اصول کلی و روند طراحی معماری مهندسین نقش شهر | iranianarchitectures

می‌توانیم بگوییم علم و هنری است که ساختمان را با کیفیت، زیبایی، هندسی و مناسب با عملکرد آن طراحی می‌کند که برای انسان و فعالیت های روزانه اش مناسب است، پس از لحاظ روانشناختی ( روحیه و عواطف و غیره ) باید متناسب با نیاز استفاده کننده باشد. تفاوتی بنیادین را در ساخت جرزهای باربر به وسیلهٔ روی هم قرار دادن بلوک‌ها (سنگی، خاکی یا مصالح دیگر) و استفاده از قاب‌ها یا اسکلت‌هایی که با عناصر غیر باربر پوشیده می‌شود می‌توان مشاهده کرد. در معماری ژاپنی، معماری چینی و معماری عشایری روش دوم بیش‌تر مشاهده می‌شود.

سه اصل مهم در معماری از دیدگاه ویترویوس

در ایران نیز کلیه کاوش های باستان شناسی سابقه معماری ایرانی را به هفت هزار سال قبل از میلاد تخمین زده اند. رشته ی مهندسی که معماری یکی از رشته هایی می باشد که افراد بسیار زیادی که در حال تحصیل در رشته ی ریاضی فیزیک هستند، علاقه ی بسیار زیادی برای تحصیل در رشته مهندسی معماری دارند. معماری یکی از رشته های هنری محسوب می شود و تلفیقی از هنر و فن می باشد. مواردی بسیار زیادی ممکن است که یک فرد عادی را به یک معمار تبدیل کند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. همه کانسپتهای تصویرگر در جوهره، نماد فعالیت درون ساختمان نیستند. پنجره هایی که در آنجا پانل هایی مسلب و رنگارنگ بودند و وقتی گشوده می شوند علاوه بر جریان هوای اضافی برای داخل نمایی از جریان حرکت و فعالیت در گذر را هم مورد نظر معماران بوجود آورده اند.

http://carsicm.ir

مجله خبری معماری ایرانی سازی در ابتدا در اثر تعامل بین نیازهای انسان و ابزارهای در دسترس او شکل گرفت. با رشد فرهنگ‌ها و دانش انسان، خانه سازی یک پیشه شد، و «معماری» نام رسمی و مورد احترام این پیشه شد. کنده کاری‌های سخت که درکشان برای مخاطب سخت و درهای قوس دار و پارچه‌های رنگی از دیگر‌ ویژگی‌های معماری‌ مدرن اسلام است.

  • حتی امروزه که از تجربه‌های جدید و ناآشنای ظاهری استقبال می‌شود، در بسیاری از شهرها به‌ویژه شهرهای تاریخی مقرراتی وجود دارد تا ساختمان‌های جدید در قالب شهری جا بیفتند و از یک زبان مشترک ظاهری پیروی کنند.
  • در معماری سنتی ایرانی، معمولا دو عنصر رنگ و نور نقش بسیار اساسی در معماری و طراحی دکوراسیون ایفا می کند.
  • این رشته به طور مشخص بر طراحی فنی ساختمان و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب در طراحی و ساخت تمرکز دارد.
  • اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

حاصل فعالیت دوساله «رویدادهای معماری» از تابستان ۹۵ تا ۹۷، انتشار ۱۷۴۸ مطلب (اعم از مقالات و گزارش‌های تولیدی، ترجمه و بازنشر) و ۱۱۸۶ فراخوان (اعم از فراخوان رویدادها، مسابقات معماری، فراخوان مقالات و …) بود. در طول دوسال فعالیت، پایگاه ما ۱٫۹۷۲٫۲۰۰ بار بازدید را تجربه کرد. جیک بارتون، طراح، در این سخنرانی برخی از چیدمان‌های موزه ۱۱ سپتامبر و چند پروژه دیگر مانند لشکر داستان‌ها را معرفی می‌کند که از طریق ظرفیت‌های نرم‌افزاری و چندرسانه‌ای تماشاگر را به صورت فعالانه درگیر می‌کنند. بارتون نشان می‌دهد چطور از طریق این شیوه طراحی تعاملی حتی می‌توان کاربر را به مشارکت گرفت و محتوای موزه یا یک پروژه تاریخ شفاهی را با داستان‌های مردم عادی تکمیل کرد. از بالا بردن ارتفاع ساختمان‌ها تا ندادن دستمزد پیمانکاران، ترامپ همواره به حرفه‌ی معماری بی‌احترامی کرده‌است.

خلق ساختمان‌های جدید یک تلاش پیچیده است و مدیران پروژه، یک برنامه کاری تهیه می‌کنند و روزانه بین بسیاری از اعضای مختلف تیم هماهنگی بوجود می‌آورند. مدیران پروژه برای برقراری ارتباط با همه‌ی طرف‌ها، حل مشکلات و رهبری، به دانش عمیقی از فرایند معماری نیاز دارند. ساختار های مستطیل شکل و شکلی ساده از ویژگی هایی می‌باشد که با مشاهده بناهایی با این خصوصیت میتوانیم تشخیص دهیم که در آن بنا، از معماری مدرن استفاده شده است. در واقع تعریف معماری زمانی مهم شد که مرزهای دانش، بینش وآموزش معماریبه صورت آکادمیک مورد توجه قرار گرفت و تخصص گرایی در جوامع انسانی مطرح شد، به این مفهوم که سازه ازمعماریجدا شده، متخصصین تاسیسات و نظایر آن به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کردند. بنابراین مواردی که اهمیت پیدا می‌کند شامل سازه سالم و برنامه ریزی ساده و انواع مختلف ویژگی های هنری از قبیل دوام و ماندگاری مواد و مصالح مطبوع، رنگ آمیزی خوشایند و دلپذیر و تزئینات و آراستگی و پویایی و تناسبات خوب و مقیاس و غیره است.

دریافت آرشیو کامل سایت