وقتی صحبت از چالش شد، اخیراً درهای یک دفتر جدید در پاریس را باز کردید. تجربه شما در راه اندازی اولین شعبه بین المللی خود چیست؟
خوب، فقط موانع وجود داشت. چیزی که این کار را برای ما ممکن کرد این بود که تقریباً یک دهه در دفترمان یک کارآموز داشتیم، ماتیو بونارد، که با او در تماس بودم. سه سال پیش، من و دخترم یک ترم خارج از کشور فرانسه بودیم و برای شام با او ملاقات کردم و او گفت: “دوست دارم دوباره با شما کار کنم.” یکی دو روز بعد از آن، این فضای کوچک را برای اجاره دیدم. او خیلی خوب و جذاب بود و من فکر کردم بیا زنگ بزنیم ببینیم چه خبر است. آنقدرها هم بد نبود، بنابراین من در دفترم در پورتلند لابی کردم تا به تحقق آن کمک کنم.
من انتظار داشتم که خیلی سریع اتفاق بیفتد و نسبتاً ساده باشد، و معلوم شد که بوروکراسی فرانسه واقعی است. حدود یک سال کاغذبازی طول کشید و این واقعیت که من دو زبانه هستم بسیار مفید بود. پسر عموی من در فرانسه نیز یک وکیل است که با قوانین مالیاتی سر و کار دارد، بنابراین عناصر اتفاقی و ضروری زیادی وجود داشت، اما پیچیده تر از حد انتظار بود.
آیا یک کارمند وجود دارد که در این فرآیند تفاوت ایجاد کند؟
داشتن متئو به صورت تمام وقت در آنجا به همین شکل است. من الان یک ربع آنجا هستم و سعی می کنیم افرادی را از دفتر آنجا بفرستیم تا از مزایا بهره مند شوند و با او همراهی کنند. اما میتوانم بگویم که بدون شک مهمترین عنصر کل ماجراست.
همچنین – 1 ثانیه. هی استیون، می توانم یک لحظه از شما استفاده کنم؟ (یادداشت سردبیر: استفن پیرس، مشاور حسابداری استودیو، به این فراخوان میپیوندد.) استفان به حل کننده مشکلات دفتر بین المللی ما تبدیل شده است. او از من در برابر برخی از اتفاقات محافظت کرد.
منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/what-it-really-takes-to-build-a-satellite-office-abroad-according-to-jessica-helgerson