هنگامی که در سال 2021 به نیویورک نقل مکان کرد، به مدت دو سال در Galerie Philia – نمایشگاه بین المللی طراحی مجسمه سازی و هنر معاصر – کار کرد و خود را در صحنه طراحی نوظهور آمریکا غرق کرد. طراح می گوید: «مردم فکر می کنند ایده طراحی کلکسیونی خیلی سرد است و زندگی با آن آسان نیست. برای این خانه در بروکلین، اولین پروژه او در ایالات متحده، “هدف من ایجاد چیزی راحت، خانگی، جاودانه و دیدگاهی جدید در مورد این آثار هنری کاربردی بود.”
این همکاری با سفری بین مشتری و طراح به برخی از بهترین نمایشگاههای مبلمان منهتن آغاز شد، جایی که شوهر صاحب خانه، یک گیتاریست مشتاق، عاشق مبل سبز پر جنب و جوشی شد که فرانچسکو بینفاره برای ادرا طراحی کرده بود و اکنون در مرکز آن قرار دارد. هال. صندلی عمیق و پشتی قابل تنظیم آن گزینههای استفاده بیشماری را فراهم میکند – آرامش، تمرین موسیقی یا بازی با کودک – و رنگ کت قهوهای آن به رنگ اصلی بقیه فضاهای داخلی خانه تبدیل شده است. رنگ سبز عمیق و اشباع شده دیوارهای چوبی اتاق کودک را خط می کشد، تخت خواب مخملی اتاق خواب اصلی را می پوشاند و اتاق ناهارخوری را می پوشاند (از طریق پرده های کتانی زاک + فاکس). اثاثیههای آبی و قرمز رنگی ثانویه به آن اضافه میکنند. رنگهای ظریفتر پاستلی آثار هنری، اتاق نشیمن شسته شده با آهک و کاغذ دیواریهای بافتدار اتاق خواب به ایجاد فضایی آرام و ملایم در سراسر آن کمک میکند.
برای مقابله با معماری تنگ معمولی یک خانه در شهر نیویورک، طراح به «ابزار جادویی» خود یعنی آینه ها روی آورد. او یک دیوار در اتاق نشیمن و اتاق خواب اصلی را با پانل های شیشه ای آنتیک و بازتابنده پوشانده تا توهم فضاهای بزرگتر را ایجاد کند. قبلاً یک کابینت چوبی سفارشی از مالانی ساخته شده بود. شکل ارگانیک و دستکاری شده آن، تلویزیون را در صورت عدم استفاده از دید پنهان می کند. او میگوید لایهبندی مواد و شکلها به Browncoat اجازه میدهد تا “مکالمه” بین قطعات ایجاد کند. او همچنین هدف خود را برای استفاده از آثار هنرمندان آمریکای لاتین در هر پروژه، معمولاً در ارتباط با اثاثیه بینالمللی از دورههای زمانی مختلف، تسهیل میکند.
به عنوان مثال، در اتاق ناهارخوری، یک میز ناهار خوری مرمری معاصر با یک صندلی فلزی توسط آنجل مومپدرو، طراح اسپانیایی و یک مجسمه دیواری منحنی فولادی توسط هنرمند پرویی آلدو چاپارو وجود دارد. آنها با هم تصویری مجلل و لبههای سخت ایجاد میکنند که با یک بوفه چوبی عتیقه که از چراغهای رومیزی پیازدار توسط طراح اهل بروکلین، دنی کاپلان، متعادل شده است. براون کوت توضیح میدهد: «وقتی با دایرهها، مربعها و اشکال غیرمنتظره بازی میکنید، علاقه بصری ایجاد میکنید. همچنین فلسفه را در اتاق نشیمن گرد هم می آورد، جایی که فرش سفارشی ایجاد شده با Malcusa دارای انتزاع زرد و سیاه در یک طبقه خنثی است. این یکی از معدود همکاری های طراحی است که به طور خاص برای این خانه ایجاد شده است.
براون کوت میگوید: علیرغم جاهطلبیهای جمعآوری، «صاحبان خانهها خانهای میخواستند که پرمدعا نباشد». بنابراین، اگرچه دکور پرستاره است، اما فضایی گرم، جذاب و واقعاً قابل زندگی را فراهم می کند.
منبع: https://www.architecturaldigest.com/gallery/brooklyn-townhouse-embraces-warm-livability-and-cutting-edge-decor