تعریف معماری چیست؟ انواع ، شغل ، محل کار ، فرآیند طراحی کانون معماران | iranianarchitectures

یکی از ویژگی‌های مهم معماری‌ مدرن سادگی در طراحی و فرم است که بیشتر ‌برروی نمای بیرونی به عنوان یک فضای کل تمرکز دارد. از فضای زمین به شکلی بهره جسته‌اند که بر روی نما و نقشه سازه اثر بکند. نقطه عطف ماجرای حرکت معماری، در حقیقت یک رنسانس بزرگ بود که هنر معماری از کلاسیک به مدرن تغییر جهت و محتوا یافت.

مدرنیسم[ویرایش]

موسمجله خبری معماری ایرانی‌ی ترامپ انبوهی از معاملات بد و ساختمان‌های مبتذل را پشت سر خود به جا گذاشته‌است. از رها کردن تمام یک شهر و سود بردن از مرگ و فروپاشی آن گرفته تا کلک زدن به معماران و ندادن دستمزد آنها؛ در اینجا لیست کوتاهی از بدرفتاری‌های او نسبت به معماری و معماران آورده شده است. این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد. برسی کیفیت فضا ـ معماری ,خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر، طراحی داخلی، تکنیک و …

  • دفتر مرکزی نشریه معماری شناسی آماده پاسخگویی به سوالات پژوهشگران محترم می باشد.
  • سیستم‌های رایانه‌ای قابلیتی را در اختیار طراحان قرار دادند تا طرح‌هایی را ایجاد کنند که بسیار بزرگتر از طرح‌های سنتی بوده است.
  • در تابستان امسال فرودستان با دو مساله «قطع برق» و «افزایش اجاره» روبرو شده‌اند.
  • در این جستار نویسنده این رابطه را از خلال تاریخچه‌ی تولد معماری مدرن و نقش همه‌گیری سل در این تحول جست‌وجو می‌کند.
  • از شیوهٔ معماری پارتی به بعد، در دوران ساسانیان با الهام از معماری عیلام و در معماری دوران اسلامی، روش اول تبدیل به روش رایج ساخت‌وساز شد.
  • مسأله برگزیدن فرمی مناسب برای یک کانسپت در مقایسه با نقدی که خود کانسپت در طول شکل گیری آن انجام می پذیرد در سطح پایین تری از اهمیت قرار می گیرد.

• ‎ ‎ایجاد و توسعه‌ی پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز به منظور تأمین ‏اطلاعات و ارتقای علوم و خدمات مورد نیاز پژوهشگران، متخصصین و ‏سایر مخاطبان. • برقراری ارتباط و تعامل گسترده با اندیشمندان، مجامع ‏علمی، دانشگاه ها و مؤسسات معتبر داخلی و خارجی و تشکیل ‏کارگروه‌های هم اندیشی به منظور حداکثر همکاری و استفاده از ‏قابلیت ها و دستاوردهای علمی، عملی و پژوهشی آنها. معماری اروپا در قرون ۱۷ و ۱۸ با الهام از یافته های باستان شناختی مجدداً بر اسلوب های جدی تر کلاسیک تمرکز یافت. بازسازی لندن در مقیاس بزرگ، توسط رابرت آدام۴۹ و جان نَش۵۰، و بعدها بازسازی پاریس توسط ژرژ اوسمان۵۱ از آن جمله اند. باز‌نشر مقالات و اخبار سایت صرفا با درج لینکِ فعال مقدور می‌باشد.

آشنایی با رشته عمران +گرایش ها ومهارت های مورد نیاز

زمانی که مدرنیسم در معماری شکل گرفت، این کار یک حرکت آوانگارد با زیرلایه‌های زیبایی شناختی، اخلاقی، فلسفه ای محسوب می‌شد. بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، معماران پیشگام مدرن به دنبال ایجاد سبکی کاملاً جدید و مناسب برای نظم اجتماعی و اقتصادی جدید پس از جنگ بودند که بر تأمین نیازهای طبقات متوسط و کارگر متمرکز بود. نام و شهرت خدایان یونانی مذهب یونانی‌ها یک پدیده طبیعی گسترش یافته بود. خدایان یونانی‌ها شخصیت یافته یک عنصر ویژه بودند یا به عنوان قهرمان شناخته شده بودند و هر شهر یا منطقه اولویت‌ها، مراسم و سنت‌های خود را داشت. معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت؛ زیرا منبر زیر آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت.

http://carsicm.ir

معماری حرفه‌ی طراحی ساختمان‌ها، فضای عمومی، اجتماعات و سایر ساختمان‌ها و محیط‌های مصنوعی، با توجه به جلوه زیبایی آن است. معماری اغلب شامل طراحی یا انتخاب مبلمان و دکوراسیون، نظارت بر کارهای ساختمانی و بررسی، مرمت یا بازسازی ساختمان‌های موجود است. در یک نگاه تاریخی می‌شود گفت عمل‌کرد -با تعاریف مدرنیست‌ها- اثر کمی بر ریخت‌شناسی معماری داشته‌است. ساختمان‌ها را می‌توان با توجه به عملکردشان به ساختمان‌های مذهبی، حکومتی، اقامتی، تولیدی، آموزشی، تفریحی و غیرو رده‌بندی کرد؛ ولی نمی‌توان به آسانی پذیرفت که شکل یک ساختمان بر اثر عمل‌کرد آن ساخته می‌شود.

دانلود آبجکت گیاهان باغ خانه برزیلی از Globe Plants