اصول طراحی پلان ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | iranianarchitectures

پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین. در شرکت‌ها و ادارات، داشتن ظاهری مطلوب می‌تونه در برخورد اوّل توجه هر مراجعی رو به خودش جلب کنه و تاثیر مثبتی روی ذهن و در نتیجه، تصمیم‌های ارباب رجوع‌ها داشته باشه. این تغییرات در بازسازی ساختمان اداری، می‌تونن کلی یا بسیار جزئی باشن. زمانی که بازسازی ساختمان و شرکت در حال انجام می باشد، پایه های مناسب برای دکوراسیون نیز ریخته می شود.

http://carsicm.ir

این فاصله معمولا بین ۵ تا ۷/۵ متر (یا ارتفاع کف تا سقف ۲ تا ۲/۵ متر) است . یک ساختمان با دو فضای کار در هر طرف و مسیر گردش مرکزی دارای عمق ۱۵ تا ۱۸ متر است. در تصویر زیر چند نمونه از پلان با عمق های مختلف نشان داده شده است. حیاط های اندرونی اغلب در ساختمان با پلان عمیق، جهت نفوذ نور طبیعی به مرکز ساختمان به کار گرفته می شوند. فضایی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت و گو، استراحت و کارهای فردی می باشد.

طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز

این پروژه یک مجتمع اداری، تجاری از “ری را استدیو” در زمینی مستطیل شکل است که تقرببا 15 متر بر خیابان ولیعصر بین خیابان فاطمی و زرتشت قرار دارد، در این طول این خیابان تعداد زیادی فروشگاه، دفتر کار، رستوران و مجتمع فرهنگی قرار دارد. در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است.

دسته بندی موضوعات

تحقیقات ناکافی منجر به شکست مجله خبری معماری ایرانی‌ی بازسازی فضای اداری می‌شود. تحقیقات به شما اجازه می‌دهد تا با دینامیک سازه‌ها، بودجه و برنامه ریزی برای حوادث غیر قابل پیش بینی آشنا شوید. برای جداکردن بخش فروشگاهی در پایین از بخش اداری در بالا از دیوار حائل، یا سطح بتنی استفاده شده است. برای ارتباط مستقیم بخش اداری با فضای شهری سقف فروشگاه به شکل راه‌ پله درآمده و بخش اداری را مستقیما به پیاده‌ روی جلوی ساختمان هدایت می­ کند. دفاتر این مجموعه در ۴ طبقه در متراژهای مختلفی از ۱۶۵ تا ۲۷۰ مترمربع تقسیم بندی شده است. همچنین در هر طبقه از این پروژه، با توجه به جهت کنسول شدن طبقات، تراس هایی رو به شمال نیز تعبیه شده است تا از نور طبیعی برای روشنایی دفاتر استفاده شود.

جستار هایی در حوزه معماری و کارآفرینی

این ساختمان نیازهای برق خود را از طریق پنل های فتوولتائیک فراهم می کند. RB12 دارای نمای پنجره دار بیوشیمیایی می باشد که به طور خودکار میزان مصرف نور را کنترل و امکان ورود نور بهینه را در طول روز فراهم می کند و همچنین وجود باغچه در تراس ها خود باعث خنک شدن فضاهای داخلی می شود. یا اینکه می‌دونین انجام یک سری تغییرات ساده یا اساسی، می‌تونه چه اثری در فضای محیط کار و روحیه کارمندان به وجود بیاره؟ در این مطلب، از بازسازی ساختمان‌های اداری حرف می‌زنیم. به اهداف مختلف اون اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم شما رو در رسیدن به نکاتی مطلوب از انواع این پروژه‌ها همراهی کنیم.

  • سائو پائولو/ شرکت طراحی Triptyque مستقر در پاریس، ساختمان تجاری RB12 را برای تجدید حیات مرکز شهر ریو طراحی کرد.
  • بهتر است اشاره کنیم پارتیشن بندی ساختمان اداری با توجه به میزان سلیقه و انتخاب خریداران نیز می تواند به دو شکل ثابت یا متحرک نصب گردد.
  • در معماری ساختمان و بنا با کاربری های مختلف، تجاری، اداری، مسکونی، و…