اصول کلی و روند طراحی معماری مهندسین نقش شهر | iranianarchitectures

برای بیان دیده دمجله خبری معماری ایرانی و موسیقی می بایست از ابزارها و امکانات قابل سنجش بهره گرفت. اولین خطی که بر روی کاغذ کشیده می شود خود میزانی است از آنچه نمی توان به طور کامل آن را بیان کرد. برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد سایر رشته ها و دانشگاه های سراسری در ایران نیازمند به تحقیق و مشاوره با اشخاص متخصص در این زمینه می باشید. سبک روکوکو انتخابی مناسب برای تالارها، هال و پذیرایی و اتاق خواب ها، می‌باشد. این سبک از معماری با اجزاء گران بها و زیبنده خود توانست بسیار مجذوب کننده باشد؛ تا حدودی ساده ولی در عوض بسیار لوکس نمایان می‌شود ولی آرت دکو پس از زمانی محبوبیت خود را به علت گران قیمت بودن از دست داد.

طراحی معماری در ایده پردازی

فرانک لویی رایت، نمونه خوبی از معمارانی است که همواره ایده های زیادی برای اجرای کارها داشته اند. جان استوارت در کتابی تحت عنوان خانه هااوسانیان اثر رایت، ۳۵ ایده رایت در باب طراحی و ساخت منازل مسکونی کوچک را نقل کرده است. به همین ترتیب کریستوفر الکسندر و همکارانش در کتاب رمان الگوها بیش از ۱۰۰۰ ایده مختلف درباره رفتار و واکنش انسانها نسبت به محیط های مختلف را در چهارچوب الگویی ذکر کرده اند. هر چقدر در این مرحله اطلاعات بیشتری در اختیار طراح قرار گیرد موجب میشود که در مرحله های بعدی طرح بهتر و دقیق تر و بی نقص تری بدست آید و ایجاد شود . به همان اندازه که یک معمار، نقش های مختلفی را ایفا می‌کند، محیط‌های کاری متفاوتی نیز در انتظار اوست.

  • برای مثال یک بنای مذهبی مثل کلیسا باید بیان‌کنندهٔ یک نظم کیهانی، منتقل‌کنندهٔ احساس ایثار و حتی آموزش‌دهندهٔ ایمان و فلسفهٔ مذهبی از لابلای ریختها و تزئینات باشد.
  • جهتی که در حرفه خود انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کند که روز معمولی شما چگونه خواهد بود.
  • شکوه معماری سنتی ایرانی که هنر معماران اصیل ایرانی و عناصر و سازه های معماری سنتی ایرانی را به نمایش می‌گذارد، به دلیل خصوصیاتی چون، محاسبات دقیق، فرم درست سازه ها و رعایت مسایل فنی و علمی در بناهای ایرانی است.
  • • برقراری ارتباط و تعامل گسترده با اندیشمندان، مجامع ‏علمی، دانشگاه ها و مؤسسات معتبر داخلی و خارجی و تشکیل ‏کارگروه‌های هم اندیشی به منظور حداکثر همکاری و استفاده از ‏قابلیت ها و دستاوردهای علمی، عملی و پژوهشی آنها.

باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است. معماری یک فعل انسانی است که در زمان و مکان مشخص به خاطر هدفی خاص ماده را به شکل زیبایی خلق می‌کند. این روش در سازه‌های طبیعی به وفور مشاهده می‌شود و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بسیاری از پرندگان ترجیح می‌دهند لانه‌های خود را بر روی شاخه‌های نرم و نازک درختان ایجاد کنند، چرا که هر چه شاخه‌ها از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشند؛ احتمال شکستن آن‌ها کم‌تر خواهد بود. چنین رویه‌ای سبب می‌شود که ساختار ضمن صرف مصالح کم‌تر، پاسخ‌گوی مقاومت به گونه بهتری نیز باشد.

http://carsicm.ir

معمولاً از معماران انتظار می‌رود که یک ساختمان مشخص را در یک مکان مشخص طراحی کنند. در روند ساخت یک ساختمان افراد زیادی درگیر می‌شوند؛ به مقدار زیادی سرمایه و منابع و به تخصص‌های دیگری به جز معمار نیاز است. هم‌چنین قوانین و آیین‌نامه‌های ساختمانی، تصمیم‌گیری‌های معمار را محدود می‌کنند.

پیدایش و معماری بومی[ویرایش]

در معماری، ایده ها شامل مسائل مختلفی می شوند مانند چگونگی جهت گیری ساختمان ها، جانمایی یک آشپزخانه در یک واحد، روش های بهره گیری از جریان طبیعی هوا، ارزش انرژی و حفظ و صرفه جویی در آن، اهمیت مصالح، دوام، تعامل بین اجسام، مناسبترین راه های برقراری ترتیب فضایی و یا چیزهایی از این قبیل. بعید به نظر می‌رسد که یک معمار تمام عمر خود را صرف طراحی روی تخته رسم یا به کمک رایانه و با استفاده از برنامه‌های طراحی کامپیوتری کند. علاوه بر زمان صرف شده در دفتر و هنگام طراحی، یک معمار باید از ساختمان‌ها و طراحی‌های تازه بازدید کند؛ و در تماس مداوم با ایده‌های جدید باشد. همچنین مهارت‌هایی مانند سواد رایانه‌ای، توانایی نظارت بر کارگاه و مدیریت پروژه برای یک معمار ضروری است.